خرید ترموود با خیال راحت از مجموعه دکاموند چوب سانا

خرید ترموود با خیال راحت از مجموعه دکاموند چوب سانا

وقتی از خرید ترموود صحبت میکنیم انقدر باید علاقمند به چوب ترمو باشیم تا زیبایی و جذابیت این چوب را به نحو احسن درک کنیم.

البته خرید ترموود مثل خرید سنگ یا اجر نیست که  بشه متریال با کیفیت را براحتی تشخیص داد و خرید کرد. نیازمند دانستن اطلاعاتی در مورد چوب ترمو هست که هر مصرف کننده ترموودی باید اینارو بداند.

دکاموند چوب سانا با بکارگیری از برترین ماشین آلات روز دنیا و با داشتن مواد اولیه با کیفیت(چوب خام) محصولی در خور مشتریان عزیز اریه داده.

ترموود چیست

ترموود چیست؟ ترموود  به چوبی گفته میشود که تحت فرایند حرارت فراوری شده و رطوبت آن خارج شده باشد که به آن چوب ترمو  ویا ترمو ود میگویند.که بتوان از آن در نمای بیرونی ساختمان و فضای باز استفاده کرد.

چوب ترمو  گونه های مختلفی دارد ولی بیشترین گونه  چوب ترمو مورد استفاده  چوب درخت کاج(pine)و یا اسپروس (sprouse و یا درخت ون یا همون عش (ash) مورد استفاده قرار میگیرد.

ترموود حاصل از چوب پاین و یا اسپروس جزو نرم چوبها و  حاصل از درخت عش جزو سخت چوبها می باشد

کوره ترموود:

از مهمترین نکته هایی که در خرید ترموود باید به آن دقت کرد این است که شرکت تولید کننده از چه نوع کوره ای استفاده میکنه برای ترمو کردن چوب

آیا استاندارد لازم را دارا هست یا خیر

به جرات میتوانیم بگوییم که در ایران هیچکدام از مجموعه های تولیدی دارای کوره استاندارد نیستند. استانداد یعنی کوره ای شرکت تولید کننده آن مورد تایید انجمن ترموود فنلاند باشد و بتواند رطوبت چوب ترمو را به 4 الی 6 درصد برساند. 

در این میان دکاموند چوب سانا با بکارگیری از کوره ترموود استاندارد و با خریداری این کوره از شرکت معتبر استونیایی این امر مهم را به سرانجام رسانیده و خرید ترموود را برای تمام مشتریان آسوده کرده.

مزایای ترموود

از مزایای استفاده ازترمووود یا ترمو ود این است که وزن کم و سبک نسبت به متریال های مشابه و همتراز خود دارد. حفظ رطوبت محیط در حد استاندارد نیازهای طبیعی انسان را فراهم می کند

همچنین نرمال کردن تغییرات ناگهانی دما (سرما به گرما و گرما به سرما) را فراهم می سایزد

در واقع باید گفت چوب ترمو همراه با نصب سریعتر و تمیزتر و توانایی بسیار بیشتر در مقابل آتش، آب، طوفان و برودت نسب به چوب های دیگر باعث شده است تا اکثر مردم به فکر استفاده از آن بیوفتند.

به عبارت دیگر تجزیه پذیر بودن و عدم آسیب رساندن به محیط زیست در زمان تخریب (طراحی اکولوژیکی) و انعطاف پذیری و مقاومت بیشتر نسبت به فشارهای بیرونی (نظیر زلزله) از دیگر عوامل انتخاب این متریال جذاب است.

عایق بی نظیر صدا (به دلیل نگهداری هوا در منافذ خود) و دارای دوام بالا در برابر پوسیدگی در انواع شرایط آب و هوایی،

همچنین مقاومت در برابر تاب برداشتن و تغییر ابعاد و مقاوم در برابر حمله حشرات، ریز ارگانیسم‌ها، و انواع قارچ و کپک باعث شده است تا این چوب نسبت به سایر چوب ها در اولویت مصرف قرار بگیرند

نکات مراقبت از ترموود در زمستان

چوب های ترموود در واقع از درختان متعددی ساخته و تولید می شوند و طی یک سری فرآیندهای خاص حرارت دهی و تیمار تولید می گردند که همین فرایند و عملیات های گوناگون باعث می شود تا از سایر چوب های دیگر متفاوت باشند و مزیت بیش تری هم داشته باشند و در واقع در دسته ی چوب های خاص قرار می گیرند.

و اما فرایند متفاوتی که برای تولید چوب های ترمووود انجام می شود باعث می شود که مقاومت بالایی در آن ها در برابر عواملی از جمله موارد زیر ایجاد شود که شامل:

– اشعه آفتاب

– رطوبت و فرسایش

باران های اسیدی 

-شرایط جوی 

هم چنین جذب حشرات موذی می باشد. تاریخچه ی ساخت و تولید این نوع چوب ها به دهه ۱۹۳۰ مرتبط است و جالب است این مورد را هم بدانید که این صنعت از کشور فنلاند آغاز شده است و سپس کشور های دیگر به ادامه تولید و عرضه ی آن پرداختند و به طور کلی و کامل اشباع شده است. مقاومت بالای ترموود آن را گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در نمای خارجی و داخلی ساختمان به شمار آورده است و چوب ترموود با توجه به ساختار و نوع ساخت آن که در برابر حرارت قرار می گیرد، از پوسیدگی آن جلوگیری می نماید.
با توجه به این که پوسیدگی ایجاد نمی شود این چوب ها تا سال ها قابل استفاده هستند و بدون آسیب باقی می مانند. ترموود همان چوب طبیعی است که در اثر فرایندهای حرارتی با بخار آب و گردش هوا خشک شده و ساختار سلولی آن تغییر پیدا کرده است و در دسته ی چوب های طبیعی قرار گرفته است.

