طرز تهیه املت کاهو

املت کاهو یک شام خوشمزه و کم کالری است. می توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی یک املت خوشمزه با کاهو تهیه کنید. املت کاهو یک غذای رژیمی است که غنی از فیبر و پروتئین است. اگر املت کاهو و پنیر تهیه کنید، غذای شما ترکیب کامل تری خواهد داشت که مدت زمان زیادتری شما را سیر می کند اما مقدار کالری آن افزایش می یابد. بسته به سلیقه خود می توانید سبزیجات یا ادویه های مورد علاقه خود را در این املت استفاده نمایید.

املت کاهو

تخم مرغ  چهار عدد

کاهو یک عدد کوچک

نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم

زردچوبه و روغن  به میزان لازم

برگ های کاهو را شسته و تمیز کنید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود بعد ریز خرد نمایید. تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه شکسته و با چنگال مخلوط کرده تا لخته آن گرفته شود. نمک، فلفل و زردچوبه را افزوده و هم بزنید. کاهو را به تخم مرغ افزوده و هم بزنید. تابه را روی اجاق بگذارید و روغن را بیفزایید و منتظر کنید تا کاملا داغ شود. مخلوط تخم مرغ و کاهو را یکباره در ماهیتابه ریخته و با پشت قاشق به طور یکنواخت کف ماهیتابه پخش کرده و منتظر بمانید تا یک سمت املت سرخ شود و خودش را بگیرد. املت را به چندین بخش تقسیم کرده تا راحت تر برگردد. سمت دیگر املت را به طور کامل سرخ کرده و در ظرف مورد نظر همراه با گوجه فرنگی و خیارشور مصرف کنید.

املت پنیر و کاهو

تخم مرغ زده شده چهار عدد

روغن زیتون یک قاشق غذا خوری

پیاز کوچک ریزخرد شده  یک عدد

کاهو خرد شده چهار تا شش برگ

پنیر موزارلا نصف لیوان

تکه های فلفل قرمز  یک قاشق غذاخوری

ادویه ایتالیایی یا سبزیجات معطر خشک نصف قاشق چایخوری

نمک  یک سوم قاشق چای خوری

فلفل سیاه به مقدار لازم

تابه را روی اجاق بگذارید و روغن زیتون را اضافه کنید. پیاز خرد شده را با تکه های فلفل قرمز برای یک دقیقه در تابه تفت بدهید. کاهو خرد شده را افزوده و روی حرارت ملایم بپزید. تخم مرغ ها را اضافه کنید و هم زده تا مخلوط شوند بعد صبر کنید تا خودش را گرفته و سفت شوند. نمک، فلفل، ادویه های ایتالیایی و پنیر موزارلا  را در روی املت پاشیده و مصرف کنید. اگر ادویه ایتالیایی در دسترس نیست می توانید از سبزیجات خشک معطر استفاده نمایید. در ترکیب املت می توانید از کمی پنیر پیتزا استفاده نمایید.