طرز تهیه خوراک لوبيا چيتی

طرز تهیه خوراک لوبيا چيتی

روش درست کردن خوراک قارچ و لوبیا

لوبیا چیتی  دو پیمانه

پیاز متوسط   یک عدد

رب گوجه فرنگی  دو ق غ

قارچ ورقه شده  به میزان مورد نیاز

فلفل، زردچوبه، نمک    به میزان مورد نیاز

آویشن، پودر پاپریکا  به میزان مورد نیاز

آبلیمو دو ق غ

برای تهیه غذا با لوبیا و قارچ اول در قابلمه ای کمی روغن ریخته و پیاز را برش بزنید و در تابه بگذارید و مقداری تفت دهید و فلفل سیاه و زردچوبه را به آن افزوده و تفت بدهید. بعد رب گوجه فرنگی را به پیاز افزوده و تفت دهید سپس حبوباتی را که از شب پیش خیسانده اضافه کرده و بعد از مدتی تفت دهید آب را به آن افزوده و در تابه را قرار داده تا با حرارت ملایم پخته شود. پس از پخته شدن لوبیاها قارچ ها را خلال کرده و به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم قارچ ها پخته شوند و پس از پختن نمک و دارچین و آویشن و در صورت تمایل آبلیمو را اضافه می کنیم و پس از اینکه به جوش آمد شعله را خاموش نمایید.

روش درست کردن خوراک لوبیا چیتی

لوبیا چیتی  5/2 پیمانه

گندم شکسته در صورت تمایل  2/1 پیمانه

پیاز متوسط  یک عدد

سیب زمینی متوسط  یک عدد

رب گوجه فرنگی  دو ق غ

نمک و فلفل و زردچوبه  به میزان مورد نیاز

لوبیا را که از قبل خیس کرده اید با گندم کوبیده در قابلمه ریخته و آب اضافه کرده و بگذارید لوبیاها کامل پخته شوند. حین پختن لوبیا درون ماهیتابه روغن ریخته و پیاز خرد شده را افزوده و تفت می دهیم تا طلایی شود سپس رب را اضافه کرده و تفت می دهیم و ادویه ها را به آنها اضافه می کنیم و تفت می دهیم و لوبیاهای پخته شده را اضافه می کنیم و اجازه دهید تمام مواد با هم خوب پخته شوند. در سی دقیقه آخر پخت حبوبات سیب زمینی را اضافه نمایید و بگذارید تمام مواد خوراک لوبیا کاملا پخته شده و جا افتد. در این دستور قادر هستید قارچ ها را با پیاز تفت داده و به ظرف لوبیا اضافه نمایید.

روش درست کردن خورش لوبیا چیتی

لوبیا چیتی   150 گرم

گوشت خورشتی   250 گرم

بادمجان متوسط  چهار عدد

پیاز درشت  یک عدد

گوجه فرنگی  دو عدد

غوره  صد گرم

سیب زمینی متوسط  دو عدد

آبغوره تازه  2/1 پیمانه

زعفران آبکرده  دو ق غ

رب گوجه فرنگی در صورت تمایل  دو ق غ

زردچوبه و نمک و فلفل  به میزان مورد نیاز

برای درست کردن سریعتر خورش لوبیا چیتی، گوشت و لوبیا را جداگانه پخت کنید. می توانید مواد را به ترتیب زیر تهیه کنید بعد پیاز را با مقداری روغن تفت دهید و گوشت را کمی اضافه نمایید و تفت می دهیم و سپس نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم و لوبیا را جداگانه پخته و آب آن را جدا می کنیم و اضافه می کنیم و تفت می دهیم و رب گوجه فرنگی را به دلخواه اضافه می کنیم و تفت می دهیم و سپس زعفران می زنیم و آب را اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا بجوشد وقتی از آب آن مقداری گرفته شد غوره را اضافه نمایید.

بادمجان ها را جداگانه بپزید سعی کنید زیاد تفت ندهید و بادمجان ها را به خورش اضافه نمایید. گوجه ها را دایره ای خرد کرده و در روغن تفت دهید تا سبک شود و در اواخر پخت به خورش اضافه کرده و اگر ترشی مناسب نبود آب غوره را اضافه نمایید. سیب زمینی ها را نگینی خرد کرده و سرخ می کنیم و هنگام سرو به خورش اضافه می کنیم و با برنج مصرف کنید.