کاربرد این چوب ها بالا است و با توجه به کاربرد بالا مصرف زیادی هم در اصناف مختلف و مشاغل گوناگون دارند که در ادامه توضیحات بیش تری در این خصوص ارائه می دهیم.
هم چنین ترمووود یک جنس چوبی تصفیه‌شده و پرداخته شده است که مقاومت بالایی در برابر مرموزی و حشرات دارد. اما در زمستان نیز بهتر است مراقبت‌های خاصی از آن داشته باشید تا مدت عمر و ظاهر زیبای آن حفظ شود.

در ادامه، تعدادی از نکات مراقبت از ترمووود در فصل زمستان را ذکر می‌کنیم که شامل:

– پاکسازی و تمیزکاری منظم

 خاک و گرد و غبار ممکن است بر روی سطح ترمووود جا بیفتد. برای پاکسازی منظم، از مواد نرم و خنثی مانند آب و صابون استفاده کنید. از مسواک یا برس نرم برای پاکسازی شیارها و ریز خطوط استفاده کنید.

– جلوگیری از برف و یخ

 اگر برف و یخ بر روی سطح ترمووود جا می‌افتد، سریعاً آن را بردارید تا جلوی آسیب به چوب را بگیرید. از تخلیه‌کننده‌ها یا مواد ضد یخ برای پیشگیری از تجمع برف و یخ استفاده کنید.

– نگهداری مهر و موم

 ترمووود معمولاً با مهر و موم پوشیده می‌شود تا مقاومت در برابر عوامل مخرب افزایش یابد. در صورتی که لایه مهر و موم به ترمووود خراب شود، پس از زمستان آن را با مهر و موم مجدداً پوشش دهید.

– استفاده از پایه‌ها

 اگر ترمووود را به عنوان پله یا سکویی برای محل ورود به خانه استفاده می‌کنید، از پایه‌ها یا قالب‌های زیری استفاده کنید تا از تماس مستقیم با زمین و رطوبت زمین جلوگیری کنید.

– نظارت بر سطح و نقاط مهم

 در طول زمستان، سطح ترمووود را به طور منظم بررسی کنید. اگر ترک خورده یا صدمات دیگری وجود دارد، سریعاً تعمیر کنید تا به تخریب بیشتر جلوگیری شود.

– محافظت از آفتاب

 حتی در زمستان، ترمووود ممکن است از تابش مستقیم آفتاب تحت تأثیر قرار بگیرد. اگر ممکن است به آفتاب نزدیک شود، از سایه برای حفاظت استفاده کنید یا از مواد محافظ آفتاب بر روی سطح آن استفاده کنید.

– تعمیرات مورد نیاز

اگر در طول زمستان خرابی‌های جدی رخ داد، آن را تعمیر کنید. ممکن است نیاز به تعویض قطعات برای حفظ ایمنی و استحکام ترمووود داشته باشید.

– توجه به دما

ترمووود در دماهای سرد بهتر از چوبهای طبیعی عمل می‌کند، اما در دماهای بسیار پایین (زیر صفر) نیاز به مراقبت بیشتر دارد. در صورت لزوم، از سیستم‌های گرمایش محیطی استفاده کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید طول عمر و زیبایی ترمووود را در فصل زمستان حفظ کنید

رنگ ترموود

ترمووود به تنهایی اگر استفاده و اجرا شود و پوششی روی آن نباشد به مرور زمان در برابر شرایط جوی و محیطی مقاومت خود را از دست داده و از بین میرود.

به منظور جلوگیری از خراب شدن و پوسیده شدن چوب رنگ مخصوص ترموود روی آن اجرا میشود تا از پوسیده شدن آن جلوگیری کند و جلوه زیباتری را به چوب بدهد.

مجموعه دکاموند چوب سانا با واردات رنگهای ترموود تکنوس محصول کشور فنلاند که یکی از با کیفیت ترین رنگها میباشد از سال 1387 فعالیت خود را با واردات این رنگها به مرحله ظهور رسانیده

قیمت ترموود

قیمت ترموود در کشور عزیزمان ایران بدلیل ارتباط نداشتن با سایر کشورها به عوامل بسیار مهم و زیادی بستگی دارد از جمله این عوامل قیمت چوب خام مصرفی از کشور مبدا(روسیه) .هزینه های حمل و نقل چوب خام  از مبدا تا انبار  و نوسانات بسیار زیاد ارز.

ولی آن چیزی که الان در این شرایط بازار ما مهمه اینه که چوب با قیمت مناسب و با بهترین کیفیت عرضه بشه که خدا روشکر دکاموند چوب سانا توانسته این هدف را به سرانجام برساند.

برای خرید  ترموود قیمت مناسب و با کیفیت از مجموعه دکاموند چوب سانا میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید

 

پایان رپورتاژ آگهی