طرز تهیه آبگوشت نعنا جعفری خوشمزه

آبگوشت نعنا جعفری مخصوص بهار و زمانی است که گوجه سبز وارد بازار می شود. این آبگوشت با آبگوشت سنتی تفاوت زیادی دارد گوشتی که در این آبگوشت استفاده می شود باید ریز خرد شده درست مانند گوشت خورش، به جای نخود در این آبگوشت از لپه و در آخر از گوجه سبز، سبزی، نعناع و جعفری استفاده می شود. در کل باید مراقب باشید که داشتن استخوان در آبگوشت در نهایت سبب خوش طعم شدن آن می شود پس سعی کنید هنگام تهیه آن از گوشت استخوانی یا تکه استخوان که از قبل تهیه کرده اید استفاده کنید. آبگوشت جعفری را به عنوان آبگوشت سنتی با نان خشک یا به اصطلاح نان کوکاکولا مصرف کنید.

آبگوشت نعنا جعفری برای شش نفر

گوشت ماهیچه یا سر دست با استخوان  750 گرم

گوجه سبز  500 گرم

لپه  150 گرم یک پیمانه

نعناع و جعفری 500 گرم

سیب زمینی  5 تا 6 عدد

پیاز خرد شده  یک عدد متوسط

روغن  سه تا چهار قاشق س

نمک، فلفل و زردچوبه  به میزان لازم

لپه ها را شسته و چندین ساعت در آب بخیسانید.سبزی ها را شسته و بعد از تمام شدن آب آن ها را تمیز کنید و برش دهید. گوشت را به اندازه خورش برش دهید. یک قابلمه متوسط ​​را روی اجاق قرار داده و 5-6 پیمانه آب اضافه کنید. پیاز را خرد کنید و داخل ماهیتابه با گوشت و لپه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا بجوشد کف تابه را گرفته و حرارت را کاهش داده و در قابلمه قرار داده و با حرارت ملایم بگذارید پخت کنید.

وقتی گوشت نیم پز شد گوجه سبز را به آب گوشت اضافه نمایید. سبزی را با مقداری روغن سرخ کرده و به مواد اضافه کنید. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خرد کرده و به آب گوشت اضافه کنید و در سی دقیقه آخر نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه نمایید. اگر از نخود برای تهیه آبگوشت استفاده کنید می توانید آن را همزمان با گوشت به تابه اضافه کرده اما اگر می خواهید از لپه استفاده کنیدسعی کنید بگذارید گوشت 1 ساعت پخته شود و بعد لپه را به تابه اضافه کنید.