طرز تهیه سس کره سیر چاشنی

سس کره سیر همانگونه که از نامش مشخص است از ترکیب کره و سیر درست می شود و می توان از آن به عنوان چاشنی انواع غذای گیاهی، گوشت یا سیب زمینی و هر غذای دیگری که فکرش را بکنید استفاده کرد. اگر طعم سیر را دوست دارید عاشق این سس خوشمزه و عالی می شوید و در کنار انواع غذاها به چاشنی همیشگی شما تبدیل می شود. اگر می خواهید طعم سیر را مقداری خنثی کنید می توانید به این سس جعفری تازه خرد شده یا ریحان و رزماری اضافه نمایید.

سس کره سیر

کره یک پیمانه

نمک  1.5 ق چ

فلفل به مقدار لازم

ادویه ایتالیایی یک ق چ

سیر تازه یک تا دو ق غ

طرز تهیه سس کره سیر بسیار آسان است در حالی که دست شما برای افزودن هر گونه ادویه به سس باز بوده و حتی قادر هستید بسته به ذائقه خود به جای سیر از موسیر، برگ سیر خرد شده یا پیاز در این سس استفاده نمایید. کره را در دمای محیط قرار دهید تا به طور کامل نرم شده و به آسانی با چاقو برش بزنید. سیر را ریز خرد کنید یا حبه های سیر را با پشت چاقو له کرده و به کره اضافه نمایید. ادویه و نمک را به کره اضافه کرده و مواد را با دست مخلوط کنید تا یکدست و سبک گردد. سس کره با سیر شما آماده شده است. می توانید بلافاصله از سس روغن سیر استفاده کرده اما اگر می خواهید این سس را برای غذاهای دیگر ذخیره کنید سس کرده سیر را در پلاستیک منجمد پیچیده و در ظرف در بسته در یخچال بگذارید. بافت سس کره سیر در یخچال بسیار سفت است پس همیشه 20 دقیقه پیش از استفاده آن را از یخچال بیرون کرده تا نرم شوند.

سس سیر در دمای اتاق خراب می شود پس حتما آن را در یخچال قرار دهید. ماندگاری سس سیر در یخچال تقریبا یک هفته بوده و اگر قصد دارید بیشتر بماند حتما در فریزر قرار دهید. ماندگاری سس سیر در فریزر ۲ تا ۳ ماه می باشد. برای هر دفعه استفاده مقداری از کره سیر را با چاقو جدا کنید و اجازه دهید تا در دمای محیط نرم شود و بلافاصله بقیه سس را به فریزر برگردانید.

طعم سبزیجات و سیر تازه در سس کره خیلی بهتر بوده ولی استفاده از پودر سبزیجات خشک و پودر سیر سبب ماندگاری سس شما می شود. برای اینکه مواد به خورد هم رفت سعی کنید سس کره سیر را برای یک روز در یخچال نگهداری کنید.