دبی کجا خرید کنیم؟ بهترین مراکز و بازارهای خرید

اگر قصد دارید به دبی سفر کنید و لحظات دلچسبی داشته باشید، هرگز از گشت و گذار در مراکز خرید لوکس و بازارهای محلی دبی غافل نشوید. چرا که مجتمع‌های تجاری تفریحی متنوعی در دبی وجود دارند و شما می‌توانید علاوه‌بر خرید سوغاتی، از خدمات رفاهی بسیار زیاد آن‌ها نیز بهره‌مند شوید. در ادامه به معروف ترین مراکز خرید دبی با امکانات هرکدام می‌پردازیم.

مجتمع دبی مال

مرکز خرید دبی‌مال که بخشی از پروژه بزرگ برج خلیفه محسوب می‌شود، پس از ایران‌مال، دومین مرکز بزرگ جهان از لحاظ مساحت کلی به شمار می‌رود. این مرکز خرید در سال 2011، به‌عنوان پربازدیدترین ساختمان در جهان بود که همه ساله بیش از 54 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کرد. دبی‌مال در 4 نوامبر سال 2008 با حدود 1000 خرده‌فروش افتتاح شد. این مرکز خرید شامل امکاناتی از قبیل یک هتل مجلل 250 اتاقه، 22 صفحه سینما و 120 رستوران و کافه است. همچنین دارای 14000 جای پارک در سه پارکینگ، با خدمات سیستم بلیط‌ یاب خودرو است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری دبی‌مال که شما می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما دبی خود را به امارات برسانید و از آن بازدید کنید؛ «آکواریوم» دبی و «باغ وحش زیر آب» هستند. برای تهیه این بلیط هم می‌توانید از قاصدک 24 کمک بگیرید و به صورت آنلاین پرواز خود را رزرو کنید. در ادامه باید بگوییم آکواریوم زیبایی که در دبی‌مال واقع شده؛ دارای بیش از 300 گونه حیوانات دریایی از جمله کوسه است که با الهام از «بهشت زیر آب» طراحی شده است. این مرکز خرید میزبان بسیاری از برندهای بین‌المللی و معروف نظیر گوچی، شنل و دیور است که با بهترین و شیک‌ترین اقلام آن‌جا حضور دارند.

مرکز تجاری تفریحی میردیف

یکی از شلوغ‌ترین مراکزخرید شهر که محبوب‌ترین مراکزخرید در میان خانواده‌ها محسوب می‌شود؛ مرکز خرید «سیتی سنتر میردیف» است که در سال 2010 افتتاح شد و توسط املاک «مجید الفتیم» اداره می‌شود. بیش از 80 رستوران و کافه ، سینمای 10 صفحه‌ای با تجربه حسی شگفت‌انگیز و سیری از امکانات  را داراست و همین امر باعث شده است که توریست‌ها گشت وگذار در این مرکز خرید را در اولویت قرار دهند. این مرکز غول‌پیکر برای اوقات فراغت ، غذاخوری و خرید مناسب بوده و همچنین دارای 260 برند و بیش از 430 فروشگاه و بیش از 80 کافه و رستوران است.

دبی فستیوال سیتی

مرکز خرید دبی فستیوال سیتی مال در داخل ساختمانی متعلق به گروه «الفطیم» واقع شده است که بیش از 500 واحد تجاری متفاوت در آن مشغول به کار هستند. جدا از خود مرکز خرید، شهر فستیوال دبی در نهایت شامل هتل‌ها، ساختمان‌های مسکونی، مدارس، زمین‌ گلف و مکان‌های سرگرم‌کننده برای گذراندن اوقات فراغت است.

ابن بطوطه از بهترین مراکز خرید

مرکز خرید ابن‌بطوطه که یکی از بهترین مراکز خرید دبی به شمار می‌رود و در جاده شیخ زاهد واقع شده است؛ دارای بیش از270 فروشگاه ، 50 رستوران و یک سینمای 21 صفحه‌ای است. همچنین به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید مضمونی جهان نیز شناخته می‌شود. زیرا این مرکز خرید دارای شش دادگاه ازجمله: دادگاه آندلس، دادگاه هند، دادگاه چین، دادگاه مصر و دادگاه تونساست که بر اساس کشورهایی است که ابن بطوطه، یک بربر مراکشی از آن بازدید کرده است. فروشگاه‌های موجود در مرکز خرید ابن بطوطه شامل همه چیز از برندهای مد بین‌المللی، شرکت‌های پیشرو الکترونیک، مبلمان، لوازم آرایشی، دکوراسیون منزل، لوازم جانبی و… هستند. پس چه به دنبال اجناس مارک‌دار باکیفیت بالا باشید و یا دنبال محصولات با کیفیت بالا از خرده فروشان مشهور و محلی و بین‌المللی، در فروشگاه‌های ابن بطوطه می‌توانید پیدا کنید. از مشهورترین برندها و فروشگاه‌ها در ابن‌بطوطه می‌توان به برندهای کارتر، آلدو، سواروسکی، فروشگاه‌های سفورا و غیره اشاره کرد.

