طرز تهیه شیر قهوه غلیظ و خامه ای

طرز تهیه شیر قهوه غلیظ و خامه ای

یکی از نوشیدنی های عالی که می توانید روز خود را با آن آغاز کنید شیر قهوه می باشد. برای درست کردن شیر قهوه خانگی احتیاج به پودر آماده نیست اما می توانید در منزل با شیر، خامه و پودر قهوه، شیر قهوه غلیظ و چسبنده درست کنید. می توانید شیر قهوه را گرم و سرد میل کنید.

شیر قهوه ترک برای چهار نفر

شیر   چهار پیمانه

قهوه ترک  چهار ق چ

شکر چهار ق چ

شیر جوش را روی اجاق قرار دهید. 4 فنجان شیر، 4 قاشق چایخوری شکر و 4 قاشق چایخوری قهوه را به شیر در حال جوش اضافه نمایید. اجاق گاز را روی متوسط ​​گذاشته و شیر، قهوه و شکر را مدام هم بزنید. این کار تا زمانی انجام می شود که شیر قهوه ترک آغاز به جوشیدن کرد.شیر جوشیده را از روی اجاق گاز بردارید و بنوشید.

شیر قهوه با خامه برای دو نفر

پودر قهوه  2 ق چ

شیر پرچرب  2 فنجان

شکر سفید  2 ق غ

خامه    به میزان مورد نیاز

دو لیوان سرخالی شیر پرچرب را درون شیر در حال جوش بریزید. 2 قاشق چایخوری پودر قهوه خالی را به شیر اضافه کنید و مخلوط کرده تا حل گردد. 2 قاشق غذاخوری شکر سفید را اضافه کرده و دوباره هم بزنید. شیر در حال جوش را روی حرارت بسیار ملایم گاز بگذارید و بدون هم زدن صبر کنید تا داغ شود. مواظب باشید زیاده سر نرود. به محض اینکه شیر قهوه برای نخستین بار به جوش آمد و به اصطلاح پف کرد شیر در حال جوش را از روی اجاق بردارید و پف روی شیر قهوه را میان فنجان ها تقسیم نمایید. بعد شیر قهوه را به فنجان ها اضافه نمایید. اگر شیر غلیظ و خامه ای علاقه دارید قادر هستید در این مرحله به هر فنجان یک قاشق چایخوری خامه افزوده و مخلوط کنید. یا می توانید خامه را از اول به شیر اضافه کنید و با شیر و قهوه روی آتش هم بزنید تا داغ گردد.

روش درست کردن شیر قهوه با موکاپات

موکاپات یک نوع اسپرسوساز روگازی بوده که دارای قیمت بسیار خوبی است. برای درست کردن قهوه باید مخزن آب و مخزن قهوه را پر کنید و موکاپات را روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از تقریبا پنج دقیقه آب به جوش می آید و به طرف بالا حرکت می کند و با عبور از محفظه قهوه، عصاره آن وارد مخزن بالایی موکاپات می شود و به این ترتیب قهوه اسپرسو تهیه می شود و در قوری موکاپات ریخته می شود. اول قهوه را داخل فنجان بریزید بعد شیرفوم را بردارید و فوم شیر را به فنجان اضافه نمایید. برای فوم گرفتن شیر می توانید شیر داغ را در ظرف دربسته محکم تکان داده تا کف شیر جدا گردد.

روش درست کردن شیر قهوه با قهوه فوری

قهوه فوری احتیاجی به دم کردن نداشته و بلافاصله تهیه می شود. برای درست کردن قهوه فوری 1 تا 2 قاشق چایخوری پودر قهوه فوری را درون فنجان بریزید و فنجان را با شیر داغ پر کنید. شیر و قهوه را با هم مخلوط کنید تا مخلوط به طور کامل یکدست گردد. میزان شکر را به دلخواه اضافه نمایید. طعم پودر قهوه فوری معمولا غلیظ تر است و ممکن است نصف قاشق چایخوری کافی باشد.

