کدام هتل شیراز به تخت جمشید نزدیک‌تر است؟

یکی از شهرهای توریستی ایران، شهر شیراز است. شیراز به عنوان یکی از شهرهای تاریخی ایران جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. خانه‌های قدیمی، آرامگاه شاعران، باغ‌های سرسبز و … نمونه‌ای از این اماکم دیدنی‌هستند. اما مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه گردشگری شیراز، تخت جمشید است.

هر سال افراد زیادی تصمیم می‌گیرند به شیراز سفر کنند. تعداد مسافران این شهر در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر است. شیراز شهر عشاق است. زیرا آرامگاه بسیاری از شاعران معروف قدیمی مثل حافظ و سعدی در این شهر قرار دارد. اما تخت جمشید به عنوان گل سرسبد اماکن دیدنی در شیراز محسوب می‌شود.

به همین دلیل است که اکثر افرادی که به شیراز سفر می‌کنند رزرو هتل شیراز را طوری انجام می‌دهند که محل اقامتشان فاصله کمی تا تخته جمشید داشته باشد. هتل چمران شیراز در این مورد انتخاب خوبی خواهد بود. در ادامه سایر هتل‌های نزدیک تخت جمشید را معرفی خواهیم کرد.

هتل جهانگردی تخت جمشید

به طور قطع یکی از نزدیک‌ترین هتل‌های شیراز به تخت جمشید، هتل جهانگردی تخت جمشید است. دلیل نام‌گذاری آن هم دقیقا همین نزدیکی بیش از حد است. فاصله این مجتمع جهانگردی تا تخت جمشید حدودا 4.12 کیلومتر است. به عبارتی می‌توان گفت تنها هت دقیقه تا تخت جمشید فاصله دارد! مجتمع جهانگردی تخت جمشید یک هتل سه ستاره است که در یک باغ بزرگ و زیبا به مساحت پنج هکتار ساخته شده است. این هتل در کیلومتر هشت جاده مرودشت شیراز قرار دارد و از مرکز شهر دور است. تقریبا 22 ویلا و اتاق در هتل جهانگردی تخت جمشید وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال یک هتل خوب در نزدیکی تخت جمشید هستید، این هتل می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

متل دنا

هنگام رزرو هتل شیراز ممکن است نام متل دنا را هم ببینید. متل دنا شیراز جزو هتل‌های قدیمی این شهر است که در سال 1381 تاسیس شده است. این هتل در سال 1391 بازسازی شد. اکنون در متل دنا شیراز 40 اتاق ویلایی قرار دارد.

این هتل جزو اقامتگاه‌های نزدیک تخت جمشید محسوب می‌شود؛ زیرا تنها 34 دقیقه با تخت جمشید فاصله دارد. به عبارتی می‌توان گفت متل دنا در فاصله 32 کیلومتری تخت جمشید واقع شده است. محایط اطراف این اقامتگاه را باغی سرسبز فرا گرفته است و آب و هوای بسیار معتدلی دارد. ضمن اینکه مسافران عزیز می‌توانند از منظره زیبای اطراف اقامتگاهشان نیز نهایت لذت را ببرند.

هتل چمران

یکی دیگر از گزینه‌های شما برای نزدیک بودن محل اقامتتان در شیراز به تخت جمشید، هتل چمران شیراز است. این هتل در منطقه قصرالدشت قرار دارد و جزو هتل‌های پنج ستاره محسوب می‌شود. هتل چمران مرتفع‌ترین هتل شیراز است و 30 طبقه دارد. 250 اتاق در این هتل واقع شده است.

ضمن اینکه مسافران عزیز می‌توانند در مدت اقامتشان در هتل چمران شیراز از امکاناتی مثل انواع رستوران سنتی ایرانی و ایتالیایی، کافی‌شاپ، سالن‌های زیبایی، باشگاه بدنسازی، استخر، ماساژ حرفه‌ای، سونا و جکوزی، آتلیه عکاسی، مرکز برگذاری جشن‌ها و همایش‌ها و … نیز استفاده کنند. شما با انتخاب این هتل می‌توانید از مناظر زیبای اطراف آن و چشم انداز محصورکننده‌ای که از شهر شیراز در مقابلتان خواهد بود لذت ببرید.

