پخت انواع مختلف ماکارونی

پخت انواع مختلف ماکارونی

پاستا و ماکارونی به شکل های مختلفی درست می شوند و بسته به سسی که با ماکارونی تهیه می شود نام های مختلفی دارند. در ایران اغلب از ماکارونی رشته ای استفاده شده که با سس گوشت چرخ کرده و رب گوجه فرنگی درست می شود و غذای مورد علاقه همه مخصوصا کودکان است. پاستا، اسپاگتی و ماکارونی از آرد سمولینا درست می شود. برای درست کردن اسپاگتی، خمیر را به صورت رشته های بلند در می آورند که می توان آنها را در لوله هایی با قطرهای مختلف پر کرد. اما برای درست کردن ماکارونی رشته خمیر دراز و توخالی وجود دارد که در قطرهای مختلف و اندازه های بلند و کوتاه درست می شود.

پاستا پنه آلفردو برای سه نفر

پاستا پنه  دویست گرم

سیر  دو حبه بزرگ

خامه صبحانه  دویست گرم

شیر   300 میلی لیتر

فیله مرغ خرد شده   سیصد گرم

پنیر پارمزان   صد گرم

کره   پنجاه گرم

نمک و فلفل   به میزان مورد نیاز

قارچ ورقه شده  سیصد گرم

قارچ ها را شسته و ورقه ای برش دهید و با مقداری روغن روی حرارت تفت بدهید و کنار بگذارید. در آن ماهیتابه، فیله مرغ برش خورده را با روغن باقی مانده با حرارت زیاد تفت بدهید تا آب نریزد و روی آن برشته شده اما داخل فیله ها آبدار مانده و بعد کنار بگذارید. سیر را رنده کرده و در آن ماهیتابه تفت بدهید تا عطر آن زیاد شود. خامه را درشر سرد حل کرده و به سیر افزوده و منتظر بمانید تا بجوشد. پارمزان را با نمک و فلفل اضافه نمایید. زمانی که سس آلفردو دوباره شروع به جوشیدن کرد قارچ و فیله مرغ را افزوده و کنار بگذارید. برای درست کردن ماکارونی پنه ماهیتابه را روی اجاق قرار دهید و آب و نمک و مقداری روغن به آن افزوده و زمانی که جوشیده شد پنه را در ماهیتابه بگذارید و 7 دقیقه پخته تا نرم گردد بعد آبکش کنید و مقداری آب سرد بریزید. تکان دهید تا آب اضافی به طور کامل خارج گردد. پاستا پنه را به سس آلفردو افزوده و پاستا را در ظرفی کشیده و سس را روی آن بریزید. افزودن مرغ و قارچ به سس آلفردو اختیاری بوده و می توانید آن را حذف کنید. برای تزیین پاستا می توانید از جعفری، آویشن، ریحان و گوجه گیلاسی استفاده نمایید.

پاستا جامبو شلز برای پنج نفر

ژامبون  دویست گرم

خیارشور  صد و پنجاه گرم

جامبو شلز   350 گرم

روغن مایع   به مقدار مورد نیاز

ذرت پخته یا کنسرو  دویست گرم

نخود فرنگی  دویست گرم

سس مایونز   به مقدار مورد نیاز

نمک و فلفل  به مقدار مورد نیاز

یک تابه را پر از آب کنید و بگذارید بجوشد و زمانی که جوش آمد نمک و فلفل و روغن و پاستا را به آب اضافه کنید و طبق دستور پشت آن برای ربع ساعت جوش کنید. می توانید کمی عصاره مرغ یا آب لیمو را به تابه اضافه کرده تا جامبو طعم دار شوند. جامبو شلز را آبکش کرده و کنار قرار دهید. خیارشور و ژامبون را ریز خرد کنید. ذرت و نخود را اضافه کنید و به میزان دلخواه سس مایونز و ادویه اضافه کنید. درون جامبو شلزها را با مواد سالاد پر کرده و در سینی بریزید و روی آن را پوشانده و خنک کنید تا پاستا خوشمزه شود.

پاستا جامبو شلز در فر برای هشت نفر

جامبو شلز  نیم کیلو

گوشت چرخ کرده   سیصد گرم

فلفل دلمه ای  یک عدد

سوسیس    صد گرم

قارچ   پنج عدد

نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن   به مقدار مورد نیاز

روغن مایع    به مقدار مورد نیاز

پنیر پیتزا یا موزارلا    به مقدار مورد نیاز

پیاز را نگینی خرد کرده و در مقداری روغن تفت بدهید. فلفل را نگینی خرد کنید و به پیاز افزوده و تفت بدهید. گوشت چرخ کرده را افزوده و تفت بدهید تا رنگ آن عوض شود. سوسیس ها را ریز خرد کرده و افزوده و هم بزنید. قارچ ها را ریز خرد کرده و به ماهیتابه اضافه نمایید. نمک و ادویه را به آب قارچ صاف شده اضافه کنید.پاستا جامبو شلز را طبق دستور پشت بسته آماده کنید. مواد متوسط ​​را در جامبو شلز بگذارید و در ظرف مورد نظر قرار دهید و با پنیر موزارلا یا پیتزا بپاشید و برای ده دقیقه در فر یا مایکروفر بگذارید تا پنیر ذوب و طلایی گردد.

