بیوگرافی کریم قربانی + عکس

بیوگرافی کریم قربانی

کریم قربانی متولد 5 مرداد 1336 در تهران است. در 12 سالگی برای تحصیل در رشته موسیقی وارد هنرستان عالی موسیقی شد. او از کلاس محمدپور تراب استفاده کرد و ساز ویلنسل را به عنوان ساز تخصصی اش انتخاب نمود. در سال 1359 لیسانس نوازندگی دریافت کرد. در سال 1377 نخستین مدرک هنری خود را دریافت کرد. کریم گوربانی نوازنده سینما و تلویزیون می باشد و از مهم ترین کارهای او می توانیم به بازی در مجموعه مختارنامه، مجموعه عاشقانه و فیلم ایستاده در غبار اشاره نمود.

سریال مختارنامه

کریم قربانی در سال 1390 در خلق آثار مهم فعال بود که یکی از این کارهای مهم، فعالیت در مجموعه مختارنامه با کارگردانی داوود میر باقری بود. فعالیت در این سریال یکی از مهمترین بخشهای زندگینامه اوست. او که در این سریال به عنوان نوازنده فعالیت می کرد، به لطف مهارتش خود توانست جای خود را در بین اهالی تلویزیون باز نماید. او با بازی و کار در این مجموعه موفق به کسب تجربه شد. او در این مجموعه تجربه بی نظیری از همکاری با هنرمندانی چون فریبرز عرب نیا، مهدی فخیم زاده، انوشیروان ارجمند و ژاله علو بدست آورد.وی علاوه بر سریال مختارنامه در سال 1395 در سریال عاشقانه ظاهر شد و در این اثر با هنرمندانی چون منوچهر هادی (کارگردان سریال)، محمدرضا گلزار، مهناز افشار، فرزاد فرزین و پانته آ بهرام بازی کرد.

نوازندگی در تلویزیون

کریم قربانی در تمام دوران فعالیت خود هم در تلویزیون و هم در سینما حاضر شد که این یکی از ویژگی های حرفه ای بیوگرافی اوست ولی او بیشتر به عنوان یک نوازنده تلویزیونی مشهور شد چون بیشتر کارهایش 76 درصد تلویزیون و 24 درصد در سینما می باشد. وی از کل 29 اثری که در کارنامه کاری خود داشته، در 22 اثر تلویزیونی و 7 اثر سینمایی بازی کرده است.

ازدواج کریم قربانی

این بازیگر با خانم صدیقه آبادی عروسی کرد و حاصل این ازدواج دو پسر به اسم های امین و امیر بود. در سال 1370 همسرش فوت کرد. یکی از پسرانش امیر به دلیل سکته درگذشت. در سال 1394 دچار ایست قلبی شد و به بیمارستان رفت اما متاسفانه پزشکان نتوانستند جان او را نجات دهند و جان باخت. آقای قربانی پس از فوت فرزندش اعضای بدن خود را به بیماران نیازمند اهدا نمود و بدین ترتیب به آن ها زندگی بخشیدند.

فهرست آثار کریم قربانی

موسیقی

کریم قربانی در اجرای بسیاری از قطعات موسیقی در سبک‌های مختلف حضور داشته است که از آن میان به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

 

آلبوم موسیقی سریال امام علی آلبوم موسیقی دود عود
آلبوم موسیقی بوی باران آلبوم موسیقی نسیم وصل
آلبوم موسیقی نون و دلقک آلبوم موسیقی رسوای زمانه
آلبوم موسیقی پر پرواز آلبوم موسیقی آیینه و آه
آلبوم موسیقی پنهان چو دل آلبوم موسیقی دلاویزترین
آلبوم موسیقی جاودانه با عشق آلبوم موسیقی جلوه‌های ماندگار
آلبوم موسیقی ایران زمین آلبوم موسیقی گل به دامن
آلبوم موسیقی چهار فصل آلبوم موسیقی از کرخه تا راین
آلبوم موسیقی آرام‌تر از دریا آلبوم موسیقی بوم
آلبوم موسیقی کما آلبوم موسیقی تا نفس هست
آلبوم موسیقی با ستاره‌ها آلبوم موسیقی مسافری از هند
آلبوم موسیقی حقیقتی شبیه خیال آلبوم موسیقی قصه شب
آلبوم موسیقی فصل عاشقی آلبوم موسیقی دل ای دل
آلبوم موسیقی هزار آوا آلبوم موسیقی عشق الهی
آلبوم موسیقی می فهممت آلبوم موسیقی مدار بیقراری
آلبوم موسیقی ناز لیلی —-

سریال ها و فیلم ها

  سریال ستایش ۳   سریال زوج یا فرد
  فیلم زندانی‌ها   فیلم چاقی
  سریال چاردیواری   فیلم مجسمه
سریال زیبا شهر سریال روز‌های بد به در
سریال آمین سریال یک روز قبل
سریال نقطه سرخط سریال زیرهشت
سریال خروس سریال زمانی برای عاشقی
سریال پادری نمایش خانگی شهرزاد
نمایش خانگی عاشقانه

 

گرداوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا