غذای فست فودی ساده و سریع با مرغ

فست فود لذیذترین و پرطرفدارترین نوع غذاست. اگر در یک روز شلوغ فرصت زیادی برای تهیه غذا ندارید، فقط با مرغ می توانید معجزه کنید. در اینجا طرز تهیه سه غذای ساده و سریع فست فود با مرغ را به شما آموزش داده که قادر هستید در مدت زمان کوتاهی تهیه کرده و حتی در محل کار هم امتحان کنید، این انتخاب خوبی برای تهیه یک غذای سریع و خوشمزه با مرغ است، زیرا سریع و طعم عالی دارد. مرغ منبعی سرشار از پروتئین های ضروری برای بدن است پس خوب است بدانید که ارزش غذایی بالای مرغ در دنیا مشهور است.

ساندویچ مرغ

سینه مرغ  دو عدد

گوجه فرنگی  دو عدد

کاهو  به دلخواه

خیارشور  چهار عدد

هویج متوسط  یک عدد

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

رب گوجه  یک قاشق غذاخوری

نان باگت  چهار عدد

سس مایونز  2/1 پیمانه

در قدم اول پخت سینه مرغ اول مرغ را با پیاز، سیر له شده و مقداری ادویه تفت دهید بعد 2 پیمانه آب جوشیده اضافه کنید و اجازه دهید مرغ برای 40 دقیقه با حرارت ملایم کاملا بپزد. بعد از اینکه مرغ پخت  و سرد شده آن را خرد کرده و مرغ را با پیاز خرد شده و هویج پخته تفت دهید. رب گوجه فرنگی را تفت داده و به مواد سیر رنده شده افزوده بعد همه مواد را با هم مخلوط نمایید. ساندویچ با مرغ سس مایونز را با خیارشورهای رنده شده به کاسه اضافه کنید. سپس کمی نمک و فلفل اضافه کنید بعد مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.در این مرحله مخلوط مرغ را داخل نان شیرینی پزی بریزید و به میزان دلخواه سس اضافه کنید.در صورت تمایل می توانید کمی کاهو و گوجه فرنگی هم اضافه نمایید.

زمان پخت مرغ می توانید از برگ بو استفاده کنید تا بوی آب مرغ را از بین ببرید. برای خوش طعم کردن ساندویچ مرغ می توانید نان را از یک ساعت پیش در سس مخصوص فرو کنید . برای خوش طعم شدن ساندویچ خود می توانید از ترکیب قارچ و فلفل استفاده نمایید.

ناگت مرغ

سینه مرغ خام دو عدد

پیاز کوچک  یک عدد

پنیر پیتزا  150 گرم

سير  سه حبه

نمك و فلفل  به میزان لازم

آرد سوخاری  سه قاشق غذاخوری

آرد سفید  سه  قاشق غذاخوری

روغن برای سرخ کردن  به مقدار لازم

تخم مرغ دو عدد

در مرحله اول مرغ خام را چرخ کنید تا ناگت مرغ درست شود. بعد سیر و پیاز را رنده کرده و آب پیاز اضافی را بگیرید. سپس پنیر پیتزا را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا خمیری به دست آید. مواد را برای 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا سفت شوند و در ظرفی جداگانه پودر سوخاری و تخم مرغ را آماده کنید. مواد را از یخچال بیرون آورده و مقداری از مایه ناگت را به ضخامت دلخواه در آورید و بعد در تخم مرغ و در نهایت در آرد سوخاری آغشته نمایید و ناگت ها را در روغن داغ روی حرارت متوسط ​​و در آخر با سبزیجات تازه و سس قرمز مصرف کنید.

در نظر داشته باشید که برای مانع از دود کردن حتما از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده نمایید. اگر زمان شکل دادن مایه ناگت در دست شما گیر کرد، هنگام کار دست خود را خیس و مرطوب کنید.بعد از سرخ شدن ناگت از دستمال مخصوصی استفاده کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

سالاد مرغ

سینه مرغ یک تکه

کاهو چهار برگ

گوجه گیلاسی  یک عدد

خیار  دو عدد

کلم قرمز سه برگ

فلفل دلمه ای یک عدد

پیاز یک عدد

نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم

پودر سیر ، فلفل قرمز، آویشن  به میزان لازم

روغن زیتون به میزان لازم

برای تهیه سالاد مرغ سینه های مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید و در روغن داغ سرخ می کنیم بعد نمک، پاپریکا، فلفل سیاه، آویشن و سیر را به مرغ افزوده و کاهو، کلم، گوجه فرنگی و پیاز را خرد می کنیم و به اندازه برش می دهیم. خیار را دایره ای برش بزنید و فلفل ها را نیز نواری برش بزنید زمانی که مرغ ها به طور کامل پخته شدند بگذارید خنک شده بعد مرغ را به مخلوط سبزیجات خرد شده اضافه نمایید و در آخر روغن زیتون را اضافه کنید و از ترکیب رنگ و طعم آن لذت ببرید. اگر می خواهید از سس برای سالاد خود استفاده کنید سالاد را با کمی ماست پرچرب با سس مایونز مخلوط نمایید. نمک، فلفل و آب لیمو را به مخلوط افزوده و مخلوط نمایید.