طرز تهیه انواع غذای لذیذ و خوشمزه با قارچ

طرز تهیه انواع غذای لذیذ و خوشمزه با قارچ

قارچ یکی از لذیذترین و بهترین پروتئین های گیاهی بوده که جایگزین خوبی برای گوشت می باشد. می‌توانید قارچ‌ها را کباب کنید یا حتی خودتان یا روی سس‌های پیتزا و پاستا و غیره خرد کنید. پخت و پز قارچ زمان بسیار کمی می برد اما طعم بسیار خوشمزه ای دارد. نکته مهمی که در پختن قارچ این است که در حین پخت باید آب آن به خوبی گرفته شده در غیر این صورت باعث نفخ می شود مخصوصا در افرادی که روده و معده حساس دارند.

خوراک قارچ با فلفل دلمه ای و تخم مرغ

قارچ  سیصد گرم

تخم مرغ  دو عدد

فلفل دلمه ای   دو عدد

پیاز  یک عدد

نمک و فلفل     به مقدار مورد نیاز

گوجه فرنگی   چهار عدد

روغن    به مقدار مورد نیاز

آب   2/1 لیوان

جعفری   برای تزئین

می توانیم بگوییم که خوراک قارچ با تخم مرغ و فلفل دلمه ای غذای سریع و ساده با قارچ می باشد. قارچ ها را بشویید و آبکش نمایید. پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در مقداری روغن تفت بدهید. فلفل های خرد شده را به پیاز اضافه نمایید. پس از نرم شدن فلفل ها و سبکی پیاز، گوجه فرنگی ها را خرد کرده و بعد ادویه های مورد علاقه خود را به مواد اضافه نمایید. مقداری آب به مواد اضافه کنید و پس از اینکه به جوش آمد درب ظرف را قرار بدهید. قارچ های ورقه ای یا خلال شده را به مواد اضافه کنید و تا زمانی که آب قارچ کشیده نشده شعله را عوض نکنید. تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه ریخته و با مواد ترکیب کرده و دوباره درب آن را قرار داده تا تخم مرغ ها کاملا پخته شوند.

کوکو قارچ

قارچ  دویست گرم

سیر  دو حبه در صورت تمایل

نمک و فلفل    به مقدار مورد نیاز

پیازداغ یک ق غ

تخم مرغ  یک عدد

آرد    به مقدار مورد نیاز

کره  دو ق غ

روغن  به میزان مورد نیاز

سیب زمینی خرد شده   400 گرم

جعفری  برای تزئین

اگر به دنبال خوراکی با قارچ و سیب زمینی هستید کوکو قارچ قطعا یک انتخاب خوب و یک غذای گیاهی کامل  برای یک غذای بدون گوشت می باشد. سیب زمینی ها را با مقداری آب و نمک برای ده دقیقه روی اجاق پخته بعد آب اضافی آن را بریزید و زمانی که حرارت کم شد با چنگال له نمایید. قارچ و سیر را در ظرف دیگری با کره تفت بدهید. همه مواد را با هم ترکیب کرده و در نهایت تخم مرغ ها را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست گردد. شما می توانید کمی آرد به مواد اضافه کرده تا ترکیب شوند. ماهیتابه ای را با پوشش نچسب در حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری چرب می کنیم و زمانی که روغن داغ شد مواد را کف ماهیتابه پهن می کنیم و با حرارت ملایم صبر می کنیم تا بپزد و اطراف آن که طلایی گردید کوکو را برگردانده تا روی دیگرش پخته گردد یا مقداری از مواد را برداشته و فرم به شکل کتلت می دهیم و در مقداری روغن دو سمت آن را برای ده دقیقه سرخ نمایید.

پاستا با مرغ و سس قارچ

پاستا خام با شکل دلخواه  دویست گرم

سس قارچ   دو پیمانه

سینه مرغ  یک عدد

پودر پاپریکا یک ق م

پودر آویشن  یک ق م

سیر رنده شده  یک ق چ

پنیر پارمزان    به میزان مورد نیاز

نمک و فلفل    به میزان مورد نیاز

مواد مورد نیاز برای درست کردن سس قارچ

شیر دو لیوان

آرد گندم یا آرد سفید   دو ق غ

کره   ۴۰ گرم

قارچ خام  سیصد گرم

ادویه دلخواه   به میزان مورد نیاز

نمک    به میزان مورد نیاز

می توان گفت خوشمزه ترین غذا با قارچ و مرغ همان پاستا با قارچ و سس مرغ است البته برای کسانی که از طعم سس شیر با پاستا لذت می برند. سینه های مرغ را نصف کنید و دو سمت آن را با پاپریکا، آویشن، فلفل سیاه و نمک آغشته کرده و با پشت چاقو یا گوشت کوب بزنید تا یکدست شود و ادویه ها جذب گوشت شوند. ماهیتابه را روی شعله متوسط ​​قرار دهید و مقداری روغن اضافه کنید تا داغ گردد بعد دو سمت برش های سینه مرغ را سرخ کرده تا مغزها کاملا بپزند. تکه های مرغ را از وسط نصف کنید. در قابلمه ای جداگانه کمی آب بجوشانید و مقداری روغن و نمک اضافه کنید بعد پاستا را به آن افزوده و جوشانده تا به طور کامل نرم و آماده مصرف شود بعد پاستا را آبکش نمایید. پاستا و سس قارچ را در تابه ای در حرارت ملایم ترکیب کنید تا مزه دار شود. در نهایت 2 تا 3 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان را به این ترکیب اضافه نمایید. پاستا را در ظرفی بریزید و مرغ را روی آن قرار دهید یا می توانید مرغ را با سس به مواد داخل تابه اضافه کنید و هم بزنید.

