تزیین خانه با تابلو چوبی؟

تابلو چوبی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف یکی از جذاب‌ترین وسایل تزئینی است که می‌توانید برای زیباسازی منزل یا اداره خود آن‌ها را با قیمتی اندک بخرید و روی دیوار نصب کنید. تابلو چوبی با طرح‌ها و به شکل‌های مختلف ساخته می‌شوند و در ساخت آن‌ها از مرغوب‌ترین چوب‌های تزئینی استفاده می‌شود. از این وسایل هنری برای تزئین هر ساختمانی می‌توانید استفاده کنید. تنها کافی است سلیقه خود را بشناسید و با آگاهی از انواع تابلو چوبی و سبک‌ها و طرح‌های موجود در بازار، بهترین انتخاب را انجام دهید.

تابلو چوبی؛ انتخابی هوشمندانه و اقتصادی برای دکوراسیون داخلی

ایجاد طرح‌های هنری و ظریف روی چوب باعث خلق مناظری بسیار جذاب و شگفت‌انگیز می‌شود که اگر به‌صورت تابلو درآمده و روی دیوار منازل یا ادارات نصب شود، به زیباسازی دکور ساختمان کمک می‌کند. استفاده از طرح‌های مختلف مثل منظره یک دریاچه، جنگل، مهتاب، شهری مشهور و دیدنی، حیوانات مختلف که در طراحی تابلوهای چوبی مورد استفاده می‌گیرد کمک می‌کند تا یک ایده مناسب برای دکوراسیون داخلی باشند. در ساخت این وسایل تزئینی هنر بسیار زیادی خرج می‌شود و برای همین هم ارزشمند هستند.

روش ساخت این وسایل تزئینی این‌گونه است که ابتدا یک طرح هنری یا منظره خاص انتخاب می‌شود و با استفاده از وسایل منبت‌کاری روی چوب، طرح مورد نظر روی یک صفحه چوبی نقش می‌بندد. سپس روی نقش ایجاد شده رنگ روغن زده می‌‎شود تا طرح مورد نظر براق شود. سپس با استفاده از رنگ‌های مختلف منظره حجم پیدا کرده و درون یک قاب قرار می‌گیرد تا تابلوی چوبی شود. بسته به نوع تابلو، روی این صفحه چوبی یک شیشه قرار داده می‌شود یا خالی گذاشته می‌شود. اکنون می‌توانید از آن‌ها برای تزئین دیوار منزل یا اداره خود استفاده کنید.

انواع تابلو چوبی برای تزئین منازل و ادارات

تابلوهای چوبی بسته به سبک و طرحی که برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود به انواع گوناگونی تقسیم می‌شوند. در ادامه 4 عدد از انواع تابلو چوبی که بیشتر در میان مردم محبوب هستند را معرفی می‌کنیم تا بسته به سلیقه خود هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید و روی اتاق منزل یا اداره خود نصب کنید.

تابلو چوبی با طرح منظره طبیعی

استفاده از مناظر طبیعی مثل دریاچه، ساحل دریا، جنگل یا مهتاب برای ساخت تابلو چوبی بسیار متداول است و البته این نوع تابلوهای چوبی طرفداران زیادی دارند و جزو پرفروش‌ترین انواع تابلو چوبی هستند. در ستادیزاین (https://designseta.com/) دو نوع تابلو چوبی با این سبک به قیمتی مناسب برای شما فراهم شده است که طرح استفاده شده در ساخت آن‌ها دریاچه میشیگان است.

تابلو چوبی با طرح هنری

استفاده از طرح‌های هنری پیچیده و انتزاعی نیز یکی دیگر از انواع تابلوهای چوبی محبوب را برای ما به ارمغان می‌آورد. این نوع تابلوهای چوبی به خاطر جذابیت بصری و طرح ویژه‌ای که دارند مورد توجه عامه مردم هستند و برای تزئین اتاق کار یا اتاق خواب از آن‌ها استفاده می‌شود. رنگ‌آمیزی این نوع تابلوهای چوبی بسیار جذاب و چشم‌نواز است.

تابلو چوبی با طرح حیوانات

حکاکی طرح حیوانات روی تابلو چوبی باعث خلق منظره جذاب و محبوبی می‌شود که چشم همگان را به خود خیره می‌کند. این نوع تابلوهای چوبی نیز از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار هستند و برای تزئین فضاهای مسکونی و اداری بزرگ گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شوند.

