بیوگرافی پروین ملکی

بیوگرافی پروین ملکی

خانم ملکی نخستین بار در سال ۱۳۸۳ در مجموعه من مستاجر هستم با کارگردانی پریسا بخت آور در تلویزیون ظاهر شد. اگرچه موفق شدن این کار کمتر از سایر آثار خانم ملکی بود ولی با بازیگرانی مثل سروش خلیلی، بهاره رهنما، محسن قاضی مرادی و مجید شهریاری تجربه خوبی بدست آورد. پروین ملکی از کودکی در بازیگری استعداد داشت و سپس در تقلید لهجه و صدا توانایی خاصی داشت ولی در سنین پایین ازدواج کرد و فرزند به دنیا آورد. همسرش مریضی داشت که زن و بچه اش را کتک می زد. چندی نگذشت که همسر او به دلیل بیماری درگذشت و پروین ملکی موفق شد وارد عرصه بازیگری شود. او دارای 5 فرزند است که یکی از آنها بعد از مرگ شوهرش فوت کرد.

پروین ملکی در سال 94 در سه سریال بازی کرد که موفقیت و شهرت او چند برابر شد. از جمله این سریال ها می توان به مجموعه نفس گرم با کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، سریال کیمیا با کارگردانی جواد افشار و مجموعه شهرزاد 1 با کارگردانی حسن فتحی اشاره کرد. یکی از مهمترین نقش های او سریال شهرزاد 1 است که با بازی در این سریال تجربیات ارزنده ای برای خود به دست آورد و با بازیگرانی چون علی نصیریان، ترانه علیدوستی، سیدشهاب حسینی و مصطفی زمانی همکاری می کند. علاوه بر این بازی با هنرمندانی چون شهره سلطانی، حمید لولایی، رضا عطاران، مجید صالحی، مریم امیرجلالی و رضا شفیعی جم و با کارگردانی رضا عطاران در ترش و شیرین در سال 1385 جز موفقیت های او به شمار می رود.

براساس صحبت های پروین ملکی، او مادری لبنانی و پدری ایرانی دارد. از این رو توانست سمنانی و ترکی را راحتتر بیاموزد. او می گوید در کودکی سه یتیم در کنار منزل آنها زندگی می کردند و معمولا نان و گوجه و پیاز مصرف می کردند و من بارها به مادرم می گفتم که به من غذا بدهد تا ببرم. این بچه ها ترک بودند و با تعاملی که با آن ها داشتم سبب شد که از کودکی زبان ترکی بیاموزم. دوستانی از سمنان هم داشتم که به یک لهجه حرف می زدند و ارتباطم با آنها سبب شد که گویش سمنانی را به خوبی بیاموزم. از آموخته هایم به خوبی در فیلم ها و سریال ها استفاده نمودم. حافظه ام خوب است و به خوبی می آموزم بنابراین هنوز دیالوگ هایم را به یاد می آورم. حتی یادم می آید در زمان فیلمبرداری فیلم پونه با پسرم در آلمان بودیم، وقتی برگشتم آقای هاتف علیمردانی گفت منتظر حضور شما هستم. چون میدونستم فقط تو از عهده آن بر می آیید.

پروین ملکی در یکی از مصاحبه های خود گفت: این روزها بعضی با برخوردهای ناصحیح و غیراخلاقی سعی در ورود به این عرصه دارند. درست است که بعضی از زنان سینما با پیشنهادهای بی شرمانه مواجه می شوند فکر می کنم یک بازیگر خوب و با استعداد بدون توجه به چنین پیشنهادهایی می تواند راهش را پیدا کند و به موفقیت برسد. این حرکات نامناسب را نباید خیلی جدی بگیرید و فقط باید به بازیگری فکر کنید. شرایط کنونی سینمای ایران برای خانم ها بسیار سخت است. بازیگری به طور کلی اتفاق سختی بوده و این پدیده برای زنان دشوارتر است. ما در حال حاضر بازیگران زن خوب و توانمند زیادی داریم که بیکار هستند و فرصت ایفای مجدد نقش را ندارند، اما عده ای تازه به سینما معرفی شده و کارشان زیاد است ولی اصلا توانایی ها و استعداد آن بازیگران را ندارند.

حاشیه های پروین ملکی

پروین ملکی بازیگر تلویزیون و سینما درباره حذف سکانس هایش در زرد گفت: ابتدا فکر می کردم زرد اتفاق جالب و خوبی است و حاضر شدم در آن بازی کنم. زمانی که در مقابل دوربین رفتم بازی من در یکی از صحنه ها سبب شده مخاطبان تحت تاثیر قرار گیرد و حتی برادر آقای مجیدی که تهیه کننده بود چند دقیقه گریه کرد. ولی بعدا که این فیلم افتتاح شد متوجه شدم که اصلا در این فیلم نیستم و صحنه هایی که در آن حضور داشتم کاملا حذف شد. با وجود اینکه نام من در گروه بازیگران بود، هیچ سکانسی با من مرتبط نبود. من برعکس بهرام رادان که حقوقش را کامل نگرفت، تمام حقوقم را هم گرفتم. ولی فکر می کنم آقای تقی زاده از فیلمبردار تازه کاری استفاده نمود و فیلم بازیگری من پاک شد. یکی دیگر از حاشیه های این بازیگر درباره فرزندش است. به تازگی بعضی سایت ها اطلاعات نادرستی در مورد او منتشر نمودند برای مثال گفته می شود پانته آ بهرام دختر او می باشد اما این اطلاعات اشتباه است و مادر پانته آ بهرام در سال 1397  فوت کرد که حتی در آن زمان هم این اتفاق افتاد، شایعاتی مبنی بر مرگ پروین ملکی منتشر نمود.

آثار سینمایی پروین ملکی

 احتمال باران اسیدی 1393 فرار سرباز شایان 1393 فرید بهاری 1393
خواب زده ها1392  مردن به وقت شهریور 1392 رژیم طلایی 1391
 بلوک 9 خروجی 1391 دهلیز 1391

 

سریال های تلویزیونی پروین ملکی

 بوی باران 1398 ستارخان 1396 محکومین 1396
 پریا 1395  نفس گرم 1394 کیمیا  1394
 شهرزاد 1  1394 بچه های نسبتاً بد  1392 چمدان 1391
تکیه بر باد  1391 پنج کیلومتر تا بهشت 1390 سپیده 1390
 راه شب 1390  ای دوست مرا به خاطر آور 1387 سایه 1387
 شهریار 1385  ترش و شیرین 1385 متهم گریخت 1384
 من یک مستاجرم 1383  پشت کنکوری ها 1381 آژانس دوستی  1378

بیوگرافی پروین ملکی