طرز تهیه غذا با سوسیس

طرز تهیه غذا با سوسیس

سوسیس و سیب زمینی پنیر با سس بشامل

سیب زمینی بزرگ  سه عدد

سوسیس  دو عدد

نمک، فلفل قرمز، زردچوبه و آویشن  به میزان مورد نیاز

سیر دو حبه

پنیر پیتزا  صد گرم

روغن  به میزان مورد نیاز

آرد یک ق غ

شیر  یک لیوان

روغن مایع  دو ق غ

سیب زمینی را پوست بگیرید و به روش خلالی یا حلقه ای خرد نمایید و زیر آب گرفته تا نشاسته آن بگیرد و با یک حوله تمیز خشک نمایید. در یک ماهیتابه بزرگ کمی روغن ریخته و منتظر بمانید تا داغ شود. بعد سیب زمینی ها را در ماهیتابه هم بزنید تا روغن به تمام سیب زمینی ها برسد. سیر را خرد کنید و با نمک و ادویه را به سیب زمینی افزوده و خوب تفت دهید. سیب زمینی سرخ کرده را از ماهیتابه خارج کرده و سوسیس خلال شده را در همان روغن تفت دهید. کف ظرف فر را مقداری چرب کرده و نیمی از سیب زمینی ها را کف ظرف بریزید و یک لایه نازک پنیر پیتزا روی آن پاشیده بعد باقی مانده سیب زمینی را با سوسیس سرخ شده بریزید و بقیه پنیر پیتزا را روی آن بپاشید.

برای درست کردن سس، آرد و روغن را روی اجاق گاز قرار دهید تا یکدست گردد بعد شیر را به مواد افزوده و هم بزنید و به هم زدن ادامه دهید تا به طور کامل غلیظ شود. سس آماده شده را روی سوسیس ها ریخته و در صورت تمایل مقداری نمک و آویشن روی آن بپاشید. ظرف را در فر از پیش گرم شده در دمای 100 درجه به مدت ربع ساعت قرار دهید تا پنیر پیتزا آب شود.

املت سوسیس گوشتی برای هفت نفر

سیر  دو حبه

پیاز  یک عدد

تخم مرغ  پنج عدد

فلفل دلمه ای  یک عدد

پنیر پیتزا  به میزان مورد نیاز

گوجه فرنگی  دو عدد

سیب زمینی  دو عدد

سوسیس (کوکتل)  پنج عدد

نمک و فلفل  به میزان مورد نیاز

اگر قصد دارید با یک سوسیس آسان غذا تهیه کنید املت با سوسیس روی انگشتانتان می‌تواند انتخاب عالی شما باشد. سیر و پیاز را رنده کنید و در روغن سرخ کرده تا سبک گردد. فلفل ها را ریز خرد کنید. سیب زمینی ها را با مقداری نمک در آب نیم پز کنید و ریز خرد کنید و با فلفل دلمه ماهیتابه اضافه کرده و مقداری تفت بدهید. سوسیس و گوجه فرنگی را برش داده و به ماهیتابه اضافه کنید و تفت بدهید تا آب گوجه فرنگی تمام شود. تخم مرغ ها را در کاسه ای شکسته بزنید و نمک و فلفل را اضافه کنید و مخلوط کرده تا یکدست گردد.

سپس مواد را داخل تابه ریخته و شعله را کاهش داده تا تخم مرغ سفت شود. تابه را از روی شعله بردارید و پنیر پیتزا را روی آن بریزید و برای پنج دقیقه در فر داغ قرار دهید تا پنیر آب شود یا ظرف را روی شعله پخش کن بگذارید و درب آن را قرار داده تا پنیر آب شود.

پاستا با پنیر پیتزا و سوسیس

ماکارونی فرمی   250 گرم

سوسیس  450 گرم

پنیر پیتزا  400 گرم

فلفل دلمه ای کوچک  1 عدد

نمک، فلفل، پودر زنجبیل   به میزان لازم

دو سمت سوسیس ها را سرخ کرده و بعد از وسط به دو بخش مساوی تقسیم نمایید. سوسیس ها را داخل سینی بچینید تا سینی به 4 قسمت مساوی تقسیم گردد. ماکارونی را طبق دستور پشت بسته پخته و آبکش نمایید. دو بخش تابه پنیر پیتزا و دو بخش دیگر پاستا را بریزید. فلفل های خرد شده را با نمک و ادویه روی مواد ریخته و قالب را در فر از پیش گرم شده در دمای 150 درجه سانتی گراد برای ده دقیقه قرار دهید تا پنیر آب شود یا می توانید سوسیس را پس از سرخ شدن برش دهید و همه مواد را با هم ترکیب کنید و در ظرف مورد نظر ریخته و درون آنها را با پنیر پیتزا پر کنید و برای ربع ساعت در فر بگذارید تا پنیر برشته و طلایی شود.

کالزونه سوسیس و بادمجان برای چهار نفر

خمیر پیتزا  یک عدد

سس گوجه فرنگی  یک پیمانه

پیاز ریز خرد شده  چهار ق غ

سیر ریز خرد شده   یک حبه

روغن زیتون  دو ق غ

نمک و فلفل سیاه   به مقدار مورد نیاز

فلفل قرمز   به مقدار مورد نیاز

بادنجان پوست کنده خرد شده  یک پیمانه

سوسیس  دو عدد

ریحان تازه خرد شده  سه ق چ

پنیر ریکوتا یا گودا نصف پیمانه

پنیر موتزارلای رنده شده نصف پیمانه

پنیر پارمزان رنده شده  دو ق غ

فر را در بالاترین درجه حرارت روشن کرده تا داغ شود. می توانید مواد را در کالزونه بدون پیچیدن در خمیر و به عنوان غذا با سوسیس و بادمجان با نان مصرف کنید. سیر، پیاز، بادمجان و سوسیس را خرد نمایید. روی بادمجان ها مقداری نمک پاشیده تا تلخی آن رفع شود و پس از نیم ساعت شسته و آبکش کنید و خشک کنید. در ماهیتابه کمی روغن زیتون بریزید و پیاز را تفت داده تا سبک گردد بعد سیر را افزوده و تفت دهید تا عطر آن زیاد شود.

سوسیس را افزوده و مقداری تفت بدهید. بادمجان را اضافه کنید، هم بزنید و تفت دهید تا نرم شود. پس از سرخ شدن همه مواد سس گوجه فرنگی، نمک، فلفل و ریحان را اضافه کنید و هم بزنید و 20 دقیقه بپزید. هر از گاهی هم بزنید تا ته نگیرد. خمیر پیتزا را به 2 بخش تقسیم کرده و به صورت دایره ای به اندازه مساوی باز کنید. فرم مورد نظر را چرب کنید یکی از خمیرها را کف قالب پهن کرده و مواد را روی آن ریخته و روی آن ها پنیر پیتزا بزنید. خمیر دیگر را روی مواد قرار دهید و لبه های خمیر را به هم چسبانده و فشار داده تا باز نشوند. خمیر را با چنگال در چند جا سوراخ کنید. قالب را برای ده دقیقه در فر گذاشته تا روی خمیر برشته گردد.