بیوگرافی شهرام شکیبا مجری و بازیگر + عکس

بیوگرافی و عکس های شهرام شکیبا و همسرش

شهرام شکیبا دلنووا در 17 آبان 1351 در تهران به دنیا آمد. او منتقد سینما، شاعر طنز و مجری تلویزیون ایران است و در جشنواره های مختلف ادبی و طنز به عنوان داور یا ناظر شرکت کرده است. شهرام شکیبا فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی می باشد. شهرام شکیبا یکی از بهترین مجریان مرد ایران بوده که اغلب به خاطر شرکت در برنامه ادبی قند پهلو شناخته می شود. چند سالی است که کمتر اتفاق می افتد جشنواره ای، شب شعر، مراسم مهمی با مضمون طنز سرایی و شعر طنز و نام شهرام شکیبا در این مراسم برده نشود. شهرام شکیبا فرزند مرحوم حاج کریم دلنووا از اعضای هیئت رئیسه تهران و از خادمین افتخاری حسینی در پایتخت است.

 

شهرام شکیبا کار هنری خود را از سال 1369 با نویسندگی آغاز نمود سپس در مجلات و سایت ها مطالب طنز نوشت و خیلی زود توانست وارد رادیو و بعد تلویزیون شود. اولین فعالیت شهرام شکیبا در رادیو و در برنامه من و صبا اتفاقی بود. شیوایی و تسلط او در کلام سبب شد خیلی زود در تلویزیون ظاهر شود. همچنین تجربه2 سال داوری و ارائه در برنامه هایی مثل برنامه قند پهلو و ثانیه ها و خوب از خود را دارد. شهرام شکیبا نخستین بار در سال 1390 به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت و در فیلم کمدی گنجشک و قناری ساخته رحیم بهبودی فر که شهرام شکیبا با شهرام قائدی و مارال فرجاد همبازی بود بازی کرد. شهرام شکیبا در آخرین بازیگری خود در سریال باخانمان در سال 1399 نقش آقای صبری رئیس دانشگاه علمیه امیرکبیر را بازی کرد.

شهرام شکیبا به غیر از نوشتن مطالب طنز برای سایت ها و مجلات مختلف، 5 کتاب مستقل  منتشر کرده است که عبارتند از: –

دو تخم مرغ در مه

آخرین صفحه

در دور دست عقل

گردوی مربع

– شعر طنز امروز ایران

مطالعه ادبیات فارسی در ایجاد طنز متنوع در شهرام شکیبا تاثیر دارد و سبب می شود که او همواره نوعی طنز کمتر دیده و شنیده ارائه بدهد. طنزی که هم برای مردم است و هم عمیق و اخلاقی می باشد.

شهرام شکیبا تا الان دو بار ازدواج کرده  که همسر اول او مهسا ملک مرزبان مجری تلویزیون می باشد و نتیجه این ازدواج یک پسر به اسم علی است. شهرام شکیبا در سال 1385 از اولین همسر خود طلاق گرفت و در سال 1393 با وجود 14 سال اختلاف سنی با خانم ستاره سادات قطبی مجری و برنامه ریز تلویزیون عروسی کرد. حاصل این ازدواج پسری به اسم صدرا بود. سرکار خانم ستاره سادات قطبی در 3 اسفند 1365 در نجف آباد اصفهان در خانواده ای مذهبی و حافظ قرآن متولد شد.

ستاره سادات قطبی همسر شهرام شکیبا فارغ التحصیل رشته روزنامه نگاری از دانشگاه بود و چند وقت به عنوان گرافیست در شبکه آموزش کار کرد و بعد از ازدواج با شهرام شکیبا در سال 1375 نخستین تجربه حضور مشترک را کسب کرد. ستاره سادات قطبی زمانی که سن کمی داشت ازدواج کرد و فرزندی به اسم امیرعلی دارد. ولی این ازدواج چندان ماندگار نبود و پس از مدتی منجر به جدایی شد. ستاره قطبی در سال ۱۹۹۳ با شهرام شکیبا طنزپرداز و مجری تلویزیون عروسی کرد.

 فعالیت های هنری شهرام شکیبا

 

 اثر انگشت قند پهلو خوبی از خودتونه
 چه خبر از جزیره؟ من و صبا یهویی شبکه ما
 مسابقه ثانیه ها  سر سفره خدا فیلم یک سطر واقعیت
 فیلم گنجشک و قناری فیلم با خانمان

 

گردآوری: بیوگرافی بازیگران روبکا