بیوگرافی خسرو احمدی بازیگر + عکس

بیوگرافی خسرو احمدی + عکس

خسرو احمدی

خسرو احمدی در سال 1342 در تهران به دنیا آمد. در کودکی به دلیل مشکلات و شرایط نمی توانست به مدرسه برود اما پدرش که معمار بود برایش کتاب تهیه می کرد و در خانه به او آموزش می داد. او همچنین فقط برای امتحانات به مدرسه رفت و بنابراین موفق شد دیپلم خود را در رشته تجربی بگیرد. براساس صحبت های خسرو احمدی، پدرش معمار بوده و هنوز هم در تهران بناهایی دارد. مثل سینماهای خیابان انقلاب حوالی لاله زار، سینماهای میدان امام حسین یا سیمان کاری تالار سنگلج را پدرم ساخت. وقتی 5 سال داشتم پدرم دو بلیط تئاتر به من داد و با هم به دیدن آن رفتیم و من را به این هنر علاقه مند کرد. به گفته خودش در مقطعی به شدت اضافه وزن داشت که با آن توانست در 4 سال 96 کیلوگرم از وزنش کاهش دهد. احمدی فیلم های زیادی را بازی کرده که معروف ترین آنها عبارتند از: سه بیگانه، کلاه قرمزی و مادربزرگ، النگ و دولنگ، قطار ابدی و خوابگاه دختران می باشد. خسرو احمدی در تئاتر و فیلم های زیادی بازی کرده ولی نمایشی که او را بسیار معروف کرد به برنامه کودک النگ و دولنگ بازمی گردد. او در این تئاتر نقش دولانگ را بازی می کند.

به جرات می گویم که همه مشاغل این کشور را انجام داده ام. مجبور بودم کار کنم، بنابراین همه چیز را از فروش گل سر چهارراه گرفته تا کفاشی، نانوایی و کارگری و خیلی چیزهای دیگری را انجام داده ام. احمدی هرگز برای تحصیل در رشته تئاتر و بازیگری به کلاس نرفت. او این کار را از 10 سالگی به روش تجربی آغاز نمود. اولین نمایشنامه او مربوط به نمایشنامه «سیاه بازی» است. زمانی که یکی از بازیگران آن بیمار بود خسرو به جای آن در روی صحنه رفته ولی نمایش خراب شد و اخراج شد. این سبب می شود که بعداً تمرین بیشتری داشته باشد. تلاش های او نتیجه داد و سرانجام به تئاتر راه یافت. زمانی که در قائم شهر شمال زندگی کرد به پیشنهاد یکی از دوستان او به رادیو مازندران دعوت گردید و یک سال مجری رادیو مازنی و فارسی بود. بعد از مدتی خسرو احمدی در سال 60 به تهران رفت و همزمان با کار در یک شرکت ریخته گری و بیمه، به طور جدی در تئاتر بازی کرد.

اولین بازی تلویزیونی مهم او در سال 1990 بود و وارد کانال 2 تلویزیون شد. چندی بعد خسرو احمدی توسط ایرج طهماسبی به النگ و دولنگ دعوت شده و موفق شد نقش دولنگ را به خوبی ایفا کند و توانست مشهور شود. احمدی اوایل سال 1360 عروسی کرده و حالا دارای سه پسر به نام‌های علی، امیر و مرتضی است. علی احمدی نخستین فرزند خسرو احمدی که متولد دهه 60 است، حالا یکی از نویسندگان جوان و صاحب نامی است که دارای ذهن بسیار خلاقی است و بخشی از نوشته هایش را در صفحه اینستاگرامش با فالوورهایش به اشتراک خواهد گذاشت.

علی یک کارگردان حرفه ای تئاتر شد و جوایز بسیاری را از آن خود کرد. در سال 1397 او به همراه پدرش تئاتر زهرماری را بازی کرد. همچنین در سال 1398 تئاتر مادر را با بازی پیمان جمشیدی، پانته آ بهرام و رویا میر علمی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت. در این تئاتر علی احمدی طراح و کارگردان بود و پدر او تهیه کننده بود. به گفته خسرو احمدی یکی از تفریحات مورد علاقه او رفتن به تعطیلات با خانواده می باشد.او همچنین از خواندن کتاب لذت می برد و در هفته چند ساعت این کار را انجام می دهد.

آثار خسرو احمدی

فیلم های تلوزیونی خسرو احمدی

 عطر و گلاب بپاشید  بیداران  النگ و دولنگ
 هفته پر ماجرا  علی آقا 121 صد سال ها به این سال ها
 قطار ابدی ماجراهای تقی جان خواستگاری پرماجرا
 چراغ جادو چراغ های خاموش پشت صحنه
 باران عشق من و پوتی (سری سوم) بلندگو های افسانه ای
 نون و ریحون  پایتخت 1 توئطه فامیلی
 تقدیر  همه خانواده من 1  گاهی به پشت سر نگاه کن 4
 چرخ و فلک  راه و بیراه سال های دور از خانه
با خانمان

فیلم های سینمایی خسرو احمدی

 خون خدا  خون خدا چها راه استانبول 6
سه بیگانه کلاه قرمزی و بچه ننه  دونده زمین
 مینی بوس قبیله من هم بازی
 طاووس های بی پر  سه زن  مسیح
 جایی برای زندگی خوابگاه دختران عاشق مترسک
کلاه قرمزی و سروناز  تارزن و تارزان تنبل و قهرمان
 دختر شیرینی فروش یکی بود یکی نبود  اتل متل توتوله

 

گردآوری: بیوگرافی بازیگران روبکا