تابلو چوبی با طرح سازه های مشهور

استفاده از طرح سازه‌های مشهور یا شهرهای زیبا مثل برج ایفل یا میدان نقش جهان اصفهان برای ساخت تابلو چوبی نیز بسیار محبوب است. این نوع تابلوهای چوبی نیز در میان مردم محبوبیت زیادی دارد و برای همین اگر خواستید تابلو چوبی برای تزئین منزل خود بخرید حتما این نوع تابلو را مدنظر داشته باشید.

مزایای استفاده از تابلو چوبی در طراحی داخلی

استفاده از تابلو چوبی برای تزئین منازل چندین مزیت دارد که باعث شده به یکی از محبوب‌ترین وسایل تزئینی تبدیل شوند. هرچند که این مزایا بسیار زیاد است، اما ما در ادامه تنها به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • هزینه بسیار کمتری نسبت به دیگر وسایل تزئینی دارند.
  • حمل و نصب این وسایل تزئینی بسیار ساده است و تقریبا در هر ساختمانی قابلیت استفاده دارند.
  • امکان طراحی هر طرحی که در ذهن دارید روی تابلوهای چوبی ممکن است.
  • در رنگ‌آمیزی این تابلوهای هنری هیچ محدودیتی وجود ندارد و برای همین می‌توانید تابلویی انتخاب کنید که با دیزاین و تم منزل شما همخوانی داشته باشد.
  • نصب آن‌ها به گونه‌ای است که امکان آسیب دیدن در طی اسباب‌کشی یا استفاده طولانی‌مدت کم است و ترس از شکسته‌شدن یا سقوط آن‌ها تقریبا برابر صفر است.
  • قابلیت استفاده برای تزئین هر سبک دکوراسیون خانگی را دارند.
  • دوام این وسایل تزئینی به خاطر استفاده از چوب‌های مرغوب در ساخت آن‌ها بسیار زیاد است.

تابلوهای چوبی سایت ستادیزیان

در سایت ستادیزاین دو مدل تابلو چوبی با طرح دریاچه میشیگان برای شما تهیه شده که می‌توانید هر کدام را که دوست دارید به قیمت مناسب خریداری کنید. این تابلوهای چوبی 0.5 کیلو وزن دارند و در ابعاد 30 در 24 سانتی‌متر طراحی و تولید شده‌اند. در این تابلو چوبی نقشه دریاچه میشیگان که یکی از زیباترین دریاچه‌های دنیاست روی صفحه چوبی حکاکی شده است.

متریال استفاده شده در این تابلوهای چوبی کاملا چوب است و با هنر دست و لیزر ساخته شده‌اند. شکیل و شیک بودن طرح این تابلو چوبی باعث شده که بتوان آن را یک وسیله تزئینی ایده‌آل برای هدیه دادن به دیگران نیز در نظر گرفت و مطرح کرد. نکته جالب درباره تابلوهای چوبی ستادیزاین این است که شما می‌توانید آن‌ها را با قیمتی ارزان از هر کجای ایران که دوست دارید سفارش دهید و درب منزل خود تحویل بگیرید.

انواع چوب برای ساخت تابلو چوبی

برای ساخت تابلوهای چوبی از انواع مختلفی استفاده می‌شود و شرط استفاده از این چوب‌ها این است که اولا فرم‌دهی خوب، براق و دوام زیادی داشته باشند. بستگی به نوع تابلو چوبی که قصد دارید خریداری کنید، از دو نوع چوب کلی سخت و نرم در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود که در ادامه هر کدام را بررسی می‎کنیم.

چوب نرم

چوب‌های نرم عموما از درختان سرو و صنوبر به دست می‌آیند. رنگ این چوب‌ها غالبا زرد و قرمز است و یکی از بهترین متریال‌ها برای تولید تابلو چوبی و دیگر آثار هنری چوبی محسوب می‌شوند. این نوع چوب به خاطر نوع تولید مثلی که دارند نرم خوانده می‌شوند نه به خاطر جنس چوب.

چوب سخت

یکی از ویژگی‌های ظاهری و جذاب چوب سخت این است که رگه چوب در دل آن‌ها دیده می‌شود و رنگ آمیزی تیره‌تری دارند و به همین خاطر معمولا مورد استقبال افرادی قرار می‌گیرند که به دنبال تابلو کاملا چوبی و طبیعی هستند. افرا، ماهون، گیلان، ون و بلوط از درختانی هستند که چوب سخت به ما می‌دهند. در کل اگر قصد طراحی و تولید تابلوی چوبی داشته باشید که جزئیات طرح روی آن زیاد باشد باید از چوب سخت استفاده کنید و اگر قصد طراحی تابلو چوبی دارید که جزئیات طرح آن زیاد نیست، بهتر است از چوب نرم استفاده کنید.

