طرز تهیه غذا با سینه مرغ

سینه مرغ یکی از غذاهای رژیمی و دارای پروتئین خوبی است که قادر است شما را برای مدت طولانی سیر کند و از پرخوری در طول روز جلوگیری کند. از طرفی زمان پخت بسیار کم است و به شما کمک کرده سریع غذا بخورید و در زمان کمی آماده نمایید.

سینه مرغ چرخ شده

ران مرغ یک عدد

سینه مرغ  2/1 عدد

پیاز رنده شده  یک عدد متوسط

فلفل دلمه بزرگ  نصف

آبلیمو یک ق م

نمک ،فلفل سیاه ، زردچوبه و زعفران به مقدار مورد نیاز

این غذا با سینه مرغ چرخ کرده و پای مرغ آماده می شود. مرغ را از استخوان جدا کنید و با فلفل خرد کنید. بقیه مواد را به سینه مرغ چرخ کرده اضافه کنید و مقداری هم بزنید تا چسبناک شود بعد روی آن را پوشانده و برای یک ساعت در یخچال قرار داده تا استراحت نماید. کف تابه را با پوشش نچسب یا تابه گریل مقداری چرب کرده و مواد را کف تابه پخش کنید. بعد عدد مورد نظر را با انگشت و خطوط عمودی بین آنها فاصله اندازید.شما می توانید مرغ را به شکل کوبیده درآورید و جداگانه در تابه قرار دهید. تابه را روی حرارت ملایم قرار داده تا پخته شود. هنگام ریختن آب حرارت را بالا برده تا آب با سرعت بیشتری تبخیر شود. خمیر را با قاشق چوبی به آرامی هم بزنید تا به کف تابه چسبیده نشود و بگذارید سرخ شود. کوبیده مرغ را برگردانید تا سمت دیگرش هم قرمز شود.

شوید باقالی پلو با ته انداز سینه مرغ

سینه مرغ مکعبی خرد شده  یک عدد

برنج سه پیمانه

باقالی پاک شده  یک  و نصف پیمانه

شوید خشک سه قاشق غذاخوری سر پُر   یا یک لیوان سرخالی شوید تازه یا ترکیب هر دو

پیاز متوسط  یک عدد

سیر  دو حبه

زعفران دم کرده به میزان لازم

زردچوبه و نمک به میزان لازم

این غذا با سینه مرغ و برنج خیلی متفاوت و خوشمزه می باشد. برنج را 2 ساعت در آب نمک بخیسانید. زعفران را در 2/1 لیوان آب داغ حل نمایید. سینه های مرغ را مکعبی خرد کنید و با پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه و مقداری آب برای نیم ساعت پخت کنید تا نصف پخت شود. باقالی را با مقداری نمک و آب برای ده دقیقه جوشانده تا نیم پز گردد. کف باقالی ها را گرفته و آبکش نمایید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در کمی روغن تفت بدهید تا طلایی گردد. بعد دو حبه سیر رنده شده را افزوده و تفت بدهید. کمی زردچوبه به تابه اضافه کنید و هم بزنید بعد باقالی را افزوده و تفت بدهید و حرارت را خاموش نمایید. برنج را پخته و آبکش کرده و به تابه با شوید اضافه کرده و با باقالی مخلوط کنید. در یک تابه نچسب بزرگ دیگر مقداری روغن بریزید. زعفران را افزوده و تکه های مرغ را کف تابه قرار دهید. مخلوط برنج را به تابه اضافه کرده و با ته قاشق برنج فشار داده تا به طور کامل صاف شود و برنج فشرده شود تا بتوانید برنج را به حالت قالبی برگردانید. تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شده و بعد حرارت را کم کنید و 45 دقیقه تا یک ساعت دم کشیده و سپس برنج را به شکل دلخواه در ظرف خود برگردانید.

لوبیا پلو با مرغ چرخ کرده

برنج  سه پیمانه

سینه مرغ چرخ شده  250 گرم

لوبیا سبز سرخ شده  150 گرم

رب گوجه فرنگی یک تا یک و نیم ق غ سر پر

هویج کوچک یک عدد

پیاز درشت  یک عدد

فلفل دلمه کوچک  4/1 عدد

زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مقدار مورد نیاز

این غذا با سینه مرغ چرخ شده آماده می شود. لوبیا سبز را خرد کنید و آب پز کرده و آبکش کنید. هویج  را پوست بگیرید و رنده درشت بگیرید. فلفل ها را ریز خرد کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و مقداری تفت بدهید بعد مرغ چرخ کرده را افزوده و تفت بدهید. لوبیا سبز را افزوده و هم بزنید. رب گوجه فرنگی را افزوده و تفت داده تا رنگ بازکرده و ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید. برنج را آبکش کرده ته دیگ مورد علاقه خود را کف قابلمه قرار دهید و برنج را یکی یکی با مواد درون قابلمه بریزید و بگذارید تقریبا یک ساعت بماند.

