جاهای دیدنی کیش در فصل‌های مختلف

جزیره زیبای کیش یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و تفریحی در کشور ایران محسوب می‌شود. در این جزیره از جاذبه‌های تاریخی و باستانی گرفته تا تفریحات مهیج و سرگرم کننده همه در بهترین نوع خود هستند، به همین دلیل جزیره کیش را می‌توان بهترین منطقه برای تفریح، گردش، طبیعت گردی و خرید دانست. جزیره کیش در تمام فصول سال جذاب و دیدنی است. در این مقاله می‌خواهیم جاهای دیدنی کیش را در هر فصل از سال معرفی کنیم.

جاهای دیدنی کیش در فصل بهار

فصل بهار زیباترین فصل سال، بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش است. در ایام نوروز و فصل بهار مسافران زیادی به جزیره کیش سفر می‌کنند تا از جاهای دیدنی کیش در بهار و جاذبه‌های تاریخی و طبیعت زیبای آن بازدید می‌نمایند. بهترین مکانی که می‌توان آرامش دریا و هوای متبوع بهاری جزیره را احساس کرد، سواحل زیبا و نقره‌ای رنگ جزیره کیش است. در این فصل می‌توانید در پارک‌های ساحلی کیش قدم بزنید، از امکانات موجود در آنها استفاده کنید و از تفریحات ساحلی لذت ببرید. از زیباترین و تمیزترین سواحل جزیره کیش می‌توان ساحل مرجان، ساحل مرد ماهیگیر، ساحل میرمهنا، ساحل اسکله تفریحی کیش، ساحل سیمرغ و ساحل درختان نارگیل را نام برد.

در ساحل کشتی یونانی نیز علاوه بر گشت زنی در کنار آب می‌توانید یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش به نام کشتی یونانی را تماشا کنید. غروب این ساحل بسیار زیبا است و گردشگران عکس‌های زیبایی را در این ساحل ثبت می‌کنند. در تمامی سواحل امکانات رفاهی کاملی وجود دارد و گردشگران می‌توانند شب را در این سواحل اسکان کرده و تا صبح از آرامش دریا لذت ببرند. از دیگر جاذبه‌های دیدنی در جزیره کیش، پارک دلفین و باغ پرندگان است. در فصل بهار برخی پرندگان مهاجر به این جزیره مهاجرت می‌کنند و علاوه بر پرندگانی که در مجموعه نگهداری می‌شود می‌توانید زندگی طبیعی آنها را نیز از نزدیک تماشا کنید. البته اگر به صورت خانوادگی به کیش سفر می کنید ممکن است دیدن جاهای دیدنی کیش برای کودکان نیز برای شما لذت بخش و کاربردی باشد.

جاهای دیدنی کیش در فصل تابستان

بهترین فصلی که می‌توان از تفریحات آبی دریای نیلگون خلیج فارس و مراکز تفریحی جزیره کیش نهایت لذت را برد، فصل تابستان است. در فصل تابستان هوا گرم است و به راحتی می‌توانید در آب شنا کنید و از جاهای دیدنی کیش در تابستان و تفریحات مهیج و متنوع موجود در سواحل جزیره استفاده کنید. یکی از مراکز تفریحی که مخصوص فصل تابستان است، پارک آبی اوشن کیش است. در این پارک سرسره‌های آبی عظیم و تفریحات بسیار هیجان انگیز وجود دارد. در سواحل جزیره نیز می‌توانید از تفریحاتی همچون فلای بورد، جت اسکی، غواصی، پاراسل و اسکوتر دریایی لذت ببرید.

اگر می‌خواهید ساعاتی از روز را در جایی خنک و زیبا قدم بزنید، توصیه می‌کنیم به شهر زیرزمینی کاریز سری بزنید. این شهر ریززمینی در واقع یک قنات بزرگ و طولانی است که امروزه به یک جاذبه تاریخی و دیدنی تبدیل شده است. هوای داخل کاریز بسیار خنک است و رستوران و کافه‌های مختلفی در این مجموعه وجود دارد. گردشگران می‌توانند چند ساعتی در این کاریز بنشینند و از دیوارهای مرجانی و بنای جالب آن دیدن کنند. اگر به شنا کردن علاقه مند هستید حتما به پلاژ آقایان و بانوان بروید و از امکانات موجود برای شنا کردن در آب‌های نیلگون خلیج فارس و تفریحات ساحلی آن استفاده کنید.

جاهای دیدنی کیش در فصل پائیز

هوای جزیره کیش در فصل پائیز کمی خنک‌تر می‌شود و به دلیل ناآرام بودن دریا زیاد نمی‌توان از تفریحات ساحلی و آبی جزیره استفاده کرد. در فصل پائیز می‌توان از جاهای دیدنی کیش در پائیز و تفریحات مهیج دیگری مانند پیست سافاری، کارتینگ، پینت بال، قلعه وحشت، شهربازی هایلند، پارک برفی پنگوئن، تم پارک سنتر کیش و گشت زنی با کشتی‌های تفریحی جزیره لذت برد.

اگر به دنبال آرامش هستید از شهر باستانی حریره و روستای باغو دیدن کنید. بازدید از این شهرهای باستانی رایگان است و در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از این مناطق دیدن کنید. در فصل پائیز امکان دارد به یکباره هوا ابری شود و باران ببارد. برای این که مجبور نباشید در زمان بارش باران در هتل بمانید، به مراکز خرید بروید.

جاهای دیدنی کیش در فصل زمستان

هوای جزیره کیش در فصل زمستان مانند جاهای دیگر سرد نیست. در این فصل شما می‌توانید در سواحل زیبای جزیره کیش قدم بزنید و از هوای خنک و دلنشین جزیره و جاهای دیدنی کیش در زمستان لذت ببرید. اگر به دنبال یک مکان تفریحی هستید می‌توانید به بولینگ مریم یا تله کابین میکامال بروید. پاساژ گردی در کیش از جمله تفریحاتی است که بسیاری از گردشگران شدیدا به آن علاقه دارند.

در مراکز خرید کیش امکانات متعددی از جمله کافه و رستوران، فود کورت، سالن بدنسازی و … وجود دارد. از جمله مراکز خرید معروف جزیره کیش می‌توان به مرکز خرید میکامال، مرکز خرید زیتون، بازار مروارید، مرکز تجاری کیش، مرکز خرید پردیس 1 و 2، بازار ونوس، بازار ماهی کیش، کوروش برند سنتر و … رفت و انواع برندهای معروف را خریداری کرد.

 

پایان رپورتاژ اگهی