کاربردهای تابلو چوبی

تابلو چوبی برای تزئین بسیاری از ساختمان‌ها با کاربری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ساختمان‌ها شامل طیف وسیعی از ساختمان‌ها می‎شود که در اطراف ما حضور دارند، اما در ادامه تنها به 4 عدد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دیوار اتاق خواب یا پذیرایی منازل

مشخص است که یکی از کابردهای اصلی تابلوهای چوبی، استفاده از آن‌ها برای تزئین دیوار اتاق‌های منازل یا قسمت پذیرایی است. در این بخش‌ها عموما بسته به سبک دکور منزل از تابلوهای چوبی هنری یا دارای منظره خاص استفاده می‌شود. در انتخاب تابلوهای چوبی برای این مناطق دقت داشته باشید که تابلوهایی با رنگ بندی هماهنگ با تم منزل انتخاب کنید.

دیوار ادارات یا دفتر کار

حتما شما هم تجربه ورود به بعضی ادارات و شرکت‌ها که با استفاده از تابلوهای چوبی محیط خود را تزئین کرده‌اند، دارید. استفاده از تابلوهای چوبی برای تزئین دیوار ادارات و شرکت‌ها بسیار متداول است و باعث می‌شود که محیط شرکت یا اداره شما نمایی بسیار جذاب پیدا کند. گاهی شرکت‌ها یک طرح خاص مثل برند شرکت خود را به عنوان طرح تابلو چوبی سفارش می‌دهند که البته بسیار حرکت جالبی است؛ زیرا هم به زیبایی شرکت کمک می‌کند هم به نوعی تبلیغی برای برند مورد نظر محسوب می‌شود.

تابلو چوبی برای استفاده در اتاق بیماران

استفاده از این وسایل تزئینی در اتاق بیماران در بیمارستان‌ها نیز ایده بسیار جالبی است. بیمارانی که در اتاق‌های مخصوص مشغول گذراندن دوران نقاهت خود هستند با دیدن یک تابلوی چوبی هنری می‌توانند حس خوبی داشته و روند بهبود سریع‌تری داشته باشند. طبق مطالعاتی که توسط محققان روانشناسی انجام شده نشان داده شده است که وجود گل و گیاه و تابلوهای تزئینی در اتاق بیماران، به روند بهبودی آن‌ها کمک زیادی می‌کند و چه تابلویی بهتر از تابلوهای چوبی با طرحی زیبا برای این کار.

استفاده در فروشگاه

فروشگاه‌ها نیز مانند شرکت‌ها نیاز دارند که برای مشتریان خود محیطی امن و زیبا فراهم کنند تا مشتریان بتوانند هنگام خرید حسی خوب دریافت کرده و دوباره به فروشگاه مورد نظر بازگردند. استفاده از تابلوهای چوبی برای تزئین دیوار فروشگاه‌ها نیز ایده بسیار جالبی است که به این هدف کمک زیادی می‌کند. بسته به نوع مغازه‌ای که دارید می‌توانید طرح تابلو چوبی خود را انتخاب و استفاده کنید. برای مثال در مغازه‌هایی که وسایل الکترونیکی یا قطعات موبایل ولپ‌تاپ فروخته می‌شود استفاده از تابلوهای چوبی با طرح مدرن و رنگ تیره بسیار ایده نابی محسوب می‌شود.

حرف آخر

تابلوهای چوبی یکی از محبوب‌ترین وسایل تزئینی هستند که می‌توانید برای تزئین منزل یا اتاق کار خود از آن‌ها استفاده کنید. این محصولات تزئینی به شکل‌ها و طرح‌های مختلف ساخته شده و برای همین انتخاب آن‌ها بستگی زیادی به سلیقه و دکوراسیون منزل یا اداره شما دارد. در ساخت آن‌ها نیز از مرغوب‌ترین چوب‌ها استفاده می‌شود و برای همین دوام بسیار بالایی دارند و نمایی بسیار جذاب ایجاد می‌کنند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد و بتوانید تابلو چوبی مرغوبی تهیه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی