پنج روش برای تهیه ساندویچ تخم مرغ

تخم مرغ غذایی است که به سرعت تهیه شده و غنی از پروتئین، مواد معدنی و اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن می باشد. یک تخم مرغ سه درصد از کالری مورد نیاز روزانه آقایان و چهار درصد از کالری مورد نیاز خانم ها را برآورده می کند. یکی از  ساندویچ هایی که با سرعت بالا می توانید درست کنید ساندویچ تخم مرغ بوده که خوشمزه و مقوی می باشد. برای درست کردن ساندویچ تخم مرغ اگر نان باگت در منزل ندارید می توانید از نان تنوری یا لواش استفاده کرده و برای لذیذتر شدن ساندویچ از گوجه فرنگی و ترشی و در صورت تمایل از سس گوجه فرنگی استفاده کنید.

ساندویچ تخم مرغ آب پز

تخم مرغ آب پز  سه عدد

سس مایونز سه قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی به میزان لازم

برگ کاهو تازه  به میزان لازم

نان باگت به میزان لازم

نمک و فلفل به میزان لازم

خیارشور  به میزان دلخواه

سس گوجه فرنگی به میزان مورد نظر

سه عدد تخم مرغ را با آب در  تابه ای در حرارت متوسط ​​گذاشته و تقریبا ربع ساعت طول می کشد تا تخم مرغ ها پخته شود. برای اینکه پوست تخم مرغ به آسانی جدا شده ظرف را از آب داغ خالی کنید و روی تخم مرغ ها آب خنک ریخته تا کمی خنک شود و دوباره آب آن را خالی کرده و به آسانی پوست تخم مرغ ها را جدا کنید. منتظر کنید تا تخم مرغ ها خنک شوند بعد با چاقوی تیز آنها را به صورت دایره ای برش دهید. کمی از خمیر داخل باگت ها را بردارید و با قاشق تمام سطح داخلی نان را با سس مایونز آغشته نمایید. حلقه های تخم مرغ را داخل نان بریزید و بعد کاهو و گوجه فرنگی ورقه شده را داخل نان بریزید. در صورت تمایل می توانید به این ساندویچ خیارشور هم اضافه نمایید.

ساندویچ قارچ و تخم مرغ

نان فانتزی به مقدار دلخواه

تخم مرغ  یک یا دو عدد

قارچ    5 – 10 عدد

ژامبون خرد شده  دو قاشق غذاخوری

پیاز یک عدد کوچک

نمک، فلفل، آویشن و پودر سیر  به مقدار دلخواه

روغن زیتون کمی

پنیر پیتزا کمی

پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن تفت بدهید. قارچ ها را خلال کنید و به پیاز افزوده تا آب آن گرفته شود و بعد کنار گذاشته تا خنک شود. تخم مرغ ها را با نمک و فلفل، آویشن و زردچوبه مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست گردد. نان فرانسوی را روی سطح صافی قرار داده و یک مستطیل از نان ببرید و داخل آن را خالی کنید. داخل نان را با مخلوط روغن زیتون و پودر سیر بمالید. تخم مرغ ها را با قارچ و ژامبون مخلوط کنید و درون نان را با این مواد پر کرده و روی آن را با کمی پنیر پیتزا بپاشید. نان را در فویل پیچیده و در سینی فر بگذارید. ساندویچ را با تخم مرغ و قارچ در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد برای 15-20 دقیقه گذاشته تا پخته شود.

ساندویچ تخم مرغ اسپایسی برای چهار نفر

تخم مرغ  هشت عدد بزرگ

سس مایونز  نصف پیمانه

سس فلفل  دو قاشق غذاخوری

نمک  4/1 قاشق غذاخوری

آب لیمو  نصف ق غ

فلفل سیاه تازه آسیاب شده  به میزان لازم

پیازچه  دو عدد

نان تست  به میزان لازم

تخم مرغ ها را با آب در تابه ای روی حرارت متوسط ​​بگذارید زمانی که آب شروع به جوشیدن کرده حرارت را کاهش دهید و ده دقیقه بجوشانید. آب تابه را خالی کرده و روی تخم‌مرغ‌ها آب سرد ریخته می‌توانید چند تکه یخ نیز در قابلمه ریخته تا تخم‌مرغ‌ها سریع خنک شوند و پخت کامل شود. وقتی تخم مرغ ها خنک شدند یک سس اسپایسی ساندویچ آماده کنید. سس مایونز، سس سیاه، نمک و آب لیمو و فلفل سیاه تازه آسیاب شده را با هم مخلوط نمایید. پیاز را نگینی خرد کنید. تخم مرغ ها را پوست بگیرید و به قطعات درشت برش داده و پیاز را روی آن ها ریخته بعد سس را اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید. نان تست را در بشقاب بریزید و مخلوط تخم مرغ را روی آنها گذاشته و روی ساندویچ را با پیاز خرد شده تزئین نمایید.

ساندویچ تخم مرغ قایقی برای پنج نفر

نان ساندویچی پنج عدد

تخم مرغ چهار عدد

خامه‏ پرچرب   ۱/۳ پیمانه

سوسیس مرغ  ۲/۳ پیمانه

پیازچه  ۱/۳ پیمانه

پنیر موزارلا  نصف پیمانه

نمک و فلفل  به میزان لازم

روغن دو قاشق غذا خوری

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. سوسیس را به قطعات کوچک خرد کنید و در روغن مقداری تفت بدهید تا طلایی گردد و روی حوله پهن کنید تا روغن اضافی آن گرفته شود. تخم مرغ ها را در ظرفی زده و خامه را افزوده و با چنگال هم زده تا یکدست گردد.سوسیس، پیاز خرد شده، پنیر رنده شده، نمک و فلفل را به تخم مرغ افزوده و هم بزنید. یک ساندویچ به طول 20 سانتی متر روی سطح کار از طرف صاف قرار داده و روی نان چشمی یا به اصطلاح قایق برش بزنید و آن را خالی کنید تا نان حالت قایق به خود بگیرد. درون نان را با مخلوط تخم مرغ پر کنید و در سینی فر بگذارید و برای 20-20 دقیقه در فر قرار دهید تا تخم مرغ کاملا سفت شود. ساندویچ تخم مرغ قایقی با سس کچاپ سرو کنید.