بیوگرافی عایشه گل جوشکن

بیوگرافی عایشه گل جوشکن + عکس های عایشه گل جوشکن

عایشه گل جوشکن در 17 ژوئن 1985 بازیگر و خواننده ترک است. او در خانواده ای نوازنده بزرگ شد. عایشه گل در استانبول ترکیه به دنیا آمد پدرش سازهای بادی مانند نی می نواخت و مادر او خانم سهیلا معلم نقاشی می باشد. در دبیرستان به مدرسه بانکی رفت و در دانشگاه بازرگانی خواند و پس از فارغ التحصیلی برای یک سال در بانک کار کرد. عایشه گل بعد از یک سال کار در بانک فهمید که برای این کار مناسب نمی باشد و همزمان شروع به آهنگسازی و خواندن آواز و پیانو کرد. او در سال 1398 در فیلم مطرب محصول سینمای ایران بازی کرد و با پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، محسن کیایی و مهران احمدی همبازی شد.

عایشه گل به دلیل علاقه پدر و مادرش به موزیک از کودکی با سازهای گوناگون آشنایی پیدا کرد با دوستان و خانواده آواز خواند و در مدرسه عضو گروهی بود. در دبیرستان به کلاس های گیتار و پیانو رفت و صدایش مورد توجه مخاطبان قرار داشت. به گفته او خانواده اش ابتدا نگران بودند که زن بودن در حرفه خوانندگی کار را برای او سخت کند. ولی در سال ۲۰۱۴ زمانی که ۲۹ ساله بود موفق شد نخستین آلبوم خود را به نام حقیقت با من است منتشر کرده و تا سال ۲۰۱۹ موفق به انتشار سه آلبوم دیگر شد.

او فعالیت بازیگری خود را در سال ۱۳۹۸ در این فیلم ایرانی-ترکی به نام مطرب در نقش خواننده معروف در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی و الناز شاکردوست شروع کرد. او در این فیلم نقش خواننده ای به اسم نازان را داشت. او تا الان توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب نماید. این هنرمند در مدت دو ماه زبان فارسی را آموخت.

این بازیگر مجرد بوده و به هیچ رابطه ای وارد نشده است.

گردآوری: روبکا

بیوگرافی عایشه گل جوشکن