طرز تهیه پودر سوخاری ترد و پفکی

پودر سوخاری خانگی با خشک کردن و برشته کردن نان های حجیم با ادویه های مورد علاقه شما آماده می شود. به آسانی می توانید پودر سوخاری را در زمان کمی در منزل تهیه کرده و برای سوراخی کردن مرغ، ماهی یا میگو از آن استفاده کنید. برای درست کردن پودر سوخاری می توانید از نان های مختلف استفاده نمایید. اما نان های حجیم طعم بهتری دارند.  با کیفیت ترین و بهترین گزینه برای آماده کردن پودر سوخاری استفاده از کناره های نان تست می باشد. کناره های نان تست پودر خوشمزه تری را فراهم می کند. پودر سوخاری از ریز تا درشت در بازار هستند که کوچکترین شکل ممکن آرد سوخاری، پودر سوخاری و در نهایت پانکو سوخاری یا آرد سوخاری پولکی می باشد.

اگر می خواهید آرد سوخاری رنگارنگی مانند پودر سوخاری قرمز یا پودر سوخاری نارنجی یا پودر سوخاری پانکو نارنجی داشته باشید قادر هستید رنگ مورد علاقه خود را از شیرینی پزی خریداری کنید و چند قطره به نان شیرینی خشک خود اضافه نمایید. نکته با اهمیتی که در درست کردن آرد سوخاری باید به آن توجه کنید این است که بافت پودر سوخاری باید مانند شکر باشد و مانند آرد پودر نشود. پودر سوخاری خانگی را باید در ظرف دربسته در یخچال بگذارید تا بوی کهنگی ندهد.

پودر سوخاری دانه درشت

برای درست کردن آرد سوخاری سعی کنید از نان های با حجم بالا که چند روز سرد شده و قدیمی شده اند استفاده نمایید. نان را به قطعات کوچک تقسیم نمایید. اگر از همبرگر یا نان شیرینی استفاده می کنید سعی کنید درون نان را خالی کرده و تکه های نان را لایه لایه در سینی فر قرار دهید. فر را در دمای 160 درجه سانتیگراد روشن کرده و نان ها را تقریبا 15-20 دقیقه در فر بگذارید تا تست و کاملا سفت شوند. مواظب باشید رنگ نان عوض شود. پس از خنک شدن نان را داخل غذاساز ریخته و چند پالس زده تا نان خورد بشوند. برای درست کردن پودر سوخاری درشت باید غذاساز را در مدت زمان بسیار کوتاهی روشن کنید. هر چقدر زمان بیشتری را صرف خرد کردن نان کنید پودر سوخاری شما ریزتر می شود. در آخر آرد سوخاری را الک کرده تا پودر سوخاری درشت از قسمت نرم شده جدا گردد.

پودر سوخاری در تابه

نان های حجیم بیات را برش دهید و در فضای باز بگذارید تا به طور کامل خشک شده بعد آنها را در غذاساز یا آسیاب برقی پودر کنید. نان پودر شده را الک کرده و دانه های درشت را دوباره الک کنید. پودر نان را در حرارت متوسط ​​در تابه بپزید تا بوی خوبی بگیرد اما رنگ آن عوض نشود. حرارت را خاموش کنید و بگذارید آرد نان سرد شود. هر وقت خواستید از پودر سوخاری استفاده کرده سبزیجات خشک و ادویه های مورد علاقه خود را اضافه کنید.

پودر سوخاری با نان لواش

برای تهیه آرد سوخاری با نان لواش، یک ماهیتابه متوسط ​​روی اجاق قرار دهید و نان لواش را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در ماهیتابه قرار دهید و برای 15 تا 25 دقیقه روی اجاق قرار دهید و هر از گاهی هم زده تا تمام سمت نان برشته گردد. زمانی که نان لواش به طور کامل خشک شد حرارت را خاموش کرده تا خنک شود. نان برشته را در کیسه ناسلونی ریخته و با ضربه آرام یا گوشت کوب با دقت خرد نمایید.

پودر سوخاری پانکو

نان تست 1 پیمانه

رزماری خشک 1 ق غ

ارگانو  2/1 ق غ

پودر زنجبیل 1 ق چ

زردچوبه 1 ق غ

پودر کاری  2/1 ق غ

شکر قهوه ای 2/1 ق غ

پودر پیاز 1 ق غ

فلفل سیاه 2 ق چ

فلفل قرمز 1 ق چ

پاپریکا 1 ق غ

پودر شنبلیله خشک 1 ق غ

پودر سیر 2 ق غ

عصاره مرغ 2 ق غ

نمک  به میزان لازم

برای درست کردن پودر سوخاری پولکی نان حجیمی که در منزل دارید را به روش قبلی در امتحان کنید و کنار بگذارید تا خشک گردد. بعد داخل غذاساز بریزید و چند بار پالس کنید تا مقداری پودر شود اما مراقب باشید زیاد نرم نشود. ادویه ها را به نان خرد شده اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. برای داشتن پودر سوخاری پولکی با کیفیت می توانید چند عدد چیپس یا ترتیلا با کورن فلکس را با ضربه های وردنه خرد کرده و با پودر سوخاری مخلوط کنید. برای داشتن پودر سوخاری پانکو نارنجی می توانید چند قطره رنگ خوراکی نارنجی به نان تست اضافه نمایید.

پودر سوخاری پفکی

نان تست یک بسته

زردچوبه  یک قاشق مربا خوری

نمک  یک قاشق مربا خوری

پاپریکا یک قاشق چ

بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری

آویشن یک قاشق چای خوری

پودر سیر یک قاشق چای خوری

فلفل سیاه یک قاشق چای خوری

پفک نمکی پودر شده یک پیمانه

با چاقو دایره قهوه ای نان تست را بردارید و به قطعات کوچک برش دهید و در سینی فر قرار دهید و در فر 180 درجه گرم شده برای 15-20 دقیقه بپزید. نان تست را در هاون یا غذاساز به اندازه دلخواه برش دهید. پفک را در نایلون با گوشت کوب کوبیده تا پودر شده و با ادویه ها به پودر نان اضافه نمایید.