طرز تهیه موهیتو با طعم های مختلف

طرز تهیه موهیتو حرفه ای با طعم های مختلف

موهیتو در انگلیسی Mojito یک نوشیدنی خنک و مطبوع تابستانی بوده که در ابتدا از مخلوط دو طعم لیمو و نعناع درست می شود و براساس سلیقه فردی می توان میوه ها و نوشیدنی های دیگری را نیز به آن اضافه کرد. این نوشیدنی بومی هاوانا در کوبا است. کوکتل موهیتو یکی از گزینه های عالی برای جایگزین کردن نوشابه با غذا است.

موهیتو نعنا و لیمو

آب  سه پیمانه

شکر سفید   یک و نصف پیمانه

برگ نعناع تازه   دو پیمانه

شربت لیمو   دو پیمانه

آبلیمو   یک پیمانه

سودا یا آب گازدار    ۸ پیمانه

لیمو ترش    چند برش برای تزیین

دو فنجان آب را با شکر ترکیب کرده و برای پنج دقیقه در مایکروویو بگذارید. نعنا را به آب اضافه کنید و مخلوط کنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. آبلیمو ، شربت لیمو و یک  پیمانه آب باقیمانده را در یک ظرف بزرگ بریزید و خوب مخلوط کنید بعد شربت نعنا را که تهیه کرده اید به مواد اضافه کنید. در آخر پیش از سرو آب گازدار به مواد اضافه نمایید. موهیتو نعنا را با یخ و برش های نازک لیمو مصرف کنید.

موهیتو کلاسیک در رستوران ها

شکر سفید  یک ق غ

لیموترش تازه  دو عدد

برگ نعنا    چند برگ بزرگ

یخ   به میزان زیاد

آب گازدار یا سودا یا نوشابه اسپرایت یک قوطی

این روش تهیه موهیتو بسیار ساده و سریع می باشد. با مواد این دستور غذا قادر هستید یک لیوان بزرگ موهیتو بنوشید. لیموترش را پوست گرفته و حلقه می کنیم و شکر را اضافه می کنیم و برگ نعناع تازه را اضافه می کنیم و با وسیله ای مناسب هم می زنیم تا عصاره لیمو و نعنا خارج شود. یک لیوان آب به مواد افزوده و مخلوط کرده تا شکر به طور کامل حل گردد بعد صاف کنید. مقدار زیادی یخ روی نوشیدنی ریخته و اسپرایت را به آن اضافه کنید. موهیتو نعناع را با برش های نازک لیمو و برگ نعناع تازه مصرف کنید.

موهیتو در سبک کافی شاپ ها برای دو نفر

نعنا تازه   ده شاخه

لیمو ترش  چهار عدد

پوست لیمو رنده شده  یک ق چ

آب گازدار  یک پیمانه

شکر   پنج ق غ

یخ قالبی    یک و نیم پیمانه

لیموها را از وسط نصف کنید و با دست آب آنها را بگیرید و در مخلوط کن بریزید. شکر و رنده پوست لیمو را اضافه کنید تنها باید بخش رنگی پوست لیمو ترش را رنده کنید. برگ نعنا را اضافه کنید. سپس یخ را اضافه کنید و هم بزنید و روی مخلوط آب گازدار بریزید. اگر آب گازدار ندارید می توانید از آب سرد ساده استفاده نمایید. حالا مواد را با هم مخلوط کنید تا به طور کامل یکدست گردد و در دو لیوان بزرگ بریزید و با نعنا تزیین کنید.

موهیتو انار برای شب یلدا

دانه انار 1 پیمانه

برگ نعنا     به میزان مورد نیاز

لیمو تازه  1 عدد

شربت شکر  4 ق غ

یخ  به میزان مورد نیاز

آب گازدار    به میزان مورد نیاز

برای درست کردن این موهیتو انار شیک و لذیذ اول یک لیوان بلند انتخاب کرده و 4 ق غ دانه انار قرمز را درون آن بریزید. بعد برگ های نعناع خرد شده را به دلخواه اضافه نمایید. 3 برش لیمو را به لیوان اضافه کنید. شربت شکر را به مواد اضافه نمایید. شما می توانید مواد را در ظرف دربسته در یخچال بگذارید تا کمی مزه دار شود یا با گوشت کوب کوچک چوبی کمی آنها را کوبیده تا طعم آنها در فنجان گرفته شود تا سریعتر بپزند. در آخر چهار قاشق غذاخوری شکر را اضافه کنید و مخلوط کرده تا حل شود. آب گازدار و یخ را درست پیش از سرو در یک لیوان بریزید و بنوشید.

