طرز تهیه لازانیا سبزیجات با آرام پز

 

مواد لازم برای لازانیا سبزیجات :

* روغن هسته انگور 1 قاشق غذاخوری
پیاز، برش خورده 2 عدد
 سیر بزرگ، خرد شده 2 حبه
کدو سبز بزرگ، به صورت مکعبی خرد شده 2 عدد ( 400 گرم )
فلفل دلمه ای زرد و قرمز، خرد شده از هر کدام یک عدد
بادمجان بزرگ، برش خورده یک عدد
گوجه فرنگی خرد شده 400 گرم
پوره گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
آب سبزیجات 2 قاشق چایخوری
ریحان تازه، خرد شده 15 گرم + چند عدد برگ
لازانیا سبوس دار 6 ورق ( 105 گرم )
پنیر موزرلا، خرد شده 125 گرم

 

* روغن هسته انگور ( اگر نداشتید از روغن های دیگر استفاده کنید )

 

دستور پخت لازانیا سبزیجات با آرام پز :

روغن را در یک ماهی تابه بزرگ نچسب گرم کنید و به مدت 5 دقیقه پیاز و سیر را در آن بپزید، مرتب سیر و پیاز را بهم بزنید تا نرم شوند. کدو، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی، پوره گوجه فرنگی، آب سبزیجات و ریحان خرد شده را اضافه کنید. خوب بهم بزنید، در ماهی تابه را بگذارید و اجازه دهید 5 دقیقه بپزند. وسوسه نشوید که به ترکیب، مایعات بیشتری اضافه کنید چون خود سبزیجات وقتی می پزند آب پس می دهند.

 

چهار برش بادمجان را در کفِ آرام پز بگذارید و رویش دو ورق لازانیا قرار دهید. یک سوم میکس سبزیجاتی که درست کردید را اضافه کنید و سپس دو ورق لازانیا دیگر روی آن قرار دهید. و با باقی مانده مواد نیز همین کار را بکنید. درپوش آرام پز را بگذارید و در حرارت بالا به مدت دو و نیم تا سه ساعت بپزید، درست تا زمانی که سبزیجات و لازانیا نرم شوند. آرام پز را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه میگوی سیر و عسل

 

موزارلا را روی سبزیجات بریزید، سپس درپوش آرام پز را بگذارید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند تا پنیر ذوب شود و مواد را بپوشاند. حالا می توانید لازانیا را به همراه چند برگ ریحان سرو کنید.

 

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 4 وعده است. هر وعده شامل یک قطعه به همراه موادش است.

اطلاعاتی که در ادامه گفته می شود مربوط به یک وعده از این غذا است.

 

کالری: 325

چربی در یک وعده: 11 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 5 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 36 گرم

قند در یک وعده: 17 گرم

فیبر در یک وعده: 11 گرم

پروتئین در یک وعده: 15 گرم

نمک در یک وعده: 0.44 گرم