طرز تهیه لازانیا سبزیجات با آرام پز

 d9 84 d8 a7 d8 b2 d8 a7 d9 86 db 8c d8 a7  d8 b3 d8 a8 d8 b2 db 8c d8 ac d8 a7 d8 aa طرز تهیه لازانیا سبزیجات با آرام پز

 

مواد لازم برای لازانیا سبزیجات :

* روغن هسته انگور1 قاشق غذاخوری
پیاز، برش خورده2 عدد
 سیر بزرگ، خرد شده2 حبه
کدو سبز بزرگ، به صورت مکعبی خرد شده2 عدد ( 400 گرم )
فلفل دلمه ای زرد و قرمز، خرد شدهاز هر کدام یک عدد
بادمجان بزرگ، برش خوردهیک عدد
گوجه فرنگی خرد شده400 گرم
پوره گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
آب سبزیجات2 قاشق چایخوری
ریحان تازه، خرد شده15 گرم + چند عدد برگ
لازانیا سبوس دار6 ورق ( 105 گرم )
پنیر موزرلا، خرد شده125 گرم

 

* روغن هسته انگور ( اگر نداشتید از روغن های دیگر استفاده کنید )

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه مربای غوره

 

دستور پخت لازانیا سبزیجات با آرام پز :

روغن را در یک ماهی تابه بزرگ نچسب گرم کنید و به مدت 5 دقیقه پیاز و سیر را در آن بپزید، مرتب سیر و پیاز را بهم بزنید تا نرم شوند. کدو، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی، پوره گوجه فرنگی، آب سبزیجات و ریحان خرد شده را اضافه کنید. خوب بهم بزنید، در ماهی تابه را بگذارید و اجازه دهید 5 دقیقه بپزند. وسوسه نشوید که به ترکیب، مایعات بیشتری اضافه کنید چون خود سبزیجات وقتی می پزند آب پس می دهند.

 

چهار برش بادمجان را در کفِ آرام پز بگذارید و رویش دو ورق لازانیا قرار دهید. یک سوم میکس سبزیجاتی که درست کردید را اضافه کنید و سپس دو ورق لازانیا دیگر روی آن قرار دهید. و با باقی مانده مواد نیز همین کار را بکنید. درپوش آرام پز را بگذارید و در حرارت بالا به مدت دو و نیم تا سه ساعت بپزید، درست تا زمانی که سبزیجات و لازانیا نرم شوند. آرام پز را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید:  نکاتی برای پخت پیتزا در خانه

 

موزارلا را روی سبزیجات بریزید، سپس درپوش آرام پز را بگذارید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند تا پنیر ذوب شود و مواد را بپوشاند. حالا می توانید لازانیا را به همراه چند برگ ریحان سرو کنید.

 

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 4 وعده است. هر وعده شامل یک قطعه به همراه موادش است.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه دسر کرم پنیری بلوبری

اطلاعاتی که در ادامه گفته می شود مربوط به یک وعده از این غذا است.

 

کالری: 325

چربی در یک وعده: 11 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 5 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 36 گرم

قند در یک وعده: 17 گرم

فیبر در یک وعده: 11 گرم

پروتئین در یک وعده: 15 گرم

نمک در یک وعده: 0.44 گرم