بیوگرافی آرزو افشار + عکس

بیوگرافی آرزو افشار + عکس های جدید آرزو افشار

آرزو افشار بازیگر تلویزیون  و سینما در ۲۹ مرداد ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد. او مدرک لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی  را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه مدرس دارد و در دوران تحصیل در دانشگاه زیر نظر اساتید خوبی با بازیگری و کارگردانی آشنایی پیدا کرد. آرزو افشار تنها فرزند خانواده بوده که دوران کودکی پرنشاط و پر تحرکی دارد و از آن دوران کودکی در کلاس های گوناگون ورزشی از جمله خیاطی، گلدوزی، ژیمناستیک و غیره شرکت کرده است. آرزو افشار یکی از نخستین زنان جامعه بوده که با وجود مجرد بودن از فرزندی مراقبت می کند.

آرزو افشار و کمند امیرسلیمانی با هم در مدرسه درس خواندند. زمانی که کمند امیرسلیمانی در فیلم ترنج بازی کرد خیلی مورد توجه دانش آموزان، کارکنان مدرسه و مردم قرار گرفت. همین مورد سبب شد آرزو افشار راه او را ادامه دهد و پس از پایان دبیرستان به آموزش بازیگری ادامه دهد. آرزو افشار بازیگری را از سال 1372 شروع نمود و در فیلم ها و سریال های زیادی مانند کمکم کن، همکلاسی، آژانس دوستی و غیره شرکت کرد. آرزو افشار در سال 1392 در سریال آوای باران نقش همسر شکیب را داشت که باعث محبوبیت بیشتر او شد.

آوای باران سریالی اجتماعی خانوادگی ساخته حسین سهیلی زاده است که بازیگرانی چون حمیدرضا پگاه، سام درخشانی، الهام چرخند، مهران احمدی و مهران رنجبر در آن بازی کردند. او در سریال همه چیز آنجاست نیز بازی کوتاه اما درخشان و تاثیرگذاری داشت. آرزو افشار در سال 1399 در سریال ملکه گدایان با کارگردانی حسین سهیلی زاده در شبکه سینمای خانگی بازی کرد. آرزو این روزها به عنوان مدرس بازیگری در دانشگاه ها و آموزشگاه های آزاد بازیگری فعالیت می کند.

آرزو افشار مجرد بوده و تا الان ازدواج نکرده است. او یکی از اولین زنانی بوده که دختری به اسم پارمیدا را از بهزیستی به فرزندی پذیرفت، هرچند که مجرد است. آرزو افشار تا تصویب قانون جدید اجازه ازدواج نخواهد داشت، زیرا از قانون زنان مجرد برای نگهداری از فرزند استفاده کرده است. آرزو افشار در 30 سالگی توسط یکی از اقوام دور از فرزندخواندگی خود مطلع شد و زمانی که تنها یک روز فرصت داشت، در 30 مرداد 1357 در حرم شاه عبدالعظیم رها شد و سپس به پرورشگاه سپرده شد. او با نام گلنار به خانواده حال حاضر سپرده شده است.

آرزو افشار درباره فرزندخواندگی اش گفت برای نخستین بار چند سال زمان متوقف گردید و تحصیل و کار را رها کرده و برایم خیلی سخت بود تا اینکه بالاخره موفق شدم با این مشکل کنار بیایم و آن را پنهان نکنم. از آن زمان، کودکان بی سرپرست به دغدغه اصلی زندگی من تبدیل شده اند. آرزو افشار با چند مددکار اجتماعی در مجموعه تئاتر شهر آشنا شد و برای آموزش تئاتر کودک به شیرخوارگاه آمنه مورد نظر خود رفت. در سال 1392 در یک مهمانی در مهد، کودکی را دید که بسیار شبیه عکس های دوران کودکی او بود و عاشق تمام وجودش شد. او در مهدکودک خیلی به پارمیدا وابسته شد و در نهایت بعد از 16 ماه سختی و دوندگی توانست طبق قانونی که برای زنان مجرد بالای 35 سال تصویب شده بود از دخترش مراقبت کند.

آرزو افشار علاقه زیادی به فوتبال دارد و آرزو داشت پزشکی بخواند و جراح قلب شود. اما حالا این رویا رنگ باخته است و او قصد دارد در مقطع دکتری در رشته کارگردانی ادامه دهد. از بازیگران مورد علاقه آرزو افشار در دوران نوجوانی، زنده یاد خسرو شکیبایی، فریما فرجامی و امین تارخ بودند. ملاک انتخاب نقش های آرزو افشار داستان خوب و کارگردان موفقی است که بتواند اثر موفقی را ثبت کند. او بیشتر به بازی در آثار خوب کارگردانان کاربولد در سبکی که تا به حال تجربه نکرده است تمایل دارد.

سریال ها و فیلم های آرزو افشار

 

کمکم کن  همکلاس  ماه وش
رسوایی (1397)  دوشیزه (1381)  نظفه شوم
 آژآنس ازدواج  شب گمشده  دنیای بهتر
 شاید یک معجزه  سریال آئینه  آژانس دوستی
سریال هفت سنگ  روزهای به یاد ماندنی آوای باران
همه چیز آنجاست  ملکه گدایان

 

گردآوری: سایت تفریحی و سرگرمی روبکا