موهیتو توت فرنگی

شکر و یا شربت   یک تا دو ق

برگ نعناع   چهار تا شش تکه

توت فرنگی بزرگ و خرد شده   چهار عدد

لیمو ترش بزرگ  نصف

آب گازدار و یا آب معدنی   500 سی‌سی

یخ مکعبی و یا خرد شده چهار تکه

به خاطر داشته باشید که برای درست کردن این نوع موهیتو باید از 1 لیوان بلند استفاده کرده زیرا با افزودن توت فرنگی کوکتل شما بسیار شلوغ به نظر می رسد. شکر، نعناع، ​​آب نصف لیموترش و توت فرنگی خرد شده در چهار قسمت را به لیوان اضافه نمایید. مواد داخل فنجان را با پشت قاشق چوبی یا چرخ گوشت فشار داده تا عصاره خوب گرفته شود. در نهایت یخ و آب گازدار را به مواد اضافه کنید و موهیتو را با توت فرنگی و برگ نعنا تزئین نمایید.

موهیتو هندوانه

هندوانه  دو فنجان

برگ نعناع تازه    ۱۲ عدد

لیمو یک عدد

سودا  1 قوطی

یخ  یک فنجان

لیمو، نعناع و هندوانه  کمی برای تزیین

هندوانه را برش دهید و دانه ها را جدا کنید. لیموی تازه را پوست گرفته  و هندوانه، لیمو، نعناع و یخ را در مخلوط کن ریخته و بگذارید خوب مخلوط شوند و بافتی مانند یخ در بهشت ​​پیدا کنند. 2/1 لیوان را با مخلوط موهیتو هندوانه پر کرده و آن را با آب گازدار پر کنید. برای تزیین موهیتو قادر هستید از چندین برگ نعناع، ​​برش های لیمو یا هندوانه دلخواهتان استفاده نمایید. به خاطر شیرینی هندوانه احتیاجی به اضافه کردن شکر به این نوشیدنی ندارید اما اگر طعم شما شیرینی بیشتری را ترجیح می دهد، می توانید 1 تا 2 قاشق غذاخوری شکر به نوشیدنی خود اضافه نمایید.

موهیتو بلوبری

نعنای تازه    به میزان مورد نیاز

آب لیمو، آب 1 لیمو برای هر لیوان  یک عدد

شربت بلوبری  ربع فنجان

سودا   240 گرم

دلستر ساده یا لیمویی   شصت گرم

بلوبری تازه  یک فنجان

شکر  یک فنجان

آب  یک فنجان

برای درست کردن شربت بلوبری تازه، شکر و آب را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ​​بریزید تا قل زده و شکر در آب حل گردد بعد حرارت را خاموش کرده تا از روی حرارت بردارید. ترکیب آب و شکر را در مخلوط کن بریزید وبلوبری تازه را اضافه کرده و مقداری هم بزنید تا مقداری خرد شده اما هنوز تکه های میوه در آن باشد. شربت تمام شده را داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار داده تا خنک شود. پیش از تهیه موهیتو تکه های میوه که روی ظرف است را جدا نمایید.برگ های نعناع را در لیوان ریخته و لیمو را روی آن ها فشار دهید و با قاشق چوبی بزنید. 4/1 فنجان شربت بلوبری را که درست می کنید با دلستر و آب گازدار اضافه نمایید.

موهیتو چند رنگ

آب برای یخ کلم   سه پیمانه

شکر   یک پیمانه برابر با 200 گرم

کلم قرمز   85 گرم

آب برای یخ لیمویی  5/1 پیمانه

آبلیمو  2/1 پیمانه برابر با 120 میلی لیتر

نعنا تازه  ده برگ

کلم و آب را روی اجاق بگذارید و بگذارید بجوشد بعد آن را صاف کنید و آب آبی را کنار بگذارید. آب کلم را در قالب یخ بریزید و برای شش ساعت در فریزر قرار دهید.یک پیمانه آب کلم را که در تابه نگه داشته اید با شکر ترکیب کنید و منتظر بمانید تا بجوشد و شکر حل شود. آبلیمو را با 5/1 لیوان آب ترکیب کرده و به صورت یخ بریزید و دست کم شش ساعت در فریزر بگذارید. یخ آبی را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا بافت یخ در بهشت برسد بعد در لیوان بریزید. مخلوط کن را کاملا بشویید. بعد آب لیموی یخ زده را با نعناع در مخلوط کن مخلوط نمایید. پودر یخ لیمو را روی یخ آبی داخل لیوان بریزید. شربت کلم را در لیوان بریزید و با یک برگ نعنا با پوست لیمو تزئین نمایید.

برای درست کردن موهیتو بدون آب گازدار احتیاجی به دستور دیگری ندارید در یکی از روش های بالا می توانید به جای گازدار آب ساده اضافه نمایید. برای درست کردن موهیتو آبی می توانید از مخلوط شربت کلم و لیمو ترش استفاده کرده تا رنگ دلخواه به دست آید. برای درست کردن موهیتو با طعم نارگیل می توانید سی گرم عصاره نارگیل را به 1 تا 2 فنجان موهیتو اضافه نمایید. معمولا در مدل کافی شاپ، لیمو ترش را با پوست درون همزن ریخته که باعث تیره شدن رنگ موهیتو و قوی تر شدن طعم آن می شود .اگر تلخی پوست لیمو را نمی خواهید می توانید آبلیمو را گرفته و به مواد اضافه نمایید. میزان نعنا در موهیتو سلیقه ای بوده و قادر هستید آن را به دلخواه کاهش یا افزایش بدهید.