بیوگرافی امیر کربلایی زاده

بیوگرافی امیر کربلایی زاده

آقای کربلایی زاده کار حرفه ای خود را با حاضر شدن در کلاس های حرفه ای تئاتر شروع نمود و در سال های 1379 تا 1380 برای اولین بار در جشنواره تئاتر کشور موفق به دریافت دیپلم بازیگری شد و در سال 1391 در فیلم روز روشن به کارگردانی حسین شهابی به سینما آمد.در فصل دوم خندوانه به کارگردانی و اجرای رامبد جوان که در سال 1394 از شبکه نسیم پخش گردید در نقش استندآپ کمدین ظاهر شد و او را بیشتر به شهرت رساند.

ازدواج امیر کربلایی زاده

امیر کربلایی زاده، باخانم پوران مرادی که از نویسندگان خوب عرصه تئاتر است، در 22 شهریور 1393 ازدواج کرد و صاحب یک پسر به نام نیکان شد. به نظر می رسد آقای کربلایی زاده از ازدواجش بسیار خوشحال بوده و در توصیه ای به دوستانش می گوید از زمانی که زندگی با همسرم را شروع کردم و زیر یک سقف بودیم، پیشرفتم به شدت از لحاظ اعتباری و مالی افزایش یافته است.به همین خاطر به دوستانی که نامزد هستند توصیه می کنم هر چه زودتر زندگی مشترکشان را شروع کرده زیرا معجزه و نعمت زندگی زیر یک سقف را دیدم و به آن اعتقاد دارم.

بخشی از گفتگوی امیر کربلایی زاده

یکی از اهداف بزرگ زندگی من ساختن فیلمی درباره زندگی پدرم بوده زیرا فراز و نشیب های عجیبی در زندگی ام زیاد بوده که وارد جزئیات نمی شوم و می خواهم غافلگیرکننده باشد. وقتی کلاس پنجم ابتدایی بودم، یک روز پدرم برای گرفتن کارنامه به مدرسه رفت او در صف قبولی با افتخار ایستاده و برای تربیت صحیح دختر و پسر به همه فخر فروخت غافل از اینکه امسال کارهای تئاتری زیادی انجام داده ام و کلاس ریاضی مردود شده بودم. زمانی که پدرم به جایی رسید که کارنامه به او داده شد به او گفتند که باید در صف تجدیدی باشد او هم خیلی آرام به آن صف رفت و کارنامه را تحویل گرفت و صدام زد. این روز طولانی ترین روز زندگی تک شد و حدود 3 ماه تابستان بود.به خاطر مردود شدن سفر نرفتیم و من باید هر سه ماه ریاضی می خواندم. بعد از این ماجرا به صورت مخفی به کار تئاتر مشغول شدم.

من ادعا می کنم که بهترین استندآپ کمدی ایران را اجرا کرده ام.تصور نمی کنم در ایران هیچکس بعد از انقلاب استندآپ کمدی داشته باشد و تنها صدا را تقلید می کند و به تعریف جک می پردازند.در سال 1390 در نمایشی شرکت کردم که در جشنواره فجر اجرا گردید.  با بازی در این نقش متوجه شدم که چه اندازه به آن فضا علاقه دارم. به نظر من استندآپ کمدی یعنی اینکه با ابزار بازیگری و ایجاد فرصت های جدید مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز را به موضوع های جذاب و شادی آور تبدیل نمایید و تا به حال چنین کاری در ایران انجام نشده است. بنابراین تصمیم گرفتم نخستین استندآپ کمدی خود را بدون مجوز قانونی در یک کافه کوچک در اطراف میدان ولیعصر اجرا نمایم.

آثارهنری امیر کربلایی زاده:

فیلم های تلوزیونی امیر کربلایی زاده

معمای شاه گاهی به پشت سرت نگاه کن قرعه
 همه ی بچه های ما  شهرک جیم  فال قهوه
 اتاق 311 فیلم کوتاه “آراز”  فیلم کوتاه ” کرایه های آماده”
فیلم کوتاه ” مسیح کردستان”

 

فیلم های سینمایی امیر کربلایی زاده

 روز روشن  تک خال آقای سانسور
 امروز وصیت پدر  –

 

استنداپ های امیر کربلایی

 1393 – نمایش استند آپ کمدی در یوسف آباد  1393 – نشست تخصصی استند آپ کمدی 1394 – مسابقه خنداننده برتر خندوانه
1394 – استند آپ کمدی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز  1394 – استند آپ کمدی هنر در  ایران  –

 

بیوگرافی امیر کربلایی زاده