شیر قهوه امریکایی

قهوه  2/1 فنجان

آب سرد   دو فنجان

شکر 1 فنجان

سیروپ قهوه  دو ق غ

شیر سرد  1 فنجان

شیر و دو قاشق غذاخوری شیروپ قهوه را در 1 فنجان ریخته و خوب مخلوط کنید. می توانید مقدار سیروپ را به دلخواه عوض کنید. برای درست کردن سیروپ قهوه 2/1 فنجان پودر قهوه را با 2 فنجان آب سرد بجوشانید. قهوه دم کرده را صاف کنید در قابلمه ای کوچک روی حرارت ملایم قرار دهید و 1 فنجان شکر به آن اضافه نمایید. این مخلوط را تقریبا 30 دقیقه روی اجاق گاز مخلوط کرده تا غلیظ شود و حجم آن نصف شود. سیروپ قهوه شما تهیه شده است.

روش درست کردن شیر قهوه با اسپرسو

قهوه اسپرسو اصطلاحی بوده که در روش خاصی برای استخراج قهوه از دستگاه اسپرسوساز استفاده می شود. برای درست کردن شات اسپرسو، پودر اسپرسو مناسب را که از پودر قهوه ترک بزرگتر و از پودر قهوه فرانسوی کوچکتر است، در پورتافیلتر دستگاه اسپرسوساز بریزید و کمی فشار دهید. فیلتر دستگاه اسپرسوساز را ببندید و دکمه استخراج را فشار دهید. تقریبا 30 ثانیه منتظر بمانید تا اسپرسو از دستگاه خارج شود و سپس استخراج را متوقف کنید.

برای افزودن شیر به اسپرسو قادر هستید از 2 روش استفاده نمایید شیر داغ یا شیر کف دار قادر هستید شیر را جداگانه با شیر در حال جوش روی گاز حرارت دهید و مستقیم به اسپرسو اضافه کرده و بعد از فوم گیری قهوه شیر داغ را به قهوه اضافه نمایید. برای فوم گرفتن شیر با نازل بخار دستگاه اسپرسوساز هوا را به شیر وارد می کنیم تا کف کند و قوام شیر بیشتر شود که روی آن کفی یا فومی شده در اصطلاح شیر فوم گرفته شود و در کف روی شیر در اصطلاح لایه فوم شیر گرفته می شود.   می توانید با نازل بخار دستگاه اسپرسوساز یا با حرکت سریع پدال فرنچ پرس شیر را فوم گیری کنید.

روش درست کردن شیر قهوه با فرنچ پرس

می توانیم قهوه فرانسوی را با شیر مصرف کنیم. بعد از تهیه قهوه فرانسوی با فرنچ پرس 1 فنجان شیر داغ در کنار آن بگذارید تا مهمان قهوه و شیر را به دلخواه مخلوط نمایید. شما می توانید شیر را جدا در فرنچ پرس بریزید و با حرکات سریع پدال شیر را کف کنید و به قهوه اضافه کنید.

ترکیب قهوه ترک با شیر را روی اجاق نگذارید زیرا به دلیل داشتن شیر تمام می شود. در این نوشیدنی می توانید به جای شکر از عسل استفاده کرده اما از آنجایی که حرارت دادن عسل سبب سمی شدن آن شده باید بگذارید در یک لیوان خنک شود بعد پیش از خوردن عسل اضافه نمایید. می توانید میزان شکر را به دلخواه عوض کرده اما اگر مواظب وزن خود هستید سعی کنید از شکر کمتر استفاده نمایید..برای غلیظ شدن شیر قهوه قادر هستید به هر فنجان یک قاشق غذاخوری قهوه اضافه نمایید. اگر در فوم گرفتن شیر با دستگاه اسپرسوساز مشکل دارید می توانید شیر سرد را تست کنید.