سینه مرغ شکم پر با پنیر

سینه مرغ  چهار تکه

روغن زیتون یا روغن آووکادو  یک ق غ

پاپریکا یک قاشق چای خوری

نمک  یک ق چ

پودر سیر  ربع ق چ

پودر پیاز ربع ق چ

پنیر خامه ای   ۸۵ گرم نرم شده

پارمزان رنده شده ربع فنجان

سس مایونز دو ق غ

اسفناج تازه خرد شده  یک و نیم فنجان

سیر خرد شده  یک ق چ

تکه های فلفل قرمز نصف ق چ

فر را در دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. فلفل قرمز یک دوم ق چ نمک پودر سیر و پودر پیاز را مخلوط کرده و دو سمت سینه مرغ را بپاشید. با چاقوی تیز سینه های مرغ را از بخش کلفت تر به دو نیم کنید تا جدا نشوند. پنیر، سس ، اسفناج، سیر، پاپریکا و باقی مانده نمک را با هم مخلوط کرده و سینه های مرغ را به صورت مساوی با این مواد پر نمایید. سینه های مرغ را در ظرف مورد علاقه خود بریزید و برای 25 تا 30 دقیقه در فر بپزید.

غذا با سیب زمینی و سینه مرغ

سینه مرغ پخته شده  یک عدد

سیب زمینی آبپز چهار تا پنج عدد

فلفل دلمه‌ای نصف عدد

هویج بخار پز شده کوچک  دو عدد

پیاز یک عدد

سیر یک تا دو حبه

قارچ  چهار تا پنج عدد

سویا سس یک ق غ

سس گوجه فرنگی  دو تا سه ق غ

پنیر پیتزا  یک پیمانه

نمک و فلفل و آویشن به میزان لازم

روغن مایع یک ق غ

این غذا با سیب زمینی و سینه مرغ درست می شود. سینه مرغ را با پیاز خرد شده و نمک و فلفل تفت داده بعد مقداری آب جوش افزوده و در تابه می گذاریم تا پخته شود و پس از سرد شدن مرغ را برش می دهیم. سیب زمینی های یک سایز را انتخاب کرده و آب پز کرده و پس از سرد شدن پوست آن ها را بگیرید و ورقه ای برش دهید. هویج ها را پوست بگیرید و به روش نگینی خرد کرده و با مقداری آب پخته تا نرم شوند. یک پیاز متوسط ​​را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن تفت داده تا طلایی گردد بعد حبه های سیر له شده را افزوده و تفت بدهید. قارچ های خرد شده را افزوده و تفت بدهید تا آب آن گرفته شود. مرغ را افزوده و هم بزنید. فلفل، هویج و قارچ خرد شده را افزوده و هم بزنید. نمک، فلفل، آویشن و ادویه جات مورد نظر و سس سویا و سس گوجه فرنگی را بیفزایید و مقداری تفت بدهید. مخلوط سبزیجات و مرغ را در ظرف مورد نظر ریخته و با قاشق آنها را صاف نمایید.

روی مواد را با پنیر پیتزا پوشانده و بعد برش های سیب زمینی را روی آن قرار دهید. سیب زمینی ها را با روغن مایع چرب کنید و نمک بپاشید. اگر می خواهید می توانید روی سیب زمینی ها را با رزماری، کنجد یا پودر فلفل سیاه بپاشید. ظرف را برای سی تا چهل دقیقه در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا سیب زمینی های طلایی بپزند.

مرغ فلورنتین

سینه مرغ  دو عدد

تخم‌مرغ  دو عدد

اسفناج پخته شده  یک لیوان

پیاز متوسط یک عدد

سیر  یک حبه

پنیر گودا  دو ورق

زعفران آب کرده  یک ق چ

آرد سفید  به مقدار مورد نیاز

آرد سوخاری  به مقدار مورد نیاز

نمک، فلفل و آب لیمو ترش  به مقدار مورد نیاز

این غذا با غذا با سینه مرغ آب پز درست می شود. سینه مرغ را با اتیک کوب کوبیده تا یکدست شود و بعد با زعفران، آبلیمو، نمک و فلفل مزه دار کنید. روی آن را پوشانده و برای 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا به طور کامل مزه دار شود. تخم مرغ ها را در ظرفی هم بزنید تا یکدست شود. سینه های مرغ را در آرد سفید و بعد در تخم مرغ و بعد در آرد سوخاری زده و در روغن سرخ نمایید. سیر و پیاز را نگینی خرد کنید و مقداری تفت داده تا سبک شود. اسفناج را افزوده و تفت بدهید. مرغ سرخ شده را در ظرف پیرکش پیچیده و مخلوط اسفناج را روی مرغ ها ریخته و یک ورقه پنیر گودا را روی آن قرار دهید و برای ربع ساعت در فر با دمای 180 درجه قرار دهید تا پنیر آب شود.