طرز تهیه غذا با تره فرنگی

طرز تهیه انواع غذا با

تره فرنگی

تره فرنگی از خانواده موسیر ، پیاز و پیازچه می باشد. تره از پیاز بهتر و شیرین تر است و تا حدودی شبیه موسیر بوده اما مقداری خوشمزه تر می باشد و بدون شکل دادن به آن طعم غذا را بهتر می کند. تره فرنگی قدرت بیشتری در ترشح اسید اوریک داشته و تصفیه کننده و ادرار آور بوده و به رفع مشکلات تنفسی کمک کرده و برای مبتلایان به آرتریت و نقرس مفید می باشد. تره فرنگی دارای برگ های سبز تیره و گردن سفید است. تره پخته شده به سرعت فاسد شده و تنها دو روز در یخچال می ماند اما تا 3 ماه می توانید آن را فریز نمایید.

کوکوتره قارچ و فرنگی برای دو نفر

تره فرنگی دو عدد متوسط

قارچ   شش عدد

تخم مرغ  دو عدد

نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا    به میزان مورد نیاز

پودر سوخاری یک ق غ

برای درست کردن این غذا با تره فرنگی و قارچ، تره فرنگی را به عرض چند برش داده و هر یک را از وسط نصف کرده تا درون برگ ها راحت شسته شود. تره فرنگی را در آب بخیسانید و بعد شسته و آبکش نمایید. این غذا با برگ تره فرنگی نیز تهیه می شود. برای درست کردن کوکو تمام تره فرنگی ها را به قطعات کوچک برش دهید و در کمی روغن سرخ کنید تا نرم شوند. تره فرنگی را از ماهیتابه خارج کنید و کنار گذاشته تا خنک شود. قارچ ها را خرد کرده و در آن ماهیتابه با مقداری روغن تفت داده تا نرم شوند.

قارچ ها را کنار بگذارید تا سرد شوند. تخم مرغ، آرد سوخاری، نمک و ادویه را با هم ترکیب کرده و به قارچ و تره فرنگی اضافه نمایید. کف ماهیتابه مقداری روغن ریخته و تره فرنگی و مایه کوکو قارچ را اضافه کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید. کوکو تره فرنگی را برگردانده تا سمت دیگر آن سرخ گردد. غذا با تره فرنگی و قارچ شما تهیه شده است.

پلو مرغ با تره فرنگی

برنج نیم کیلو

سینه مرغ  1 عدد کامل

ماست شیرین  5/1 لیوان

تره فرنگی نیم کیلو

خامه صبحانه  صد گرم

آرد 1 ق چ

نمک و فلفل سیاه  به مقدار مورد نیاز

کره و روغن مایع و نمک  به مقدار مورد نیاز

زعفران آب کرده  به مقدار مورد نیاز

برای درست کردن این غذا با تره پلو سینه‌های مرغ بی استخوان‌ را به قطعات کوچک برش دهید یا مقداری نمک، فلفل و زعفران آب شده و مقداری روغن در تابه‌ای چدنی با حرارت زیاد تفت دهید تا به حالت استیک درآید. روی تکه های مرغ آرد پاشیده و هم بزنید و بلافاصله خامه را افزوده و مخلوط کنید و از روی شعله بردارید. قسمت سفید تره را با هم حلقه کرده و با آب و نمک زیاد پخت کنید بعد آبکش کنید و با مرغ ترکیب کنید. برای درست کردن تره فرنگی با برنج، برنج را آبکش کرده و با ماست و زعفران ترکیب نمایید. کف ماهیتابه مقداری روغن مالیده و نصف برنج را درون ماهیتابه بریزید و با قاشق فشار دهید بعد مخلوط تره فرنگی و مرغ را روی آن ریخته و مابقی برنج را افزوده و با قاشق فشار دهید و در ظرف بریزید و برای سی دقیقه در حرارت ملایم اجازه دهید تا دم بکشد.

روش  تهیه تره فرنگی با برنج بسیار آسان می باشد تره فرنگی با برنج تهیه شده است و می توانید آن را در ظرف مورد نظر برگردانید و با زرشک و ماست تزیین کنید و روی آن را با مغز پسته تزئین نمایید.

خورش تره فرنگی برای دو تا چهار نفر

سینه یا ران مرغ دو عدد

سبزی شامل جعفری و گشنیز خرد شده   250 گرم

تره فرنگی  سه عدد بخش سفید ساقه

آبغوره  نصف استکان

زعفران دم کرده  یک ق غ

زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز   به میزان مورد نیاز

پیاز داغ آماده دو ق غ

تره فرنگی را شسته و بخش سفید ساقه را به 2 انگشت خرد کرده و با مقداری روغن تفت بدهید. در تابه ای دیگر مرغ را با مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید. سبزی ها را خرد کرده و سرخ کرده و به مرغ اضافه نمایید. تره فرنگی سرخ شده را با پیاز داغ به مرغ اضافه نمایید. آب را به ماهیتابه اضافه کنید تا آب به سطح مرغ رسیده و نمک و فلفل را اضافه کنید و پس از به جوش آمدن خورش برای 40 دقیقه روی حرارت ملایم پخت کنید. ربع ساعت قبل از مصرف آبغوره یا آبلیمو و زعفران را اضافه نمایید. این غذای خوشمزه با تره فرنگی تهیه می شود. برای لعاب خورش قادر هستید یک قاشق غذاخوری آرد تفت داده شده را به همراه آب گوشت اضافه نمایید. در صورت تمایل می توانید در پایان یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به خورش اضافه نمایید. برای درست کردن خورش تره فرنگی می توانید از لیمو عمانی و لوبیا چشم بلبلی نیز استفاده نمایید.

سوپ تره فرنگی برای چهار نفر

سیب زمینی  سه عدد متوسط

تره فرنگی  چهار بوته

هویج  دو عدد

پیاز  دو عدد متوسط

شیر  یک لیوان

خامه صبحانه  یک بسته

آب مرغ  چهار لیوان

نمک و فلفل سیاه  به میزان مورد نیاز

زردچوبه و روغن  به میزان مورد نیاز

آب مرغ را درون قابلمه با حرارت متوسط ​​بریزید، سیب زمینی ها را ریز خرد کنید و شسته تا نشاسته اضافی آن رفع شود و به تابه اضافه کنید. هویج  را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه کرده و با حرارت متوسط پخت کنید. تره فرنگی را نگینی خرد کنید و با پیاز در مقداری روغن زیتون و زردچوبه برای ده دقیقه تفت داده تا سبک شده و به سوپ اضافه نمایید. پس از اینکه همه مواد به طور کامل نرم شد نمک و فلفل را اضافه کرده و بعد با همزن سوپ را پوره کرده و در تابه برگردانید و سوپ را اضافه کرده و کمی جوش بدهید تا به غلظت مورد نظر برسد. این غذای خوشمزه با تره فرنگی تهیه می شود. حالا خامه را با مقاله ای سوپ ترکیب کرده و به طور یکنواخت به تابه اضافه کنید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.