بیوگرافی مرتضی زارع

بیوگرافی مرتضی زارع

مرتضی زارع بازیگر تئاتر و سینمای ایران در 1 فروردین 1349 در تهران به دنیا آمد. کارهای مهمی مثل بازی در فیلم های دلم می خواد، روز سوم و مجموعه زایر را در کارنامه اش می خواهد. این بازیگر فیلمبرداری را در سال 1999 آغاز کرد و امسال در فیلم نسل سوخته بازی کرد. نسل سوخته اگرچه فیلمی شکست خورده بود اما برای مرتضی زارع تجربه خوشایندی بود. او با بازی در این فیلم موفق به همبازی شدن با بازیگران مطرحی چون آتیلا پسیانی، نیکی کریمی و سعید پورصمیمی شد. چند سال بعد در سال 1385 مرتضی زارع با بازی در فیلم هایی چون روز سوم و روایت ناتمام به شهرت رسید. او در این سال دوران آشفتگی را پشت سر گذاشت و در میان مردم شهرت یافت.

مرتضی زارع در 36 سالگی در فیلم روز سوم ایفای نقش کرد. چیزی که برای او بسیار تاثیر داشت کار با محمدحسین لطیفی در این فیلم بود. این همکاری درهای سینما را به روی مرتضی زارع باز کرد و نقش های زیادی در سینما داشت. فیلم دیگری که مرتضی زارع در آن به خوبی ایفای نقش کرد و او را به شهرت رساند، فیلم دلمی می خواد با کارگردانی بهمن فرمان آرا است. او در سال 2014 در این فیلم ظاهر شد و در آن زمان 44 سال داشت. در این فیلم به دلیل بازی بازیگرانی مثل رضا کیانیان، مهناز افشار، رضا بهبود و رضا گلزار، مرتضی زارع نیز به شهرت رسید.

این بازیگر تا الان بیشتر از 20 فیلم سینمایی را بازی کرده است و در سینما معروفیت بیشتری دارد.

ازدواج مرتضی زارع

از ازدواج این بازیگر اطلاعات زیادی متتشر نشده است.

مرتضی زارع هم برای بازی در چند فیلم جایزه گرفت. اما یکی از جوایز این بازیگر بهترین بازیگر مرد برای فیلم کوتاه «رنگین کمان» از جشنواره بین المللی فیلم و فناوری است.

بیوگرافی مرتضی زارع