طرز تهیه چیکن پارمزان ایتالیایی خوشمزه

پارمزان مرغ یک غذای خوشمزه ایتالیایی بوده که ممکن است به اندازه پاستا و پیتزا معروف نباشد اما آنقدر خوشمزه بوده که ارزش این را دارد که آن را امتحان کنید. روش پختن مرغ سوخاری با پنیر پارمزان با ذائقه ایرانی ها هماهنگی بیشتری داشته و حتما آن را دوست خواهید داشت. طرز تهیه چیکن پارمزان کمی زمان می برد و در دو مرحله درست می شود. در قدم اول دستور چیکن پارمزان باید مرغ سوخاری را تهیه کنید و در قدم دوم آن را با پنیر و سس گوجه فرنگی در فر بگذارید تا پنیر آب شود. میزان سس و پنیر استفاده شده در تهیه مرغ سوخاری با پنیر پارمزان بسیار خوش طعم است. آموزش چیکن پارمزان بسیار ساده بوده و تنها به کمی صبر احتیاج دارد.

چیکن پارمزان برای دو نفر

سینه مرغ  دو عدد

کره  دو ق غ

آرد سوخاری  یک پیمانه

سیر  دو حبه

پیاز یک عدد

رب گوجه فرنگی  دو ق غ

تخم مرغ  دو عدد

پارمزان رنده شده یک پیمانه

ریحان کمی

برای تهیه مرغ سرخ شده با پارمزان، سینه مرغ را به دو قسمت افقی برش دهید تا چهار لایه نازک مرغ به دست آید. آرد سوخاری و پنیر پارمزان رنده شده، نمک و فلفل را با هم مخلوط نمایید. تخم مرغ ها را در ظرف دیگری هم زده تا یکدست گردد. یک تابه نچسب را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و کمی روغن به قطر یک تکه مرغ اضافه کنید. سینه های مرغ را در تخم مرغ زده و کمی هم بزنید تا تخم مرغ اضافی ریخته شود بعد در مخلوط آرد سوخاری و پنیر غلتانده و با دست مواد را روی سطح مرغ فشار دهید و بعد دو سمت آن را در روغن سرخ نمایید. پیاز و سیر خرد شده را در تابه دیگری با کره تفت داده بعد رب گوجه فرنگی و نصف لیوان آب، ریحان خرد شده، نمک و فلفل را افزوده و بگذارید با حرارت ملایم پخته شود تا سس غلیظ گردد.

برای درست کردن مرغ با پنیر پامسان در فر، ظرف مخصوص فر با دیوار لند را انتخاب کرده و سس را در ظرف ریخته و سینه های مرغ سوخاری را روی سس بگذارید. برای خوش طعم شدن مرغ با پنیر پامسان روی هر مرغ داخل فر یک قاشق سس می گذاریم و یک ورق پنیر موزارلا بگذارید و در فری که از پیش با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم شده برای ربع ساعت بگذارید تا پنیر آب شود. چیکن پارمزان اغلب با پاستا سرو شده اما می توانید آن را به روش های دیگری مانند نان، سیب زمینی سرخ کرده و پوره سیب زمینی یا سالاد سزار نیز سرو کنید.

خوراک مرغ با پنیر پارمزان را باید در فر قرار داده تا ترد شود اما اگر فر ندارید می توانید آخرین مرحله از تهیه خوراک مرغ با پارمزان را در ظرف دربسته روی حرارت ملایم گذاشته و منتظر بمانید تا پنیر آب شود. برای پخت پارمزان بدون فر به همان اندازه خوشمزه است، اما مرغ سرخ شده تردی خود را از دست می دهد.