طرز تهیه سالاد چینی با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد چینی

سالاد چینی اغلب مخلوطی از سبزیجات زیاد بوده که سبب می شود یک سالاد مقوی و لذیذ داشته باشید. سعی کنید ۱ تا ۲ ساعت پیش از مصرف سالاد چینی تهیه کنید و در یخچال نگهداری کنید تا سس به خورد مواد رفته و نتیجه سالاد چینی خوشمزه تری باشد.

سالاد چینی با سیب زمینی

نخود فرنگی   1 لیوان

لوبیا سبز 1 لیوان

ذرت  1 لیوان

هویج بزرگ 1 عدد

سیب زمینی   2 عدد

پیازچه 3 تا 4 عدد

کرفس   4 ساقه

جعفری خرد شده  ربع پیمانه

تخم مرغ آب پز  2 عدد

کاهو و گوجه مینیاتوری و زیتون سیاه کمی برای تزیین

مواد مورد نیاز سس سالاد چینی

ماست چکیده   2/1 لیوان

لیمو ترش 1 عدد

سس خردل   1 ق س

رنده ی پوست لیمو کمی

روغن زیتون  2 ق س

نعنای خشک شده ، فلفل و نمک  به میزان مورد نیاز

پودر موسیر  به میزان دلخواه

لوبیا سبز، ذرت و نخود را بخارپز کرده یا از غذاهای کنسرو شده استفاده کنید. هویج، سیب زمینی و تخم مرغ را بجوشانید و خرد کنید. در دستور اولیه سالاد چینی با سیب زمینی، هویج و سیب زمینی به روش خام  برش داده می شوند. سبزی های باقی مانده به غیر از کاهو را جدا خرد کنید و همه مواد را در ظرف مورد نظر بریزید. برای درست کردن سس در ظرف دیگری همه مواد را مخلوط کرده و پس از یکدست شدن آن را روی ظرف سالاد ریخته و مواد را ترکیب کنید. کاهو را به خوبی کف ظرف چیده و سالاد را مرکز کاهو ریخته و روی سالاد را با زیتون و گوجه فرنگی تزیین نمایید.

سالاد چینی با مرغ

سینه مرغ  یک عدد

کلم سفید خرد شده  یک پیمانه

کاهو  یک عدد

کلم قرمز خرد شده  یک پیمانه

پیازچه خرد شده   سه عدد

نارنگی یا پرتقال  یک عدد

هویج  سه عدد

بادام  ربع پیمانه

کنجد   به میزان مورد نیاز

سینه مرغ را با پیاز، نمک و فلفل و کمی آب پخته یا گریل کرده و بعد از خنک شدن ریش ریش نمایید. کاهو و کلم را خرد نمایید. می توانید هویج ها را پخته و خرد نمایید یا به روش خام با رنده درشت یا رشته ای رنده کنید. پالپ نارنگی را را پوست گرفته  و پیاز را خرد کنید. بادام را پوست بگیرد و از خلال بادام استفاده نمایید. برای درست کردن سس سیر را له کرده و با همه مواد به غیر از روغن زیتون ترکیب کنید و در نهایت روغن زیتون را به مواد افزوده و هم بزنید تا سس غلیظ و یکدست گردد. مواد سالاد را در ظرفی ریخته و سس را با مواد ترکیب کنید بعد کنجد یا سیاه دانه پاشیده و با نارنگی تزیین نمایید.

سالاد چینی با نودل

نودل یک بسته

کنسرو سبزیجات (ذرت، نخودفرنگی، هویج)  یک قوطی

لبو  یک پیمانه

ژامبون یا فیله مرغ گریل‌شده   یک پیمانه

کلم سفید و قرمز  یک پیمانه

خیارشور  یک پیمانه

سس مایونز یا سس ماست  به مقدار مورد نظر

نمک و فلفل  به مقدار مورد نظر

لبوها را پخته و کلم سفید و قرمز را به روش نوار برش دهید. خیارشور را ریز خرد کنید. ژامبون یا سینه مرغ کبابی را به روش نواری خرد نمایید. سبزیجات کنسرو شده را آبکش نمایید. در صورت تمایل قادر هستید به جای کنسرو از سبزیجات بخارپز در منزل استفاده نمایید.برای سس سالاد قادر هستید از سس مایونز یا خردل یا سس ماست استفاده نمایید البته اگر می خواهید سس سالاد چینی شما رژیمی باشد قادرهستید از ترکیب کمی سس سویا یا سرکه با روغن زیتون برای سس سالاد استفاده کنید. نودل را براساس دستور پشتش پخته و آبکش نمایید و مقداری رشته برش بزنید و به سالاد افزوده و همه مواد را ترکیب کنید و در آخر روی سالاد سس بزنید.

سالاد چینی با سس بادام زمینی

کاهو  یک عدد

هویج بزرگ  یک عدد

سینه مرغ  یک عدد

پیاز  یک عدد

جوانه گندم  یک پیمانه

مواد مورد نیاز سس بادام زمینی

کره بادام زمینی  یک پیمانه

سویا سس   2 قاشق غذاخوری

سرکه سفید  3 قاشق غذاخوری

روغن زیتون فرابکر   4 قاشق غذاخوری

شکر  دو قاشق غذاخوری

پاپریکادو قاشق مرباخوری

سینه های مرغ را با مقداری آب و ادویه های دلخواهتان پخته یا با مقداری نمک و فلفل کباب کنید و پس از خنک شدن به روش نواری برش دهید. کاهو را ریز خرد کنید. پیاز را نگینی خرد کنید. هویج ها را ریز خرد کنید یا با رنده درشت رنده نمایید. همه مواد را در ظرف مورد نظر ریخته و هم بزنید. برای درست کردن سس بادام زمینی برای سالاد چینی، کره بادام زمینی را در حرارت ملایم نرم کرده یا برای 20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید بعد بقیه مواد را اضافه کرده و هم بزنید. می توانید سس را با سالاد مخلوط کنید و جداگانه سرو کنید.