طرز تهیه انواع مختلف سوفله اسفناج

اگر می خواهید غذاهای متفاوت و خوشمزه ای را تجربه کنید سوفله اسفناج را پیشنهاد می کنیم. سوفله اسفناج را می توان در فر یا روی گاز آماده کرد. در ادامه مطلب روش تهیه سوفله اسفناج و سیب زمینی را ارائه کردیم که روی گاز آماده می شود که نسبت به سایر سوفله ها کالری کمتری دارد و داشتن سیب زمینی در آن سبب شده غذای کامل تری و نوعی اسفناج رژیمی باشد.

سوفله اسفناج برای شش نفر

پنیر پارمزان  60 گرم

کره   30 گرم

شیر   ¾ پیمانه

اسفناج یک دسته

تخم مرغ  سه عدد

خرده نان  دو ق س

آرد  یک و نصف سوپ خوری

کره آب شده  به میزان مورد نیاز

فلفل قرمز  به میزان مورد نیاز

اسفناج را ریز خرد نمایید. زرده و سفیده را جدا کنید. کره را در حرارت متوسط ​​آب کنید و بعد آرد را در آن تفت بدهید. حرارت را کاهش داده و وقتی مخلوط شروع به حباب زدن کرد شیر را به تدریج افزوده و مدام هم بزنید تا غلیظ گردد. اسفناج را به ماهیتابه افزوده و مخلوط کرده تا نرم گردد بعد حرارت را خاموش کنید و پنیر پارمزان رنده شده را اضافه نمایید. زرده ها را هم بزنید و نمک و فلفل را اضافه نمایید. شش قالب نسوز 185 میلی لیتری را با روغن چرب کرده و پودر سوخاری را به صورت مساوی میان قالب ها پخش کرده تا کف و دیواره قالب ها با نان پوشانده شود. سفیده ها را با همزن برقی زده تا به صورت کامل پف کند و در دو مرحله به مواد افزوده و به آرامی در یک جهت هم بزنید. قالب ها را در سینی چیده و مواد را بین آنها تقسیم کرده و در فر از پیش گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد برای 15 دقیقه قرار دهید تا بپزند.

سوفله اسفناج و پنیر برای شش نفر

آرد سوخاری  سه ق غ

برگ های اسفناج   300 گرم

کره  چهار ق چ

آرد  سه ق غ

شیر بدون چربی  5/1 پیمانه

نمک  نصف ق چ

فلفل سیاه تازه آسیاب شده  4/1 ق چ

سفیده تخم مرغ جداگانه  دو عدد

تخم مرغ  دو عدد

پنیر پارمزان رنده شده  یک پیمانه

پودر کرم تارتار  یک نوک انگشت

روغن  به میزان مورد نیاز

فر را با دمای 190 درجه سانتی گراد گرم کنید.شش قالب تکی به ظرفیت 220 گرم را با مقداری روغن چرب کرده و کف قالب را با کمی آرد سوخاری بپاشید. در قابلمه را به عمق 3 سانتی متر از آب پر کنید و سبد بخارپز را روی آن قرار دهید و منتظر بمانید تا روی اجاق بجوشد. برگ های اسفناج را به مدت سه دقیقه بخارپز کرده و بلافاصله در آب یخ قرار دهید تا پخته نشود و بعد آبکش کنید و آب اضافی آن را در غذاساز خرد کنید. برای درست کردن سس، کره را در حرارت متوسط ​​آب کنید بعد آرد را اضافه کنید و سه دقیقه تفت بدهید. شیر را به تدریج اضافه کنید و هم بزنید و 3 دقیقه دیگر جوشانده تا غلیظ گردد سپس کمی نمک و فلفل پاشیده و از روی حرارت بردارید. زرده و سفیده را جدا نمایید. زرده ها را بزنید و بعد یک چهارم سس را اضافه کرده و مخلوط کرده تا یکدست شده و بقیه را به تدریج اضافه کرده و هم بزنید. اسفناج و پارمزان خرد شده را به مواد اضافه نمایید. سفیده ها را با کرم تارتار در ظرف دیگری با سرعت کم بزنید تا کف کرده بعد سرعت را زیاد کنید و به هم زدن ادامه داده تا به طور کامل فرم بگیرد. سفیده ها را در سه مرحله به مواد افزوده و به آرامی و در یک جهت با لیسک ها به صورت دورانی به خورد مواد داده تا پف آن نخوابد. مواد سوفله را میان قالب ها پخش کنید و برای 20-30 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته و طلایی شوند.

سوفله سیب زمینی و اسفناج در تابه چدنی

تخم مرغ  سه عدد

اسفناج  300 گرم

سیب زمینی پخته  دو عدد

پنیر پیتزا   200 گرم

پیاز  یک عدد

شیر   نیم لیتر

نمک و فلفل  به میزان مورد نیاز

این سوفله سیب زمینی و اسفناج بدون فر و در ظرف چدنی آماده می شود. این سوفله اسفناج رژیمی با حداقل چربی تهیه می شود. پیاز خرد شده را کف قابلمه بریزید و برگ های کوچک اسفناج را با مقداری آب در ماهیتابه چدنی که در درش قرار داده اید گرم کنید تا نرم شوند. بعد آنها را روی تخته قرار دهید و با یک چاقوی لبه پهن برش دهید. سیب زمینی ها را به صورت درشت رنده کنید و با اسفناج مخلوط کنید و با دست ورز بدهید تا یکدست گردد. تخم مرغ ها را با همزن بزنید و شیر و نمک و فلفل را افزوده و مخلوط کرده تا یکدست شود. نصف پنیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید بعد به سیب زمینی و اسفناج افزوده و به آرامی با لیسک مخلوط کنید. مایع را در یک تابه چدنی نزدیک لبه ریخته و در تابه قرار دهید. شعله گاز را روشن کنید و حرارت را تا حد امکان کم کنید و ماهیتابه را روی آن قرار دهید تا کاملا پخته شده و بگیرد.

سوفله اسفناج و قارچ

اسفناج  ۲۵۰ گرم

قارچ  ۱۵۰ گرم

پیاز یک عدد

سس سفید  نصف پیمانه

سبزی معطر( ترخون یا ریحان) خرد شده  دو ق س

پنیر موزارلا ربع پیمانه

پنیر پارمزان  ۱/۸ پیمانه

لیموترش  یک عدد

نمک، فلفل سیاه و روغن مایع  به مقدار مورد نیاز

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در کمی روغن تفت بدهید تا شفاف گردد بعد کمی زردچوبه به آن افزوده و تفت بدهید. اسفناج را ریز خرد کرده و افزوده تا نرم شود. قارچ های خرد شده را با نمک و فلفل افزوده و تفت بدهید تا آبش گرفته شود. در صورت تمایل می توانید کمی سبزی معطر مانند ترخون خشک به مواد اضافه نمایید. سس سفید و آبلیمو را افزوده و منتظر بمانید تا مواد غلیظ جا افتد. حرارت را خاموش کنید و پنیر پارمزان و کمی پنیر موزارلا را افزوده و مواد را به شکل دلخواه ریخته و روی آن پنیر موزارلا پاشیده و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه برای 30-45 دقیقه قرار دهید تا پخته شود.