دستور تهیه کباب شاه عباسی

کباب شاه عباسی یکی از کباب های سنتی اصفهان و یزد می باشد. برای تهیه کباب شاه عباسی معمولاً از ترکیب گوشت قرمز و سینه مرغ راسته استفاده می شود یا می توانید مرغ را ابتدا به سیخ زده و در حالی که گوشت نیاز به له شدن دارد با گوشت کوب بکوبید و روی سیخ کاملا به هم بچسبانید و دو طرف آن را با گوشت قرمز چرخ کرده بپوشانید و مدتی در فریزر قرار داده تا سفت شود و از سیخ نیفتد سپس گریل کرده و سرو کنید.

کباب شاه عباسی

گوشت راسته نیم کیلو

سينه مرغ 1 عدد

پياز 2 عدد

زعفران دم‌ كرده 2 قاشق سوپ خوری

نمك و فلفل به مقدار لازم

گوشت راسته را به اندازه 10*10 برش دهید و بعد هر تکه را به طول 5-7 سانتی متر برش دهید و با چاقو یا استیک نازک برش دهید تا خوشمزه تر شود و مغزها پخته شوند. سینه های مرغ را به صورت فیله های بلند برش داده و ساطور بزنید. پیاز را رنده کنید و در دو کاسه جداگانه بگذارید. نمک ، فلفل و گوشت راسته را در ظرفی اضافه نمایید. در ظرف دیگری سینه مرغ، زعفران، نمک و فلفل را اضافه کنید. روی کاسه ها را بپوشانید و برای دو ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مزه دار گردد. یک نوار مرغ و یک نوار گوشت راسته را میان دو پلاستیک قرار دهید و با بیفت کوب بزنید تا خورد شوند بعد گوشت را به سیخ کشیده تا یک طرف مرغ و طرف دیگر سیخ راسته شود.  کباب شاه عباسی ابتدا روی حرارت تند و سپس روی حرارت ملایم بگذارید. برای درست کردن چلوکباب شاه عباسی می توانید چلو درست کنید، گوجه و پرتقال کبابی را با کباب سرو نمایید. چلوکباب شاه عباسی یک غذای محبوب مجلسی است.

جوجه کباب شاه عباسی

گوشت قرمز چرخ کرده  80 گرم

پیاز یک عدد کوچک

نمک به مقدار لازم

فلفل  به مقدار لازم

فیله مرغ به صورت جوجه  180 گرم

نمک  به مقدار لازم

آبلیمو یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون  یک قاشق غذاخوری

زعفران  به مقدار لازم

فلفل دلمه خرد شده  به مقدار لازم

پیاز خرد شده  به مقدار لازم

سینه مرغ را مثل جوجه کباب خرد کرده و با کمی نمک، آبلیمو، روغن زیتون، زعفران، فلفل و پیاز مخلوط کنید و روی آن را بپوشانید و برای دو ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. گوشت قرمز و همچنین گوشتی را که برای خمیر آماده می کنید با نمک و پیاز رنده شده و فلفل سیاه ورز دهید و روی آن را بپوشانید و برای دو ساعت در یخچال قرار دهید. جوجه را روی سیخ بکشید سپس آن را روی تخته قرار دهید و با دست روی زمین فشار دهید و جوجه ها را با چاقو یا بیفتک کوب بکوبید تا یکدست شود و جوجه ها روی سیخ قرار بگیرند که انگار گوشت کوبیده به سیخ هستند.بعد روی جوجه ها را با گوشت چرخ کرده کاملا یک دست پوشانده و با یک دست فشار داده تا به هم چسبیده شوند و روی آن ها را با کارد به روش عمدی خط بزنید.سیخ کباب را برای بیست دقیقه در فریزر قرار داده و بعد در حرارت ملایمی کباب کنید.