بیوگرافی محمد بحرانی + عکس

بیوگرافی محمد بحرانی + عکس محمد بحرانی

محمد بحرانی در 16 آذر 1360 در شیراز به دنیا آمد.او صداپیشه و بازیگر ایرانی می باشد. او در سال 1360 در خانواده کازرونی به دنیا آمد. بحرانی دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد. این در حالی است که در سال 1380 مریم سعادت، داور یکی از این جشنواره ها، کار او را دوست داشت و از او برای همکاری در یک برنامه تلویزیونی دعوت نمود. از آنجاست که فعالیت او در این راستا جدی می شود. در سال 2001 وارد تلویزیون شد. علاقه این بازیگر به نمایش های عروسکی در جشنواره های عروسکی دانشجویی شروع شد. او که در آن زمان آثار متعددی در این زمینه داشت به مرور زمان به این موضوع علاقه پیدا کرد. محمد بحرانی صداپیشه شخصیت های عروسکی جناب خان، ببعی، آقای همساده و غیره بود. محمد بحرانی با ایفای نقش جناب خان در برنامه خندوانه با کارگردانی رامبد جوان به شهرت رسید و مقام خود را مدیون ایرج طهماسب است و از او به عنوان معلم عالی عمر او یاد می شود.

محمد بحرانی نخستین بار در سال 1385 با فیلم اتوبوس شب به سینما وارد شد و در سال 1396 با مجموعه گلشیفته با جدیت بیشتری در مقایسه با قبل وارد شبکه سینمای خانگی شد و سریال هیولا او را دوباره مشهور کرد.در سال 1398 در مجموعه هیولا با کارگردانی مهران مدیری بازی کرد و نوروز 99 اولین تجربه بازیگری خود را در تلویزیون با سریال دوپینگ کسب کرد.

او قبل از جام جهانی 2014 و 2018 فوتبال با امیر سلطان احمدی موزیک ویدیوهایی را برای حمایت از تیم ملی منتشر نمود.

داستان جناب خان از کوچه مروارید آغاز می شود. سریال عروسکی زنده تولید شده برای شبکه نمایش خانگی بود. سعید سالارزهی تهیه کننده و کارگردان سری اول نیز بود. جناب خان و رامبد جوان که در این سریال او را آقای محترم می نامند با هم بازی می کنند. به همین خاطر جناب خان به خندوانه دعوت شد.

به نظرم خندوانه بیشتر یک برنامه بزرگسال است. درست است که محدودیت سنی ندارد و بچه ها هم قسمتی از آن را می بینند و با آن ارتباط برقرار می کنند، اما عروسک بزرگسال این مجموعه جناب خان بود. اگرچه تعدادی عروسک بزرگسال دیگر نیز وجود داشت، اما نقش آنها زیاد نبود. البته شاید رامبد بهتر بتواند به این سوال پاسخ دهد. درست در پشت صحنه کوچه مروارید جوک هایی بود که اکنون در مقابل صحنه خندوانه استفاده می شود. برای مثال یک شوخی در مورد اسم رامبد و اینکه چقدر این اسم برای جناب خان عجیب می باشد. در اصل این یک تصمیم از قبل تعیین شده نبود. مجموعه این جوک ها سبب شد تا گروه رامبد به این نتیجه رسیده که این عروسک در خندوانه ایده خوبی است.

رامبد واقعا باهوش و باحال است و کارش را خوب بلد است. یعنی فضایی امن و دوست داشتنی در پشت صحنه برنامه خندوانه برای ما درست کرد. ما خیلی راحت هستیم. فضا آرام و خوب است و ما هرگز از ایده هایی که ارائه می کنیم توی ذوق مان هیچ وقت نخورده است. حتی اگر با ایده ای موافق نباشد، آنقدر خونسرد نمی گوید که راحت بپذیریم از آن استفاده نکنیم. خدا را شکر اعتماد به ما دارد و چون برنامه زنده نیست حتی اگر در اجرا مشکل داشته باشد در تدوین اصلاح می شود.

فعالیت‌های هنری محمد بحرانی:
بازیگری
سینما
– اتوبوس شب
– رفیق بد
– طبقه حساس
– نزدیکتر
– فرار از قلعه رودخان
– مارموز

شبکه نمایش خانگی:
– گلشیفته
– هیولا

تلویزیون
– تله تئاتر یغمای باشکوه خورشید
– مجموعه مکتب خانه غیرانتفاعی
– یه کوچه، یه خونه
– دوپینگ

صداپیشگی
– ببعی (کلاه قرمزی)
– آقوی همساده (کلاه قرمزی)
– استاد همه‌چی‌دون (استاد همه‌چی‌دون)
– جناب خان در کوچه مروارید و خندوانه
– صداپیشگی نقش «عامو» در سریال عروسکی «خونه عامو» از جمله نخستین کارهای بحرانی است که بعدها با اتود زدن این نقش، به شخصیت «جناب خان» رسید.

اجرا
– برنامهٔ رادیو هفت

گردآوری: روبکا

بیوگرافی محمد بحرانی