طرز تهیه چند نمونه غذای نونی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه چند نمونه غذای نونی خوشمزه با گوشت چرخ کرده

غذای نونی با بادمجان و گوشت چرخ کرده

بادمجان  900 گرم

روغن زیتون سه قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ یک عدد

گوشت چرخ کرده  450 گرم

گوجه خرد شده  450 گرم

جعفری خشک یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه  1/4 قاشق چای خوری

نمک نصف قاشق چای خوری

تخم مرغ زده شده دو عدد

شیر یک قاشق غذاخوری

برای درست سس روغن زیتون را در تابه ای روی حرارت زیاد بریزید و پیاز خرد شده را افزوده و تفت دهید تا سبک گردد. گوشت چرخ کرده را افزوده و ده دقیقه تفت بدهید تا آب آن گرفته شود. گوجه فرنگی های خرد شده را افزوده و در تابه قرار دهید و 20 دقیقه دیگر با حرارت ملایم به پخت ادامه بدهید. هر از گاهی مواد را هم زده تا ته نگیرد. نمک ، فلفل و جعفری را افزوده و ده دقیقه دیگر با حرارت ملایم تفت بدهید. فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت دایره هایی به ضخامت یک سانتی متر رنده کنید. کف قالب کاغذ روغنی انداخته و بادمجان ها را کف سینی چیده و نمک بزنید و برای پانزده دقیقه در فر بپزید. یک لایه بادمجان را در ظرف مورد نظر بریزید و نصف مایه گوشت را روی آن بریزید و دوباره یک لایه بادمجان و یک لایه دیگر گوشت اضافه کنید و ظرف را با یک لایه دیگر بادمجان پر کرده و برای 35 دقیقه در فر بگذارید. تخم مرغ ها را با یک قاشق غذاخوری شیر و کمی نمک بزنید و روی خوراک ریخته و ده دقیقه دیگر در فر بگذارید تا طلایی گردد. این غذای نونی با بادمجان و گوشت چرخ کرده برای شما تهیه شده است.

روش تهیه کباب تابه ای برای چهار نفر

گوشت چرخ کرده  ۵۰۰ گرم

پیاز دو عدد بزرگ

گوجه فرنگی چهار عدد

رب گوجه فرنگی  دو قاشق غذاخوری

سیب زمینی دو عدد متوسط

آبلیمو یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن و زردچوبه به میزان کافی

برای تهیه این غذای نونی با گوشت چرخ کرده، پیاز را پوست بگیرید و رنده کنید. گوشت چرخ کرده را با نمک، فلفل و زردچوبه افزوده و هم بزنید تا یکدست شود و چند دقیقه ورز دهید تا چسبناک شود. روی مواد را پوشانده و برای یک ساعت در یخچال گذاشته تا استراحت کند. کف تابه نچسب را چرب کرده و مایه کباب را به طور یکنواخت کف تابه صاف کنید. تابه را روی اجاق بگذارید تا کباب گرفته شود. کباب را به دلخواه برش دهید و سپس آن را برگردانید تا سمت دیگر هم بپزد. برای تهیه سس کباب، پوره گوجه فرنگی را در تابه دیگری تفت داده نصف لیوان آب و زعفران اضافه کرده و کمی فلفل سیاه و آبلیمو به آن اضافه کنید. سس را در تابه کباب ریخته و در تابه قرار دهید تا به خورد کباب برسد. گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید و کنار تابه قرار دهید تا با سس بپزند.اگر می خواهید می توانید سیب زمینی ها را به صورت خلال سرخ کرده و کنار کباب تابه سرو کنید. غذای نونی با گوشت چرخ کرده معمولی شما آماده می باشد.

غذای نونی با گوشت چرخ کرده برای چهار نفر

گوشت چرخ کرده نیم کیلو

گوجه فرنگی چهار عدد

پیاز سفید دو عدد بزرگ

سبزی معطر یک قاشق غذاخوری

آرد سوخاری یک قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن و سیخ چوبی به میزان لازم

پیاز را ریز رنده کرده و آب آن را بگیرید بعد گوشت و نمک و فلفل را اضافه کرده و ورز بدهید. از انواع سبزیجات معطر مانند ترخون، ریحان و جعفری تازه را می توانید با زعفران دم کرده و آرد سوخاری به مواد بیفزایید. مایه را ورز داده تا کاملا چسبناک گردد.روی آن را پوشانده و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. سیخ های چوبی را به مدت ده دقیقه در آب داغ قرار داده تا رطوبت آن گرفته شود و زمان پختن کباب لقمه نسوزد. تابه را روی حرارت ملایم بگذارید و روغن را افزوده تا داغ گردد. کباب را از یخچال خارج کرده و چند دقیقه ورز بدهید و مانند لقمه روی سیخ گذاشته و در سینی فر قرار دهید تا دو طرف آن بپزد. وقتی کباب ها سرخ شدند گوجه ها را از وسط نصف کرده و در حین سرخ شدن در جاهای خالی تابه بگذارید. پس از اینکه تمام کباب ها را آماده کردید می توانید داخل تابه کمی آب جوش ریخته و بگذارید با حرارت ملایم بپزند و گوجه ها را 10 دقیقه آخر در تابه بگذارید تا با آب پخته شوند. این غذای نونی با گوشت ساده چرخ کرده شما تهیه می شود.

روش تهیه بقچه بادمجان برای 6 نفر

گوشت چرخ کرده  250 گرم

پیاز متوسط یک عدد

بادمجان  5 یا 6 عدد

پوره گوجه فرنگی  400 میلی لیتر

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به مقدار لازم

برای درست کردن بقچه بادمجان از بادمجان های کشیده استفاده کنید تا بتوانید به راحتی آن ها را در شکل بقچه بپیچید. بادمجان ها را پوست بگیرید و با چاقوی تیز به روش نوارهایی به قطر تقریبا 4 میلی متر برش دهید و به مدت نیم ساعت در ظرف آب نمک بگذارید تا تلخی آن گرفته شود و بعد خشک شوند. تابه ای را روی اجاق بگذارید و کمی روغن به آن افزوده و پس از داغ شدن بادمجان ها را سرخ کرده و روی حوله قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. برای تهیه مواد میانی ​​بقچه بادمجان، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. پیاز را نگینی خرد کرده و در ماهیتابه با کمی روغن تفت بدهید بعد گوشت چرخ کرده را افزوده و تفت بدهید تا رنگ آن تغییر کند. پوره گوجه فرنگی را افزوده و هم بزنید تا یکدست گردد. نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را بیفزایید. بعد از گرفتن آب گوجه فرنگی، اگر احساس کردید رنگ مواد به میزان کافی قرمز نیست، می توانید 1-2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی افزوده و تفت بدهید. دو نوار بادمجان را در کنار هم گذاشته و وسط آن کمی مایه گوشت گذاشته و کناره های بادمجان را به مواد نزدیک کرده و با خلال دندان فیکس کنید. بقچه های بادمجان را در ظرف پیرکس قرار دهید و یک چهارم پیمانه پنیر پیتزا را روی آن ها بریزید و برای 20 دقیقه در فر با دمای 180 درجه گذاشته تا پنیر آب شده و برشته شود. برای تهیه این غذا بدون فر قادر هستید کمی پوره گوجه فرنگی، پیاز خرد شده، نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را در قابلمه متوسطی ریخته و بقچه های بادمجان را در تابه بریزید و با سس بپزید. این غذای نونی با بادمجان و گوشت چرخ کرده تهیه شده است.

طرز تهیه چند نمونه غذای نونی خوشمزه با گوشت چرخ کرده