روش درست کردن سس قارچ

قارچ ها را آبکشی کرده و بشویید و دایره ای برش بزنید و با 10 گرم کره و مقداری نمک در حرارت ملایم تفت بدهید تا قارچ ها آب شوند. حرارت را زیاد کنید تا آب قارچ کاملا جذب شود و مقداری سرخ شود. بعد قارچ ها را کنار بگذارید. سی گرم کره را در ظرفی جداگانه بریزید و روی حرارت ملایم ذوب کنید بعد آرد را اضافه کرده و سریع هم بزنید تا خوب مخلوط شود. در زمان هم زدن، نصف فنجان شیر اضافه کرده تا آرد گلوله نشود. وقتی مخلوط یکدست شد مابقی شیر را به تدریج اضافه کرده و هم بزنید. به هم زدن سس ادامه داده تا غلیظ گردد و جا بیفتد. قارچ ها را به سس غلیظ شده افزوده و در نهایت ادویه های مورد نظر را اضافه نمایید.

اسپاگتی با گوجه فرنگی و سس قارچ

ماکارونی  ۴۰۰ گرم

قارچ  ۴۰۰ گرم

کره  صد گرم

نمک   یک دوم ق چ

فلفل    به میزان مورد نیاز

پیاز  یک عدد

گوجه فرنگی  نیم کیلو

جعفری خرد شده  دو ق س

پنیر رنده شده  صد گرم

لیمو ترش  یک عدد

فلفل دلمه خرد شده  یک پیمانه در صورت تمایل

رب گوجه فرنگی  دو ق غ در صورت تمایل

اسپاگتی با قارچ و سس گوجه فرنگی یک غذای بدون گوشت و لذیذ می باشد. اگر قصد دارید یک غذای خوشمزه و گیاهی و مورد علاقه بچه ها تهیه کنید حتما این غذای قارچی بدون گوشت را تست کنید. تابه را روی اجاق بگذارید و مقداری نمک اضافه کرده و پس از جوش آمدن ماکارونی را درون آن ریخته و بعد آبکش کنید. قارچ ها را بشویید و در تابه ای با مقداری روغن تفت داده تا آب آن تبخیر گردد. نمک و فلفل و پیاز خرد شده را به قارچ افزوده و مقداری تفت داده تا پیاز سبک گردد.

گوجه فرنگی ها را رنده یا خلال کنید و به مواد افزوده و بگذارید ربع ساعت به جوش آید. در این مرحله قادر هستید فلفل دلمه ای را به سس اضافه نمایید. در نهایت جعفری و پنیر را به سس اضافه نمایید. شما می توانید ماکارونی را مقداری چرب کنید و بگذارید ربع ساعت دم بکشد و سس را روی ظرف برای سرو بریزید یا سس را لای ماکارونی بریزید و دم کنید. لیمو را در کنار بشقاب ماکارونی سرو کنید و در صورت تمایل به غذا اضافه کنید. اگر می خواهید ماکارونی را خوشمزه تر کنید می توانید همزمان با گوجه فرنگی رب گوجه فرنگی را به سس اضافه نمایید.

سوپ خامه و قارچ

قارچ   یک کیلو

جو پرک یک پیمانه

خامه صبحانه  صد گرم

آب گوشت یا آب مرغ  پنج لیوان

فلفل دلمه ای  یک عدد

آرد  دو ق س

آبلیمو  دو ق غ

نمک و فلفل     به مقدار مورد نیاز

جعفری  به مقدار مورد نیاز

این سوپ قارچ لذیذ با فلفل و آب مرغ می تواند انتخاب خوبی برای یک پیش غذا باشد مخصوصا اگر به دستور پخت سریع و فوری احتیاج دارید. قارچ های شسته شده را خرد کنید و در روغن فلفل سرخ کنید. در زمان تفت دادن آرد را اضافه نمایید. آب مرغ یا گوشت را با احتیاط به مواد اضافه کنید و مدام هم زده تا آرد گلوله نشود. نمک، جو پرک و مقداری آبلیمو را به سوپ اضافه کرده و بگذارید سوپ با حرارت ملایم به جوش آید و غلیظ گردد. پس از پخته شدن ظرف را از روی حرارت بردارید و خامه را با سوپ ترکیب کرده و با جعفری تزئین نمایید.