بیوگرافی عبدالرضا اکبری

بیوگرافی و عکس های عبدالرضا اکبری

عبدالرضا اکبری در ۱۴ فروردین ۱۳۳۲ در بافت استان کرمان بازیگر ایرانی تئاتر، تلویزیون و سینما است. فعالیت هنری خود را در تئاتر از سال 1347 آغاز کرد. عبدالرضا اکبری تحصیلات ابتدایی خود را در تهران گذراند و از سن 16 سالگی به کانون پرورش فکری جذب شد و به اتفاق دوستانش در سال 1347 گروه تئاتری به اسم گروه تئاتر نجف آباد را تأسیس کرد. نخستین مربی آنها داریوش مؤدبیان بوده و بعدها بهزاد فراهانی سرپرستی و گروه تئاتر کوچ را تأسیس کرد. فعالیت آنان تا سال 1360 ادامه داشت و با انحلال گروه به تلویزیون آمدند.

من از همان ابتدا سینما را دوست داشتم و تمام پولم را در گیشه خرج کردم، برای مشاهده هنرمندان مورد علاقه مان راه زیادی را تا استودیوها رفتیم، در آن زمان هنرمندان زیادی در دسترس نبودند و هیچ کس به راحتی نمی توانست آنها را ببیند. آن روزها همه شماره تماس هنرمندان دارند و با آنها تماس می گیرند. از نظر من این حرفه همه را جذب می کند و پنهانی همه را جذب می کند و حتماً میل به بازیگری در این مرد وجود دارد، یکی از بازیگران بزرگ آن زمان به من گفت که «حسابی درس بخوان و بیا سینما». که برای همیشه به مغزم هک شد.

او در دانشگاه هنر و بازیگری درس می دهد. عبدالرضا اکبری چند سال پیش ازدواج کرد و دو فرزند به اسم های پندار و عرفان دارد. همسر او خانه دار و یکی از پسرانش پندار است (پندار اکبری نخستین فرزند عبدالرضا اکبری است. پندار اکبری در ۱۴ آذر ۱۳۶۱ بازیگر و تدوینگر بوده که در دانشکده فیلم سپیدار بازیگری خوانده است. عبدالرضا اکبری و برادر او نوازنده و معلم ویولن است و پسر کوچکتر او عرفان  هم نوازنده خوب فلوت است.

پیاده روی، حرکات کششی، دویدن و شنا  جزو برنامه های من است. یعنی من چای سبز و چای ساده زیاد میخورم. نوشیدن چای در خانه و محل کار یکی از سرگرمی های من است، چای ترش زیاد می نوشم که رقیق کننده خون است و فشار خون را متعادل می کند. عبدالرضا اکبری علاقه زیادی به تنقلات داشته و عاشق لواشک و آلو است.

گردآوری: روبکا