پاستا پستو برای یک نفر

پاستا   یک پیمانه

آب  چهار پیمانه

نمک  یک سوم ق چ

مواد لازم برای سس پستو  :

برگ ریحان تازه   یک پیمانه

بادام یک هشتم پیمانه

روغن زیتون فوق بکر  یک و نصف ق غ

سیر   یک حبه

فلفل سیاه   نصف ق چ

نمک   به میزان مورد نیاز

برای درست کردن سس پستو، بادام خام را در ماهیتابه داغ ریخته و برای 3 دقیقه تفت داده تا بو بگیرند بعد کنار گذاشته تا سرد شود و در غذاساز برش دهید. برگ ریحان، سیر، مقداری نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید. کمی روغن زیتون اضافه کرده تا غلظت سس به اندازه گردد. تقریبا پنج تا شش قاشق غذاخوری از این سس پستو برای پاستای یک نفر کافی می باشد. مابقی سس پستو را برای وعده غذایی بعدی خنک کنید. پاستا فرمی را طبق دستور پشت بسته برای هفت تا هشت دقیقه پخته و آبکش نمایید.

سس پستو و پاستا را ترکیب کرده و مقداری فلفل، آویشن و پارمزان به آن اضافه کنید. می توانید کمی آبلیمو به سس اضافه کنید تا رنگ سبز ریحان عوض نشود. سس پستو را می توان تا پنج روز در یخچال نگهداری کرد.

پاستا قالبی

ماکارونی فرمی ترجیحا لوله ای  چهارصد گرم

پنیر پیتزا  سیصد گرم

کالباس  دویست گرم

سس گوجه فرنگی   به میزان مورد نیاز

سس سفید لازانیا  به میزان مورد نیاز

نمک و فلفل  به میزان مورد نیاز

پودر آویشن   1 ق چ

پاستا فرمی را براساس دستور پشت بسته پخت کرده و آبکش نمایید. کف و دیواره های قالب یا ظرف را روغن بزنید. اگر از ماکارونی با شکل استوانه ای استفاده می کنید به راحتی تمام پاستاها را در قالب قرار دهید. اگر از نوع دیگر پاستا استفاده می کنید، نیمی از آنها را به طور مساوی در کف قالب پخش نمایید. روی پاستاها را با سس لازانیا ریخته و فرم را تکان داده تا سس به کل پاستا نفوذ کند. کالباس را به قطعات کوچک برش دهید و روی مواد کمی فلفل، پنیر رنده شده و پودر آویشن ریخته و روی آنها را با سس گوجه فرنگی پوشش بدهید. به غیر از کالباس می توانید از قارچ، گوشت یا مرغ استفاده نمایید. ماکارونی باقی مانده را افزوده و روی پنیر باقی مانده بریزید و با سس گوجه فرنگی تزیین کرده و برای بیست دقیقه در فر با دمای 200 درجه قرار دهید تا پنیر طلایی گردد.

اسپاگتی بلونز

اسپاگتی  چهارصد گرم

پودر پنیر پارمسان  پنجاه گرم

روغن زیتون  به میزان مورد نیاز

پیاز نگینی خرد شده  1 عدد بزرگ

گوشت چرخ کرده ترکیب گوسفند و گوساله  سیصد گرم

رب گوجه فرنگی  1 ق س

سیر له شده 3 تا 4 حبه

کرفس نگینی خرد شده 1 ساقه

هویج نگینی خرد شده  1 عدد

گوجه فرنگی پوره شده 5 عدد

عصاره گوشت  ۵۰۰ میلی لیتر

نمک و فلفل سیاه  به میزان مورد نیاز

برگ بو  1 عدد

3/2 قابلمه را از آب پر کنید نمک و روغن زیتون را افزوده و اجازه دهید بجوشد. اسپاگتی را به تابه اضافه کرده و براساس دستور پشت بسته پخت کرده و آبکش نمایید. برای درست کردن سس بلونز، پیاز را در روغن زیتون تفت داده تا شفاف گردد. گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و مخلوط کرده تا آب گوشت تمام شود. رب گوجه فرنگی را افزوده و تفت بدهید. سیر، کرفس و هویج را افزوده و تفت بدهید. پوره گوجه فرنگی را افزوده و بگذارید بجوشد. گوشت و عصاره برگ بو را اضافه کرده و بگذارید بجوشد و روی حرارت کم غلیظ شود. نمک و فلفل را به دلخواه اضافه کنید و نصف پارمزان را اضافه کنید. اسپاگتی را مصرف کنید و روی آن سس بلوز بریزید و با باقی مانده پنیر پارمزان بپاشید.

فتوچینی با سس بلونز

نمک   1 ق چ

کره  1 ق چ

پیاز رنده شده   نصف فنجان

هویج رنده شده   نصف فنجان

گوشت چرخ کرده  500 گرم

سیر رنده شده  شش حبه

شیر  2 فنجان

آویشن  1 ق چ

پاستا فوتوچینی 1 بسته کوچک

آب گوجه فرنگی و یا گوجه فرنگی خرد شده  یک و نیم فنجان

پنیر پارمزان   برای تزیین اسپاگتی

ریحان   برای تزیین اسپاگتی

جعفری   برای تزیین اسپاگتی

پیاز را در روغن تفت داده تا نرم شده سپس هویج خرد شده و مقداری نمک را اضافه کرده و تفت داده تا نرم گردد. سیر رنده شده را افزوده و هم بزنید. گوشت چرخ کرده را با مواد ترکیب کرده و آویشن پاشیده و تفت داده تا آب آن گرفته شود. شیر را اضافه کرده و حرارت را کاهش داده و بیست تا سی دقیقه بجوشانید تا گوشت کاملا در شیرپخته شود. گوجه فرنگی های خرد شده را افزوده و حرارت را کاهش دهید تا بجوشد. فتوچینی را براساس دستور پشت بسته پخت کرده و با سس بلوز مصرف کنید. برای تزیین از پارمزان، برگ ریحان و برگ جعفری تازه استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید چند ساقه کرفس را با هویج اضافه کنید. شما می توانید سس بلوز را بدون شیر درست کنید و کمی رب به سس اضافه نمایید.