هتل بزرگ شیراز

هتل بزرگ شیراز نیز یکی از هتل‌های پنج ستاره این شهر است که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد. این هتل علاوه بر تخت جمشید به اماکن تاریخی دیگری مثل آرامگاه خواجوی کرمانی و دروازه قرآن نیز نزدیک است. به عبارتی می‌توان گقت این دو جاذبه گردشگری در چند قدمی هتل بزرگ شیراز قرار دارند.

اما برای رسیدن به تخت جمشید باید مسافتی حدود 54 کیلومتر را طی کنید. مسافتی که پیمودن آن حدودا 49 دقیقه زمان می‌برد. هتل بزرگ شیراز 14 طبقه دارد و در ارتفاعات کوه‌های شمال شیراز واقع شده است. تنوع رستورانی موجود در این هتل بی‌نظیر است. طوری که شما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، ایتالیایی، دریایی و … را سفارش دهید. اگر حین رزرو هتل شیراز با نام هتل بزرگ روبرو شدید، هرگز تردید نکنید. زیرا اوقات خوشی در انتظارتان خواهد بود.

هتل رویال

فاصله هتل رویال شیراز تا تخت جمشید، چیزی حدود 50 دقیقه است. در واقع این هتل در فاصله 55 کیلومتری از تخت جمشید قرار دارد و جزو هتل‌های چهار ستاره شیراز محسوب می‌شود.

هتل رویال علاوه بر تخت جمشید به اماکن گردشگری دیگری مثل دروازه قرآن، آرامگاه حافظ و سعدی، ارگ کریم‌خان و موزه هفت تنان نیز نزدیک است. این هتل در سال 1393 تاسیس شد. هتل رویال شیراز هفت طبقه دارد که شامل 40 اتاق دو تخته و چهار سوئین دوخوابه می‌شود. همچنین این هتل یک سالن کنفرانس بزرگ و مجهز دارد که یکی از طبقات هتل را به خود اختصاص داده است. بنابراین برای برگذاری کنفرانس‌ها، سمینارها و جلسات کاری نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

هتل پارک سعدی

هتل پارک سعدی یک هتل چهار ستاره است که در یکی از مناطق خوش آب و هوای شیراز قرار دارد. فاصله این هتل تا تخت جمشید حدود 55 کیلومتر است که در مدت زمان حدودا 54 دقیقه طی می‌شود. بنابراین پارک سعدی نیز تقریبا یکی از هتل‌های نزدیک به تخت جمشید محسوب می‌شود. این هتل درست روبه‌روی باغ زیبای جهان‌نما واقع شده است و مساحتی حدود 4000 متر مربع دارد. هتل پارک سعدی دو طبقه است که شامل 52 اتاق، آپارتمان و سوئیت می‌شود. منظره اطراف ساختمان این هتل به شدت زیبا و تماشایی است. زیرا همانطور که از نامش مسخص است در یک پارک سرسبز قرار دارد که چشم‌انداز زیبایی برای مسافران عزیز خواهد بود.

اقامت در شیراز و نزدیکی به تخت جمشید

زیبایی و شگفت‌انگیزی تخت جمشید به قدری زیاد است که اکثر افرادی که شیراز را برای سفر انتخاب می‌کنند، اصلی‌ترین هدفشان از سفر بازدید از تخت جمشید است. بنابراین کاملا طبیعی است که به دنبال هتلی در نزدیکی این مکان تاریخی بگردند. در این مطلب نزدیک‌ترین هتل‌های شیراز به تخت جمشید را معرفی کردیم. اگر قصد دارید به شیراز سفر کنید، می‌توانید براز رزرو هتل و خرید بلیط از سایت علی بابا اقدام کنید.