طرز تهیه کورن داگ

طرز تهیه کورن داگ

کورن داگ یک صبحانه خوشمزه و غذای فوق العاده محبوب برای مهمانی های عصرانه و تولد است. کورن داگ یک غذای خیابانی محبوب  است که برای نخستین بار در ایالات متحده طرفداران زیادی به دست آورد. کورن یعنی ذرت و داگ مخفف کلمه هات داگ می باشد پس کورن داگ به معنای هات داگ بوده که با لایه ای از خمیر ذرت پوشیده شده است. این فست فود محبوب کودکان و نوجوانان را به آسانی می توانید در منزل به روش ساده یا کورن داگ تهیه کنید.

کورن داگ پنیری و ساده برای پنج نفر

هات داگ  پنج عدد

تخم مرغ  یک عدد

پودر سیر  بک ق چ

بیکینگ پودر یک ق چ

نمک و فلفل  به میزان مورد نیاز

ماست  یک ق غ

شیر 4/3 لیوان فرانسوی دسته‌دار

پنیر چدار ورقه‌ای  پنج عدد

آرد ذرت یا آرد گندم  به میزان مورد نیاز

روغن مایع برای سرخ کردن   به میزان مورد نیاز

سیخ چوبی پنج عدد

از برش های پنیر گودا برای درست کردن کورن داگ پنیری استفاده می شود و اگر نان ذرت ساده می خواهید از ورقه های پنیری استفاده نکنید. آرد ذرت یا گندم را با نمک و بکینگ پودر ترکیب کنید و چند بار الک نمایید. تخم مرغ ها را در ظرفی جدا زده و مخلوط کنید و به ترکیب آرد اضافه نمایید. شیر، ماست، نمک و فلفل و پودر سیر را افزوده و توسط همزن دستی مواد را بزنید تا یکدست گردد. خمیر نباید شل باشد اگر خمیر زیاد شل بود مقداری آرد اضافه نمایید. اول هات داگ ها را کمی تفت دهید بعد یک ورقه پنیر زرد را دور سیخ ها بپیچید بعد هات داگ را برای بیست دقیقه در فریزر بگذارید. هات داگ را در خمیر فرو کنید تا همه بخش های خمیر را بپوشاند.داخل قابلمه یا ماهیتابه ای به ارتفاع 5 تا 8 سانتی متر روغن ریخته به خاطر اینکه هات داگ باید کاملا در روغن غوطه ور شود. تابه را روی حرارت ملایم بگذارید تا روغن به طور کامل داغ گردد حالا کورن داگ ها را از سیخ خارج کرده و در روغن داغ فرو کنید تا همه سطح آن قرمز و طلایی گردد.بعد از سرخ شدن روی دستمال کاغذی گذاشته تا روغن اضافی آن گرفته شود.

روش درست کردن کورن داگ پنیر

پنیر چدار یا گودا را تا حد امکان به ورقه های پهن برش دهید تا یک سیخ چوبی در آن فرو کنید و سیخ ها را در آن فرو کنید.تابه را روی گاز بگذارید و روغن سرخ کردنی بریزید. زمانی که روغن داغ شد پنیر آغشته به پنیر را داخل روغن بریزید و تفت دهید. زمانی که کورن داگ پنیری ما تفت داده شد آن را از روغن خارج کرده و روی حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

کورن داگ مرغ

مرغ چرخ کرده    455 گرم

شیر  1 و 4/1 پیمانه

آرد  1 و 4/1 پیمانه

آرد ذرت   4/1 پیمانه

بلوچیز یا پودر پنیر پارمزان   2/1 پیمانه

پودر سوخاری پانکو   2/1 پیمانه

سس تند  4/1 پیمانه

تخم مرغ  2 عدد

روغن زیتون  دو ق غ

بکینگ پودر  چهار ق چ

نمک   سه ق چ

آرد و 2/1 ق چ نمک و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و الک نمایید. شیر و تخم مرغ را جدا ترکیب کنید و به آرد افزوده و مخلوط کرده تا خمیر یکدست گردد. مرغ چرخ کرده، آرد سوخاری، تخم مرغ، پنیر پودر شده، نمک، فلفل و سس تند را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا چسبیده شده و در اندازه توپ گلفی از آن بردارید.گوشت را مانند سوسیس حلقه حلقه کنید و برای 3 تا 4 دقیقه در تابه تفت دهید تا نیم پز شود. مرغ ها را در سیخ چوبی به خمیر آغشته کنید بعد 3 تا 4 دقیقه دیگر در روغن سرخ کرده تا مغزها پخته شوند.کورن داگ مرغ را روی حوله قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

کورن داگ کره ای

آرد ذرت  یک پیمانه

آرد سفید یک پیمانه

تخم مرغ  یک عدد

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

شیر  2/1 پیمانه

شکر   یک چهارم پیمانه

نمک  یک چهارم قاشق چای خوری

روغن گیاهی یک قاشق غذاخوری

روش درست کردن کورن داگ کره ای هم مشابه کورن داگ ساده بوده تنها ترکیبی که برای خمیر است کمی فرق می کند.

کورن داگ طعم دار در بازار وجود دارد که قادر هستید طبق دستور کورن داگ خوشمزه خود را تهیه و آماده نمایید.اگر قصد دارید کورن داگ رژیمی تهیه کنید می توانید کف سینی فر را مقداری چرب کنید و کورن داگ ها را در سینی فر قرار دهید و در دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید. کورن داگ اغلب با سس کچاپ، خردل یا سس سالسا سرو می شود. برای درست کردن کورن داگ می توانید پیش از سرخ کردن آنها را با مقداری آب و ادویه و نمک نیم پز نمایید.