بیوگرافی الهام شعبانی + عکس الهام شعبانی

بیوگرافی الهام شعبانی + عکس های الهام شعبانی

الهام شعبانی بازیگر و طراح صحنه و لباس ایرانی در سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شد. الهام شعبانی دارای مدرک لیسانس طراحی لباس از دانشگاه الزهرا بوده و در زمینه معرق نیز کار می کند. الهام شعبانی فعالیت خود را با طراحی لباس برای نمایش و فیلم شروع کرد و بعد به خاطر علاقه زیاد به بازیگری وارد عرصه هنر شد. الهام شعبانی در سال 1395 به عنوان طراح صحنه و لباس با تیم سریال عاشقانه کار کرد و موفق شد جایگاه خود را در بین اهالی سینما و تلویزیون بالا ببرد. وی علاوه بر این در سال ۱۳۹۷ در مجموعه ریکاوری با کارگردانی بهادر اسدی به عنوان طراح صحنه و لباس مشغول به کار شد.

اولین تجربه بازیگری الهام شعبانی در برابر دوربین مهران مدیری برای سریال دو هزار چهره در سال 1387 بود. 2 سال پس از آن در فیلم کاغذ خروس با کارگردانی مریم میلانی بازی کرد. الهام شعبانی در سال 92 در فیلم فرشته ها با هم می آیند هم ایفای نقش کرد. این فیلم توسط حامد محمدی ساخته شده و قصه روحانی را روایت می کند که با همسرش لیلا در حالی زندگی می کند که در فقر هستند و همزمان صاحب سه فرزند می شود. شعبانی در این فیلم نقش جواد عزتی را بازی می کند. اما بازی در نقش سولماز در مجموعه ملکاوان سبب شهرت بیشتر الهام شعبانی شده و با بازی در این مجموعه پر رمز و راز تولید شبکه آی فیلم موفق شد استعداد و توانایی های خود را به رخ بکشد.

سریال ملکاوان درباره سرنوشت زنی بوده که شوهرش در خارج از کشور خودکشی کرده و دستگاه های امنیتی داخلی و خارجی به دنبال دلیل این خودکشی هستند. الهام شعبانی در این مجموعه با بازیگران مشهوری چون داریوش فرهنگ، امین زندگانی، فریبا متخصص و کمند امیرسلیمانی به ایفای نقش پرداخته است. الهام شعبانی در فیلم ملکه گدایان با کارگردانی حسین سهیلی زاده نقش دراگ تستر را بازی کرد. این سریال نخستین تجربه او در شبکه نمایش خانگی است. او در سریال ملکه گداها با بازیگرانی چون رویا نونهالی، الهام کردا، فرزاد فرزین، آرمان درویش، شبنم گوربانی و غیره ایفای نقش کرد.

الهام شعبانی به عنوان طراح صحنه و لباس و بازیگر در تئاتر نیز کار کرده است. او برای نمایش‌هایی چون سیندرلا، بوف نه چندان کور، شرق دور شرق نزدیک، نماینده ملت، هملت، پارتی، «فراموشت می‌کنم» طراح صحنه بوده است. الهام شعبانی همچنین موفق به بازی در نمایش های محبوبی چون «الیور توئیست»، «خانه کاغذی»، «گنج»، «بازگشت غرور آفرین جنگ»، «رویای زمستانی»، «زیرزمین»، «زیرزمین»، سیزده، وقند خون برای نشان دادن توانایی ها و استعدادهای بازیگری خود به همه نشان داد. الهام شعبانی برای بازی در فیلم رویای زمستانی لیلی عاج از جشنواره بین المللی تئاتر فجر سال 95 جایزه بازیگر نقش مکمل زن را دریافت نمود. او علاوه بر این در سال 2002 برای بازی در نمایش عروسک های نفرین شده برنده جایزه دوم بازیگری از جشنواره های منطقه ای و منطقه ای شد.

الهام شعبانی در گفت وگویی درباره سختی های بازیگری گفت: من به عنوان یک بازیگر در سبک اجتماعی باید با دقت به اطرافم و دغدغه های مردم توجه نمایم چرا که هر روز با افرادی روبرو می شوم که هر کدام مشکلات خاص خود را دارند. اگر قرار است نقش یک زن کارگر را داشته باشم اول باید همه جزئیات این زن را بررسی کنم و شرایط او را بررسی کنم تا بتوانم این رنج و له شدن شخصیت را به شکلی واقعی و قابل قبول برای مخاطب به نمایش بگذارم.

لیست فیلم های الهام شعبانی

مرد دو هزار چهره ‏سریال ریکاوری فیلم مستند ‏۵/۱۳
فیلم مستند آرف به توان ۲  کاغذ خروس نشان

 

لیست آثار نمایشی الهام شعبانی در تئاتر

راز عروسک ‏سیزده خانه کاغذی
 خلایق هر چه لایق  ‏باغ زالزالک ‏حقه‌های مبارک
‏ماریا ناپیندان سه روز ابدی ‏سرزمین هشتم
تئاتر درمانی اینجا چراغی روشن بود فیل
ترنج  بازگشت افتخار آمیز مردان جنگی

 

گردآوری: سایت تفریحی و سرگرمی روبکا