طرز تهیه سالاد الویه + نکات تهیه سالاد الویه

سالاد الویه یکی از سالادهای محبوب است که اغلب با تخم مرغ، سس مایونز، سیب زمینی و ترشی آماده می شود ولی می توانید به سلیقه خود تغییراتی در ترکیب سالاد ایجاد نمایید. برای مثال اضافه کردن نخود، ذرت کنسرو شده یا هویج خلال شده، یا اضافه کردن قارچ ورقه شده یا مرغ خلال شده به سالاد اصلی است اگر از طرفداران قارچ هستید، به غیر از استفاده از مرغ خلال شده، می توانید قارچ را خلال کنید و در مقداری روغن تفت بدهید تا آب آن گرفته شده و به مواد سالاد الویه اضافه نمایید. سالاد الویه برعکس نامش، غذای کاملی است که دارای پروتئین و کربوهیدرات کافی است و می توان آن را برای ناهار یا شام با نان مصرف کرد. ساندویچ سالاد الویه یکی از  میان وعده های کامل برای بچه ها به ویژه میان وعده های مدرسه می باشد. اما به خاطر داشتن تخم مرغ در آن، احتمال فساد سریع سالاد الویه در هوای گرم است پس سعی کنید تنها در فصل های سرد برای ساندویچ و غذای بیرون بر آن را آماده کنید.

سالاد الویه قارچ برای شش نفر

سیب زمینی  یک کیلو

قارچ    200 گرم

نخود سبز  یک پیمانه

تخم مرغ  چهار عدد

خیار شور   200 گرم

سس مایونز 1 شیشه کوچک

خامه  صد گرم

ماست چکیده  صد گرم

نمک،سرکه و فلفل  به میزان مورد نیاز

برای درست کردن الویه با قارچ، سیب زمینی را با 1 قاشق غذاخوری نمک پخته و اجازه دهید خنک شوند بعد روی رنده درشت رنده کنید. تخم‌مرغ‌ها را بجوشانید و بگذارید سرد شوند بعد به قطعات کوچک برش دهید. نخود سبز را پخته یا از کنسرو نخود سبز استفاده نمایید و در آبکش ریخته تا آب آن گرفته شود. خیار شور را ریز خرد کنید. قارچ ها را با کمی روغن تفت داده تا آب آن گرفته شود و اجازه بدهید خنک شود. همه مواد را در ظرف مناسبی بریزید. سس، خامه و ماست را ترکیب کرده به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

روش دوم الویه قارچ

سیب زمینی بزرگ   سه عدد

تخم مرغ  سه عدد

خیارشور  چهار عدد

نخود سبز   یک قاشق  غذاخوری

قارچ    15 عدد

سس مایونز   پنج ق غ

روغن  مقداری

برای درست کردن قارچ با الویه سیب زمینی و تخم مرغ را با قارچ پخته و پس از خنک شدن رنده نمایید. خیارشور را ریز خرد کنید. نخود سبز را پخته و آبکش نمایید. قارچ ها را ریز خرد کرده و در مقداری روغن تفت بدهید. همه مواد را ترکیب کرده و سس را اضافه نمایید.