معروف‌ترین بازارهای کرمانشاه کدام اند؟

معروف‌ترین بازارهای کرمانشاه کدام اند؟

هرکسی که به بازدید از آثار باستانی و بناهای تاریخی علاقه داشته باشد، حتما کرمانشاه را به‌عنوان یکی از مقصدهای گردشگری مهم در اولویت قرار می‌دهد. علاوه‌بر طبیعت بکر و روح‌نواز، این شهر مناطق تاریخی فوق‌العاده‌ای هم دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست؛ علاوه‌بر‌آن، بازارهای متعددی نیز در این شهر وجود دارند که سال‌های سال از تأسیس آن‌ها می‌گذرد و خود به یک جاذبه تاریخی تبدیل شده‌اند. کافیست بلیط قطار مشهد کرمانشاه را تهیه کرده و راهی غرب شوید. بهترین بازارهای شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

مروری بر بازارهای معروف شهر کرمانشاه

اگر دوست دارید به‌خوبی با فرهنگ و سنت‌های یک خطه آشنا شوید، خوب است سری به بازارهای آن شهر بزنید. جایی که مردم با روحیات و فرهنگ‌های متفاوت در کنار هم جمع می‌شوند و تابلوی رنگارنگی از فرهنگ‌ها را پدید می‌آورند. اغلب بازارهای سنتی در شهرهای مختلف، متعلق به سالیان دور هستند و حالا خود به یک اثر تاریخی تبدیل شده‌اند؛ از‌این‌رو، در کنار آشنایی با فرهنگ آن ناحیه می‌توانید با معماری سنتی هر خطه نیز به‌خوبی آشنا شوید. بازارهای کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنا نیستند. چنان‌چه بتوانید در پیش فروش بلیط قطار، بلیط مورد‌نظرتان را تهیه کنید، می‌توانید ضمن سفر به کرمانشاه، گشتی در بازارهای آن هم بزنید. برای خرید‌ و تهیه سوغاتی، این بازارها فوق‌العاده‌اند.

بازار توپخانه

بازار توپخانه یکی از پر‌رفت‌و‌آمدترین بازارهای کرمانشاه است که به فروش میوه و تره‌بار اختصاص دارد. این بازار در‌حقیقت راسته ۱۸ بازار بزرگ کرمانشاه است که در دوره قاجار ساخته شد. در آن دوره، بازار توپخانه را به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده خاورمیانه می‌شناختند. نام‌گذاری این راسته به‌دلیل قرارگیری توپ‌های قشون در دوره قاجاریه در همین ناحیه از بازار است.

در گذشته، بسیاری از مسافران هنگامی‌که به غرب و کرمانشاه می‌رسیدند در کاروان‌سراهای بازار توپخانه اقامت می‌کردند. متاسفانه مدت‌ها بود که کسبه بازار توپخانه به‌علت آسیب‌های متعددی که به بنا وارد شده بود، کار را تعطیل کرده بودند. با مرمت و بازسازی که مجددا در سال ۱۳۸۷ صورت گرفت، جان دوباره‌ای به بازار بخشیده شد. هم‌اکنون بازار توپخانه یکی از شلوغ‌ترین نقاط شهر محسوب می‌شود.

بازار زرگرها

از دیگر بازارهای معروف کرمانشاه می‌توان به بازار زرگرها اشاره کرد. این بازار نیز متعلق به دوره قاجا است و طاق‌های زیبای آن به‌خوبی نشان‌دهنده معماری آن دوره هستند. خانواده‌های اهل کرمانشاه اغلب سرویس طلای عروس و حلقه‌ها را از این بازار خریداری می‌کنند؛ همچنین اگر قصد داشته باشید هر نوع طلایی بخرید، قطعا بازار زرگرهای کرمانشاه بهترین انتخاب برای شماست. این بازار به‌قدری وسیع است که احتمالا راه خود را در آن گم می‌کنید. علاوه‌بر معماری زیبا که هر بازدیدکننده‌ای را به عکاسی و ثبت تصاویر وا‌می‌دارد، مسجدی در وسط بازار قرار گرفته که بسیار زیباست و به‌عنوان یک اثر تاریخی شناخته می‌شود.