بازارهای محلی و سنتی دبی

دبی همیشه از لحاظ فرهنگ و سنت‌ها غنی بوده است و یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در طول نسل‌ها در آن جریان داشته است؛ خرید و تجارت است. به نظر می‌رسد که آن‌ها از گذشته نیز عاشق خرید بوده‌اند واین فرهنگ قدیمی هنوز در بین آن‌ها زنده است. قدیمی‌ترین بازارهای تاسیس شده در دبی، «بازار ادویه» و «بازار سوق» بوده است. با گذشت زمان این سوق‌های قدیمی بسیار گسترش یافته و به چیزی بیش از یک بازار تبدیل شده‌اند و بخشی از فرهنگ و سنت دبی را تشکیل می‌دهند.

قبل از اینکه با دیگر بازارها آشنا شوید باید بدانید برای این سفر نیاز به تهیه ویزای امارات دارید. با صدور این ویزا مجوز ورود به کشور را خواهید داشت. ویزاهای امارات سینگل برای دبی هم به صورت 14 روزه، یک ماهه، سه ماهه و ویزای شش ماهه صادر می‌شود. ویزاهای مولتی هم به صورت 1 ماهه و 3 ماهه هستند.

مشهورترین بازار سنتی در دبی

سوق‌البهار یک پیچ و تاب مدرن در یک بازار سنتی در خاورمیانه است. این مرکز خرید محبوب که در قلب شهر قرار دارد؛ می‌تواند به تنهایی ترکیبی از تجربه خرید و سرگرمی و غذاخوردن باشد. سوق البهار که به تنهایی به معنای بازار ملوان است؛ در مرکز شهر دبی و در کنار آب قرار دارد.

بازاری سرپوشیده که دارای 20 فروشگاه و 17 رستوران با چشم‌اندازی زیبا از تفرجگاهی کنار آب است. کوچهֱ‌ها ترکیبی از مد، صنایع دستی عربی، رنگ‌ها و عتیقه‌هایی هستند که نوید ارائه یک تجربه فرهنگی به یادماندنی را می‌دهند. اگرچه بیشتر وسایل نسبتا مدرن است اما بازدید کنندگان همچنان می‌توانند در میراث و سنت‌های دبی غرق شوند و با خریدن سوغاتی از این بازار قدیمی لحظات به یاد ماندنی از روزهای گشت وگذار در دبی را برای خود ثبت کنند.

بازار کاونت گاردن

باغ کاونت که در کنار ساحل جمیرا قرار گرفته است و منظره خیره‌کننده‌ای از دریای عرب را دارد؛ یکی از زیباترین مکان‌های خرید در دبی است. برای خرید آثار هنری و صنایع‌دستی منحصر به فرد که روح شما را به وجد می‌آورد؛ کافی است به این بازار زیبا بروید و اقلام دست‌ساز را خریداری نمایید و از گشت و گذار در «باغ کاونت» لذت ببرید. از جمله اقلامی که در این بازار دیده می‌شود، می‌توان به پیراهن‌های مختلف، صنایع‌دستی، روسری، جواهرات و… اشاره کرد.

پس از معرفی بهترین مراکز خرید و بازارهای دبی نوبت به نحوه سفر به امارات می‌رسد. همانطور که گفتیم برای این سفر باید ویزا تهیه کنید و سپس پرواز و هتل خود را رزرو نمایید. تمامی این امور را می‌توانید به صورت اینترنتی از قاصدک 24 به انجام برسانید و از خدمات بیشمار آن مانند تور مسافرتی (https://ghasedak24.com/tour) ، بلیط هواپیما خارجی و داخلی، بلیط اتوبوس معمولی و وی آی پی، بلیط قطار رجا و فدک و غیره بهره‌مند شوید. افزون بر این موارد تورهای خارجی قاصدک24 اغلب دارای بیمه مسافرتی هم هستند و دیگر نیازی به خرید جداگانه آن نخواهید داشت.