طرز تهیه رولت رژیمی گوشت و مرغ

 طرز تهیه رولت رژیمی گوشت و مرغ

رولت رژیمی یکی از غذاهای رژیمی لذیذ است که می توانید تهیه کنید برای درست کردن رژیم رولتی خود به جای سرخ کردن در روغن، باید آن را در فر و وسط رولت را با سبزیجات خورشتی مانند هویج، بادمجان، کدو سبز قرار کنید.داشتن پروتئین گوشت با فیبر گیاهی سبب می شود زودتر سیر شده و اشتهای کاذب شما را سرکوب کند و  احساس گرسنگی دیرتر به سراغتان می آید اما نکته طلایی رژیم را فراموش نکنید همیشه باید میزان کالری دریافتی روزانه خود را کنترل نمایید. اگر کالری بیش از حد مصرف کنید حتی غذاهای رژیمی نیز می توانند منجر به افزایش وزن شوند.

رولت گوشت رژیمی برای سه نفر

گوشت چرخ کرده   ۲۵۰ گرم

پیاز  یک عدد

آرد نخودچی  دو ق غ

سیب زمینی  یک عدد

هویج  یک عدد

فلفل دلمه ای  نصف عدد

قارچ  به میزان مورد نیاز

زرشک سه ق غ

نمک و فلفل و زرد چوبه  به میزان مورد نیاز

پودر سیر و تخم گشنیز  به میزان مورد نیاز

تخم مرغ یک عدد

پیاز را رنده کنید و از آب آن خارج می کنیم و با گوشت و آرد نخود، تخم مرغ، نمک و ادویه ترکیب می کنیم و ورز می دهیم تا چسبناک شود و روی آن را می پوشانیم و 30 دقیقه در یخچال می گذاریم تا استراحت کند. سیب زمینی ها را آب پز کنید و رنده کنید. هویج را با مقداری نمک آب پز کنید و ریز خرد کنید. گوشت را از یخچال بیرون بیاورید و به شکل مستطیل روی پلاستیک پهن نمایید. سیب زمینی، هویج، زرشک، فلفل را ترکیب کرده و کمی نمک، فلفل و پودر گشنیز پاشیده و هم بزنید. ترکیب را در وسط گوشت به صورت خطی از بالا به پایین ریخته و گوشت را با پلاستیک رول کرده و در قالبی با پوشش نچسب برای سی دقیقه در فر از پیش گرم شده در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا پخته شود. اگر برای پخت رولت لازم است برشته شوند می توانید پنج دقیقه گریل را روشن نمایید.

رولت مرغ رژیمی

سینه مرغ   1 عدد

هویج  1 عدد

فلفل دلمه ای  1 عدد

کرفس  2 ساقه

کدو  1 عدد

پودر پیاز  1 ق چ

پودر سیر 2/1 ق چ

کره و روغن و نمک و آبلیمو     به مقدار مورد نیاز

سینه های مرغ را از وسط نصف کنید و با بیفت کوب بزنید تا یکدست گردد. آب لیمو، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پیاز را با هم ترکیب کرده و دو طرف مرغ را بمالید و روی آن را پوشانده و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. سبزی ها را ورقه ای برش دهید و آنها را بخارپز کرده تا نرم شوند. سینه های مرغ را در روی پلاستیک پهن کنید و سبزی ها را روی آن ها بچینید و گرد کنید و رول را با خلال دندان به هم بدوزید. کف قالب را چرب کرده یا کاغذ روغنی می اندازیم و رولت مرغ را در سینی فر می گذاریم و در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد برای 30 تا 60 دقیقه قرار می دهیم تا پخته شود و کفش ها طلایی شوند. در صورت نیاز، گریل را برای پنج دقیقه روشن کنید تا مرغ سرخ شود. شما می توانید پیش از کباب کردن با فلم مو، کمی آبلیمو یا زعفران روی رول مرغ بمالید.

رولت چرخ کرده رژیمی

سینه مرغ یک عدد

قارچ  چهار دانه

فلفل دلمه  یک عدد کوچک

رب گوجه  یک قاشق مرباخوری

زرشک  یک قاشق غذاخوری

روغن یک قاشق مایع زیتون یا کانولا

نمک فلفل زعفران  به میزان مورد نیاز

آرد سوخاری یک قاشق غذاخوری

سینه مرغ را با هویج و پیاز چرخ کرده و کمی نمک و فلفل و زعفران به آن اضافه کنید و ورز دهید تا چسبناک شود. روی آن را پوشانده و تقریبا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. فلفل ها را به قطعات کوچک خرد کنید و با قارچ ها در تابه روی اجاق بگذارید و در ماهیتابه قرار دهید تا با آب خودتان طبخ گردند. زمانی که آب آن گرفته شد مقداری رب اضافه کنید، زعفران و زرشک را به مواد افزوده و هم بزنید بعد حرارت را خاموش کرده و کنار بگذارید تا سرد شود. مقداری آرد سوخاری روی پلاستیک بپاشید و مرغ را به شکل مستطیل صاف کنید. می توانید دست خود را مقداری خیس کرده تا گوشت به دست چسبیده نشود. مواد قارچ را از وسط مستطیل مرغ بریزید و مرغ را با استفاده از پلاستیک پهن کنید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و رول مرغ را در سینی بچینید و لبه رول را زیر آن قرار دهید و در فر از پیش گرم شده در دمای 180 درجه سانتیگراد برای یک ساعت پخت کنید.