بیوگرافی محمد رسول صفری + عکس

بیوگرافی محمد رسول صفری + عکس های محمد رسول صفری

محمد رسول صفری بازیگر تئاتر ، تلویزیون و سینما در ۱۹ دی ماه در قم به دنیا آمد. او دارای مدرک بازیگری و لیسانس بازیگری از دانشگاه معماری می باشد. محمد رسول صفری یکی از بازیگران فعالی در زمینه هنر بوده که با سریال «کلانتر» با کارگردانی محسن شاه محمدی وارد عرصه تلویزیون شد. مجموعه های یک لحظه دیرتر، حبیب آقا، روزهای بهتر، کلاه پهلوی، برادر، کیمیا، پرستاران و هم گناهان از دیگر آثار این بازیگر می باشد.

من همیشه سینما را دوست داشتم. تحصیلات من در همین رشته است. من مدرک بازیگری از هنرهای زیبا و لیسانس بازیگری از دانشگاه معماری دارم. فیلمنامه بازیگری من از زمانی شروع شد که در مدرسه بودم و در یک تئاتر دانشجویی بازی می کردم.من آشنا و پارتی نداشتم. اولین کارم را با جواد افشار شروع کردم و با جسارت به او پیشنهاد بازی دادم و او هم قبول کرد. آنقدر جسارت و اعتماد به نفس داشتم که پیگیری کرده و به دنیای جدی بازیگری وارد شدم. من خانواده ام را دوست دارم و هر چه دارم مدیون آنها هستم. من رفیق زیاد دارم و بیشتر اوقات فراغتم را با دوستانم می گذرانم. یکی از دوستان خوب من عباس غزالی بوده که بازیگر توانایی است. دایره دوستان من محدود بوده و نمی خواهم کسی را وارد زندگی خود کنم.

بعد از چند فیلم تلویزیونی و سینمایی وارد سریال کلاه پهلوی شدید که هم پروژه بزرگی بود و هم بازیگران آن زیاد بود اما با وجود این همه سوپراستار و بازیگر با سابقه، جایتان باز شد و نقشی را دیدید. در مورد کلاه پهلوی صحبت کنیم. چگونه شروع شد؟ پروژه کلاه پهلوی با وجود بازیگران بسیار کار آسانی بود. اتفاق بزرگی برای من بود که موفق شدم با مرحوم ضیاءالدین دری فعالیت کنم. تحصیلکرده سینما بود و به زبان ساده به فرنگ رفت و بازیگری را آموخت. زمانی که برای این سریال انتخاب شدم در تئاتر آمادئوس کار می کردم. نقش اولم کوتاه بود.

نقش جگرکی به خودی خود نقش تاثیرگذار و خاصی نبود اما با آقای دری حرف زدم و از او درخواست کردم که نقش بهتری به من بدهد. او هم به من اعتماد کرد، عباس جیگرکی ترکیبی از اولین نقش من با عباس بود که ظاهر شد.

گردآوری: روبکا

بیوگرافی محمد رسول صفری