بازار نان برنجی

احتمالا بهترین بازار برای مسافران، بازار نان برنجی کرمانشاه است؛ چراکه می‌توانند انواع سوغاتی‌های خوش‌طعم و جذاب کرمانشاه را از این بازار خریداری کنند. تمام مغازه‌های بازار نان برنجی، به فروش انواع خوراکی‌ها و سوغاتی‌های کرمانشاه اختصاص یافته‌اند. البته نباید فکر کنید که تنها محصولی که در مغازه‌ها عرضه می‌شود نان برنجی است. انواع سوغاتی‌ها مانند کاک، روغن کرمانشاهی و شیرینی‌های محلی مختلف در بازار نان برنجی عرضه می‌شوند.

بازارچه کفش

هرکسی که با بلیط قطار مشهد کرمانشاه خود را به این شهر برساند، قطعا به‌دنبال بهترین سوغاتی‌ها هم هست تا عزیزانش را با یادگاری از دیار کرمانشاه شگفت‌زده کند. یکی از بهترین سوغاتی‌های شهر کرمانشاه بدون شک گیوه‌های سنتی و با کیفیت آن هستند. گیوه‌های سنتی علاوه‌بر آن‌که هنر دست مردمان کرمانشاه به‌حساب می‌آیند و ارزش هنری فوق‌العاده بالایی دارند، بسیار سبک و راحت نیز هستند و می‌توان از آن‌ها در زندگی روزمره استفاده کرد. اگر هنوز هم تصور شما از گیوه‌ها همان گیوه‌های قدیمی قهوه‌ای‌رنگ است، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. امروزه گیوه‌های بسیار زیبا و جذابی با رنگ‌های مختلف طراحی می‌شوند که خانم‌ها و آقایان خوش‌سلیقه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

بازارچه کفش چهارراه اجاق در کرمانشاه محلی برای عرضه مستقیم این گیوه‌های زیبا است. با مراجعه به این بازار، علاوه‌بر آن‌که می‌توانید سوغاتی‌های جذابی بخرید، امکان بازدید از جاذبه‌های متعدد دیگری در نزدیکی این مکان نیز وجود دارد. تکیه بیگلربیگی، موزه مردم‌شناسی و تکیه معاون‌الملک، از‌جمله جاذبه‌های نزدیک به این بازارچه هستند. لازم به ذکر است که این بازار در بافت تاریخی شهر واقع شده و زیبایی چشم‌نوازی دارد.

بازار مرزی کرمانشاه

همان‌طور‌که می‌دانید کرمانشاه در نزدیکی مرز عراق واقع شده است؛ از‌این‌رو، مبادله کالاها در این استان به‌فراوانی انجام می‌گیرد. بسیاری از محصولات مختلف وارداتی را می‌توانید با کمترین هزینه در بازارهای کرمانشاه خریداری کنید. کافیست از پیش فروش قطار استفاده کرده و بلیط موردنظرتان را بخرید. وقتی صحبت از بازار مرزی کرمانشاه به‌میان می‌آید، تنها از یک بازار صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه بازارهای مرزی مختلفی در سطح شهر وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. بسیاری از روستاهای مرزی، بازارهای بزرگ و پررونقی دارند که محصولات مختلف اعم از کالای خانه، لباس، لوازم الکترونیکی و … در آن‌ها به‌فروش می‌رسند. به‌عنوان مثال، بازار جوانرود یکی از این بازارها است که در روستایی به همین نام واقع شده است.

بلیط قطار مشهد کرمانشاه را از فلای تودی خریداری کنید

وب‌سایت فلای تودی، مدت‌ها در زمینه فروش بلیط هواپیما به‌صورت آنلاین و همچنین رزرو آنلاین هتل فعالیت داشت. مدتی است که این مجموعه، پیش فروش قطار را هم به خدمات خود اضافه کرد تا مسافران بتوانند بلیط قطار موردنظر خود را نیز از‌طریق این پلتفرم خریداری کنند. حال اگر شما هم به‌دنبال یک مرجع حرفه‌ای و قابل‌اعتماد برای سفر هستید، فلای تودی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فلای تودی کمترین قیمت را در میان رقبا ارائه می‌کند و درعین‌حال خدمات آن بالاترین کیفیت را دارند. پاسخگویی دقیق و درست کارشناسان فلای تودی، نشان‌دهنده احترام زیادی است که برای مشتریان و مسافران قائل هستند. فلای تودی در هر سفر همراه شماست.

پایان رپورتاژ آگهی