طرز تهیه رولت اسفناج؛فینگر فود و مجلسی

طرز تهیه رولت اسفناج؛فینگر فود و مجلسی

رولت اسفناج یک فینگر فود خوشمزه بوده که زیبایی میز پذیرایی شما را دو چندان می کند. برای درست کردن رولت اسفناج معمولا از 3 روش مختلف استفاده می گردد. در روش اول رولت اسفناج را به صورت کاکو سبزی درست می کنند و رول می کنند در روش دوم به شکل رولت در فر پخته و بعد رول می کنند و در روش سوم پخته و به شکل املت در می آیند.

بورک اسفناج ترکی تهیه شده با خمیر یوفکا را نیز می توان از انواع رولت اسفناج دانست که البته ظاهر و طرز تهیه آن کاملا فرق می کند. رولت اسفناج مجلسی را می توانید به یکی از فرم های زیر تهیه کنید. مواد متوسط ​​رولت اسفناج کاملاً با ذائقه شما و موادی که دارید مطابقت دارد.

پوره اسفناج    یک پیمانه

تخم مرغ  سه عدد

آب یا شیر   ۱/۴ پیمانه

آرد یک پیمانه

بیکینگ پودر ۱ قاشق چایی خوری

روغن مایع یک قاشق غذا خوری

نمک نصف قاشق چای خوری

پودرسیر ، تخم گشنیز و فلفل سیاه به میزان لازم

اسفناج را پس از شستن و خلال کردن در میکسر قرار دهید تا حالت پوره ای پیدا کند و در صورت نیاز قادر هستید یک قاشق غذاخوری آب افزوده تا درون دستگاه چرخش داشته باشد.زرده و سفیده تخم مرغ را جدا نمایید. سفیده را با نمک با همزن برقی بزنید تا کف کند و به شکل خامه در بیاید و وقتی ظرف را برعکس می کنید تکان نخورد. زرده ها را با آب یا شیر و ادویه ها، نمک و روغن مخلوط کنید و هم زده تا کرم رنگ شود و پوره اسفناج را بیفزایید.

آرد و بکینگ پودر را الک کرده و به تدریج به زرده بیفزایید و با همزن به مواد اضافه می کنیم تا یکدست شود. سفیده ها را اضافه کنید و به روش چرخشی در یک سمت به خورد مواد داده تا پف آن خوابیده نشود.کف قالبی به ابعاد 40 در 30 سانتی متر را روی کاغذ روغنی گذاشته و مواد را به طور مساوی کف سینی پخش کنید و در فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 8 تا 10 دقیقه قرار دهید. برای فر برقی و توستر از 20 درجه دمای کمتر استفاده کنید. برای بررسی پایان پخت یک خلال دندان وسط مواد قرار دهید اگر خمیر به آن چسبیده نشد یعنی کاملا پخته شده است. قالب رولت را از فر بیرون کرده و رولت را روی یک دستمال تمیز برگردانید و کاغذ چرب شده را بردارید و رولت را با دستمال رول نمایید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

سوسیس، زیتون و شوید را نگینی خرد کرده و در ظرفی با پنیر و سس مخلوط کنید. برای میانی ها می توانید از ترکیب مرغ ریش شده، زرشک و گردو استفاده نمایید. رولت را باز کنید و مواد میانی را روی آن بکشید و دوباره با دستمال رول کنید و با دستمال یا سلفون محکم ببندید تا باز نگردد و یک ساعت در یخچال قرار داده تا خودش را گرفته بعد آن را برش دهید.

مواد مورد نیاز رولت اسفناج در تابه

اسفناج 2 کیلو

تخم مرغ 6 عدد

پنیر لبنه 200 گرم

فلفل دلمه‌ای رنگی ریز خرد شده  1 پیمانه

قارچ خرد شده   یک دوم پیمانه

نخود فرنگی پخته شده  نصف پیمانه

ذرت پخته شده  1/2 پیمانه

هویج پخته خرد شده  نصف پیمانه

نمک  به مقدار مورد نیاز

فلفل  به مقدار مورد نیاز

آویشن  به مقدار مورد نیاز

روغن مایع  به مقدار مورد نیاز

فلفل ها را ریز خرد کنید. هویج را آبپز و ریز خرد کنید. قارچ ها را به صورت خلال یا نگین برش دهید و روی حرارت ملایم تفت بدهید تا آب آن گرفته شود. اسفناج را بخارپز کرده و آب آن را به قطعات کوچک برش دهید. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و هم می‌زنیم تا یکدست گردد بعد اسفناج سرد خرد شده را افزوده و مخلوط کنید. نمک، فلفل و آویشن را اضافه کنید و هم بزنید. یک ماهیتابه نچسب را روی اجاق قرار دهید و آب اسفناج را به ماهیتابه اضافه کنید و کناره آن را مانند کوکویک سرخ کرده سپس روی کاغذ روغنی قرار دهید و مثل رولت بپیچید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شده و شکل بگیرد. قارچ، فلفل، هویج، نخود و ذرت را در ظرفی ریخته و بدون له شدن مواد و ادویه ها به آرامی با کشک مخلوط می کنیم. رولت اسفناج را از یخچال بیرون کرده و مواد میانی را روی آن قرار داده و دوباره با کاغذ روغنی به آرامی رول کنید و یک ساعت دیگر در یخچال قرار دهید و سپس با چاقو تیز به صورت رولت های تکی برش داده و سرو کنید.

موارد مورد نیاز اسفناج بدون فر

اسفناج  ۲۰۰ گرم

گردو  سه عدد

زرشک یک پیمانه

ماست چکیده یک پیمانه

سیر دو حبه

پیاز  یک عدد

تخم مرغ چهار عدد

اسفناج را شسته و آبکش نمایید و پس از اینکه آب آن ها رفت آن ها را برش دهید. پیاز را نگینی خرد کنید و نمک، فلفل، زرشک و گردوی ریز خرد شده را به اسفناج بیفزایید. یک تابه نچسب و 4 گوش را روی اجاق قرار دهید و آن را چرب کنید سپس مخلوط اسفناج را داخل آن ریخته و یک طرف آن را که سرخ شده برگردانید تا طرف دیگر سرخ گردد. مغز پخت شدن اسفناج تقریبا بیست دقیقه پخته می شوند. سپس باید آن را کنار گذاشته تا خنک گردد. عصاره ماست، سیر رنده شده، نمک و فلفل را با هم مخلوط نمایید. کوکی اسفناج را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و داخل آن را با ماست پر نمایید و از یک طرف شروع به رول زدن کرده و داخل سلفون بپیچید و برای بیست دقیقه در یخچال قرار دهید تا خود را گرفته و بعد برش بزنید. در صورت تمایل قادر هستید یک لایه ژامبون روی ماست بگذارید.