بیوگرافی فرشته حسینی

بیوگرافی فرشته حسینی + عکس های فرشته حسینی

فرشته حسینی در 6 اردیبهشت 1376 در تهران به دنیا آمد او بازیگر سینما و تئاتر اهل افغانستان و ایرانی الاصل است. فرشته حسینی از یک پدر و مادر مهاجر و افغان در تهران به دنیا آمد و دارای 5 خواهر و 1 برادر است و از فارغ التحصیلان اصغر محبی، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان از بازیگران پیشکسوت تلویزیون و سینمای ایران هستند. فرشته حسینی بازیگری را از سن پایین و از 9 تا 12 سالگی شروع کرد و در سال 1395 با فیلم رفتن به سینما آمد. این فیلم موفقیت بزرگی برای او بود و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم مراکش را از آن خود کرد .

شایعه رابطه فرشته حسینی و نوید محمدزاده از سال 1399 شنیده می شود و در فروردین 1400 فرشته حسینی با جمله عاشقانه تولد نوید محمدزاده را تبریک می گوید و نوید هم در جواب او را جانش نامید. بعد در تیرماه 1400 ازدواجشان را تایید نمودند و فرشته حسینی عکس سفره عقدشان را منتشر کرد و نوید محمدزاده هم عکس دستانشان را انتشار دادند.

فرشته حسینی در پاسخ به سوال شیطنت آمیز یکی از مجریان تلویزیون طلوع مبنی بر تلاش برای تحقیر وی در ایران گفت شاید باور نکنید. روزی که در سینما کار می کردم تحقیر نشدم و کارگردان ها و بازیگران ایرانی تشویقم کردند.

فرشته حسینی اگرچه در یک برنامه زنده تلویزیونی از هنرمندان و کارگردانان ایرانی دفاع کرد ولی همواره از رفتار تبعیض آمیز جامعه با مهاجران افغانستانی گلایه داشت. به تازگی این بازیگر کتیبه ای در فضای مجازی منتشر کرده که متن آن به شرح زیر است : در ایران از پدر و مادری افغان به دنیا آمد. چه چیزی باعث می شود که فکر کند من نباید از حقوق بشر برخوردار باشم؟ چه کسی تصمیم می گیرد به من اجازه اعتماد به نفس، حقوق برابر و آرامش را ندهد؟ چه چیزی در من وجود دارد که شما را اینقدر نگران می کند ؟این مرزها تعیین نمی کند که ما چه کسی را دوست داریم و از چه کسی متنفریم. او نوشت: هیچ مرزی ما را از دوست داشتن و احترام به آنها باز نمی دارد.

فرشته حسینی در نشست خبری فیلم دسته دختران در جواب به سوال خبرنگار افغانستانی درباره میهن پرستی و اینکه بازی در فیلمی درباره جنگ ایران چه حسی دارد؟ او می گوید: احساس من نسبت به ایران و افغانستان تفاوتی ندارد، به ویژه که در ایران متولد شده ام. در نظرات خواندم که می گویند برای بازی در فیلم جنگی ایرانی چه کار می کنی؟ فکر می کنم همه می توانند درک کنند که زمانی که در یک مکان بزرگ می شوید نمی توانید آن را از خودتان جدا کنید. من خودم را ایرانی دانسته چون اینجا درس خوانده و بزرگ شده ام و تمام دوستانم کنارم هستند.

فیلم‌شناسی فرشته حسینی:

فیلم های سینمایی:

هفت و نیم  ١٣٩٨  سونامی ١٣٩٧
شکستن همزمان بیست استخوان ١٣٩٧  یلدا  ١٣٩٧
  رفتن ١٣٩۵ قورباغه  ١٣٩٨ (نمایش خانگی)

تئاتر

خشونت علیه زنان- سینماهای من  شازده کوچولو
ماهی سیاه کوچولو من موجودی احساساتی هستم
 یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش

گردآوری: روبکا

بیوگرافی فرشته حسینی