بیوگرافی بهارک صالح نیا بازیگر تلویزیون و سینما +عکس

بیوگرافی و عکس های بهارک صالح نیا

بهارک صالح نیا بازیگر تلویزیون و سینمای ایران در سوم خرداد 1364 در تهران متولد شد. از کودکی به بازیگری علاقه مند شد و در دوران تحصیل در تئاتر مدرسه بازی کرد و نزد استاد حمید سمندریان در کلاس های بازیگری شرکت می کرد. نخستین حضور بهارک صالح نیا در برابر دوربین فیلم بی صدا فریاد کن با کارگردانی مهدی فهیم زاده اتفاق افتاد. او در این فیلم نقش یک افسر پلیس را دارد. بهارک صالح نیا سپس در چند فیلم تلویزیونی مثل پیوند، شب سال نو و اپیزود شب بارانی از سریال تلویزیونی لحظه دیرتر با کارگردانی ابراهیم سعیدی فر بازی کرد.

آخرین بازی بهارک صالح نیا در فیلم «محمد رسول الله» با کارگردانی مجید مجیدی بازیگر نقش همسر ابوالهب و دایه حضرت محمد (ص) بود. او در مورد نقش خود در این فیلم بیان کرد وقتی جلوی دوربین بودم حس خیلی خوبی داشتم. در واقع انگار من نبودم و سویبا برای بازی در این فیلم به من تزریق شد. حتی وقتی فیلم را دیدم احساس کردم آن زنی که در فیلم بازی می کنم نیستم و او شخصیتی جدا از من است. وی گفت: نقشی که در این فیلم داشتم برایم خیلی شیرین بود. علاوه بر این می توانم اعتراف کنم که او از من دور بود و شاید دیگر در زمان بازیگری ام چنین نقشی را بازی نکنم. بهارک صالح نیا پیش از مهاجرت از ایران و رفتن به شبکه جم در مجموعه تاریخی پرورشگاه ایران هم نقش مکمل را ایفا می کرد اما پس از کشف حجاب و اعلام حضور در شبکه جم، نقش او در این فیلم پاک شد.

لازم به ذکر است در یتیم خانه ایران بازیگرانی مثل علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ نعمتی، قطب الدین صادقی، آهو خردمند، علی شادمان، ایمان صفا، بهار محمدپور، حمید تاج دولتی ، عسگر حیدری، ملیکا شعبان، مجید معافی در آن حضور دارند. علاوه بر این بهارک صالحی نیا نقش خیلی کوتاه و کم اهمیت در مجموعه پشت بام تهران داشت به طوری که نام او حتی در تیتراژ هم نبود به همین خاطر پس از مهاجرت این نقش کوتاه بهارک صالحی نیا هم در این فیلم حذف شد.

بهارک صالح نیا دی ماه سال 94 با انتشار تصاویری از خود بدون حجاب اعلام نمود که به شبکه جم رفته است. پس از چکامه چمن ماه، صدف طاهریان، مانی کسراییان، رابعه اسکویی، محمدتقی راوندی، مهدی مظلومی و سعید ابراهیمی فر الان نوبت بهارک صالح نیا است. بهارک صالح نیا درباره پیوستن به شبکه جم گفت تقریبا 10 سال است که تلاش می کنم آنچه را که دوست دارم بیاموزم راه درست را طی کنم تا بتوانم  بگویم من همان چیزی هستم که برای رسیدن به آن تلاش کردم الان سی ساله هستم. و فکر می کنم اینجا زندگی کمی عجولانه است بنابراین باید برای رسیدن به آرزوهایم که حق مسلم من است کمی عجله نمایم.

بهارک صالحی نیا پس از پیوستن به شبکه جم در مجموعه شهر قشنگ، کافه پیانو و همه من به ایفای نقش پرداخت، اما در اردیبهشت 96 با ترور سعید کریمیان، مدیر شبکه جم، بهارک صالحی نیا هم مثل خیلی از این بازیگران بیکار شد اما تصمیم گرفت در ترکیه بماند. بهارک صالح نیا اکنون در آنتالیا زندگی می کند و در یک شرکت بازرگانی کار می کند و از حرفه بازیگری مورد علاقه خود که برای انجام آن مهاجرت کرده است فاصله زیادی دارد.

بهارک صالح نیا با سازنده کلیپ های موزیک و کارگردان به اسم زاواران اسکندری ازدواج کرده است.

 

گردآوری: روبکا