سگ دوبرمن، بهترین برای سخت ترین وظایف

قدرتمند، با اندامی ورزیده، در کنار ظاهری با ابهت که کاملاً حس و حالی تهاجمی اما مطیع پذیر همراه آن باشد. این همه ویژگی های کلیدی برای تبدیل شدن یک سگ به محافظی تمام عیار است. اگر این خصوصیات را در کنار هم بگذارید، قاعدتاً به چند گزینه مشخص خواهید رسید. البته کمتر سگی است که بتواند تمام این ویژگی ها را با هم در حد کمال داشته باشد. اما سگ دوبرمن یک نژاد تخصصی برای تامین چنین هدفی است. سگی با وقار در ظاهری عضلانی که خلق و خوی کاملا مناسب برای پذیرفتن مسئولیت های حفاظتی را دارد.

در حال حاضر سگ نژاد دوبرمن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته این سگ مدت ‌ها است که برای انجام وظایفی مانند سگ گارد در اختیار نهادهای امنیتی مانند پلیس بوده و همچنان حضور پررنگی دارد. اما در نزد مردم عادی که باشید، بیشتر آن حس و حال مغرور با ظاهر عضلانی سگ دوبرمن مورد توجه قرار می گیرد.

عموما کمتر کسی است که بخواهد در زندگی عادی از حضور یک سگ گارد در کنار خود بهره ‌مند باشد. این موضوع را با نگرش نگهداری از سگ های نگهبان یکسان در نظر نگیرید. تعریف سگ نگهبان، ماجرای کاملاً متفاوتی از وظیفه حفاظتی است. دوبرمن ها خلق و خوی حفاظتی دارند و می‌ توانند همراه صاحبان خود راهی هر مکانی شده و کاملاً در انجام وظایف حفاظتی خود گوش به زنگ باشند. اما چرا چنین سگ ظاهراً خشن و نترسی تا این اندازه محبوب و مورد توجه است؟

بی باک بودن به سبک سگ دوبرمن

سگ نژاد دوبرمن یک نمونه تمام عیار برای انجام انواع عملیات های پلیس است. آنها قابلیت های ردیابی خوبی دارند. از عهده وظایف دیده بانی و حتی نگهبانی به خوبی بر می آیند. می توانند در انواع عملیات های نجات و جستجو شرکت کنند و حتی قابلیت این را دارند که به عنوان سگ راهنما برای کمک انسان های ناتوان مورد استفاده قرار گیرند. لکن با تمام این توانمندی‌ ها، سگ نژاد دوبرمن را تنها با یک خلق و خوی می شناسند. سگی که در انجام وظایف حفاظتی کاملاً توانمند است. از این رو عموماً اگر قصد حضور یک سگ گارد مد نظر باشد، سگ دوبرمن اولین و بهترین انتخاب خواهد شد.

از کنار این ویژگی ‌ها که عبور کنیم، هنوز پای بحث اصلی ما در میان است. اینکه چرا سگ نژاد دوبرمن تا این اندازه محبوب می باشد. این ویژگی ها و یا توانمندی ها همگی در شرایط خاصی برای تامین نیازها و اهداف ویژه می ‌باشند. شرایطی که غالباً برای کمتر کسی اتفاق می‌ افتد. پس باید در سگ دوبرمن به دنبال مشخصه های دیگری باشیم. مشخصه هایی که باعث محبوبیت آنها شده است.

چرا سگ دوبرمن در کانون توجه قرار دارد؟

بسیاری به نگهداری از سگ دوبرمن علاقه دارند. چون این سگ‌ ها ظاهری با وقار، متین و در عین حال عضلانی دارند. یک غرور خاصی در سر تا پای سگ دوبرمن موج می زند. غروری که می‌ تواند مکمل خواسته ‌های صاحبانشان باشد. از طرفی سگ دوبرمن در جمع بهترین نژادهای دست آموز قرار دارد. آنها هوش بسیار بالایی دارند و به خوبی هر نوع آموزشی را با سرعت بالا یاد می ‌گیرند. در عین حال کاملا مطیع و فرمان پذیر هستند. شاید ظاهری خشن و پر ابهت داشته باشند و در نگاه اول هر لحظه آماده برای تهاجم هستند. لکن هرگز بدون اجازه صاحبان خود آن خلق و خوی تهاجمی و البته قدرتمند و نترس خود را آشکار نمی سازند.

سگ نژاد دوبرمن محبوب است؛ چون سگی هوشیار، کاملا مطیع و در عین حال بی باک است. این سگ نسبت به حضور افراد غریبه مشکوک است و این اخلاق جنبه های حفاظتی آن را تشدید می ‌کند. در عین حال با کوچکترین اشاره تایید از جانب صاحبان خود، نسبت به هر فرد غریبه ای حس وفاداری پیدا می کند. در واقع سگ دوبرمن گوش به زنگ است که صاحبانشان چه کسانی را تایید می کنند تا برای آنها حس حضور یک سگ توانمند و کاملاً هوشیار را داشته باشند.

جهت بررسی اطلاعات بیشتر این نژاد و سایر نژادها به پت راید مراجعه کنید.