بیوگرافی مهتاب ثروتی + عکس

بیوگرافی مهتاب ثروتی

مهتاب ثروتی بازیگر جوان ایرانی می باشد که در سینما و تلویزیون کار می کند. او متولد 2 بهمن 1370 است و تحصیلات خود را در رشته عکاسی به پایان رساند. مهتاب در فیلم هایی مثل هدیه، آخرین زمزمه و مجموعه روح الله عکاس بوده است. خانواده او پنج نفر هستند و یک خواهر و یک برادر دارد. او نخستین بار در مجموعه کیمیا در نقش سلما ظاهر شد، زنی جنوبی که از دوستان نزدیک کیمیا بود. نخستین تجربه او در تلویزیون مربوط به بازی در مجموعه در جستجوی آرامش با کارگردانی سعید سلطانی است که تابستان 1396 در شبکه تهران بود. از کارهای مهم او می توانیم به بازی در مجموعه خاتون متولد 1344، پاستاریونی و حریم شخصی اشاره نمود.

شروع کار هنری مهتاب ثروتی

بسیاری از طرفداران سریال این بازیگر جوان را با مجموعه کیمیا و در جستجوی آرامش به یاد دارند .مهتاب پس از فارغ التحصیلی در رشته عکاسی در سال 1394 با حضور در فیلم متولد 65 با کارگردانی مجید توکلی برای نخستین بار وارد عرصه سینما و حضور در این عرصه شد. یک سال پس از بازی در این فیلم، در دو فیلم دیگر به اسم های بی نامی و حریم شخصی به ایفای نقش پرداخت و بعد به بازی در سینما و تلویزیون ادامه داد. او در این سال ها در سینما حضور خوبی داشته است. در سال ۱۳۹۷ در فیلم‌های پاستاریونی و دختران زمستان بازی کرد. در سال 1398 در سه فیلم پروا، جوجه تیغی و بدون شیطان به ایفای نقش پرداخت. او امسال همچنین در فیلم چهره به چهره ساخته بابک بهرام بیگی به ایفای نقش پرداخت و با هانیه توسلی بازی کرد او همچنین در فیلم های دیگری چون کولبرف و دون ژوان ایفای نقش کرده است.

فیلم کولبرف

کولبرف با کارگردانی میلاد منصوری و تهیه کنندگی سید روح اله حسینی لارگانی است و نخستین بار در جشنواره بین المللی بلغارستان حضور یافت.این فیلم در شش رشته از جمله بهترین فیلمنامه (میلاد منصوری)، بهترین کارگردانی (میلاد منصوری)، بهترین فیلم (سید روح الله حسینی لارگانی)، بهترین بازیگر مرد (زنده یاد علی انصاریان)، بهترین فیلم (مهدی رضایی) نامزد دریافت جایزه شد.کولبرف نخستین فیلم بلند میلاد منصوری می باشد. منصوری قبل از آن پنج فیلم کوتاه میم، شکلات، خروج، آقای کلینر و سربست را ساخت. وی علاوه بر تهیه کنندگی این فیلم ها، در سریال هایی چون البدل و پایتخت 5 هم برای دستیار کارگردان کار کرده است. این فیلم کوتاه یکی از موفق ترین آثار این کارگردان است که برای آن جایزه عقاب طلایی جشنواره آسیا سینماتوگراف و سه جایزه کارگردانی، فیلمبرداری، گریم و طراحی صحنه از جشنواره بین المللی فیلم و فیلم های برزیلی دریافت کرد. از بازیگران سریال کولبرف می توانیم به حسین سلیمانی، حسین مهری، دنیز متوسلی، مهتاب ثروتی، چیا بابامری، علی فراستی، آرتین امجدی، پیام احمدین و علی انصاریان اشاره نمود.

سریال خاتون

خاتون اسم سریالی به کارگردانی تینا پاکروان است که از نخستین کارهای این بانوی کارگردان است و از شبکه نمایش خانگی پخش می شود. این مجموعه در 3 فصل در فضایی تاریخی است و داستانی درباره یک خانواده را روایت می کند. این داستان که از اوایل شهریور 1320 و در زمان جنگ جهانی دوم و اشغال ایران به وسیله متفقین آغاز شد، سرنوشت یک خانواده و حوادثی را نشان می‌دهد که با توجه به شرایط آن زمان بر آنها تأثیر گذاشته است. تاریخ ایران با تمام فراز و نشیب هایش در زندگی همه ایرانیان اتفاق می افتد. این خانواده نیز متاثر از این حوادث تاریخی هستند. در این مجموعه کیهان کلهر نوازنده معروف ایرانی هم با دیگر بازیگران سریال کار می کند. مهتاب در این سریال در نقش ماری دختر فریدون خان و دختر عمو شیرزاد است. ماری دختری دورگه از یک مادر آلمانی و یک پدر ایرانی می باشد.

فیلم جوجه تیغی

جوجه تیغی فیلمی با کارگردانی مستانه مهاجر است که داستانی طنز را بیان می کند. در این داستان، یک جوان متعصب که زندگی ناخواسته ای دارد، پیشنهاد عجیبی دریافت کرده که در گذشته و آینده او تأثیر دارد. مصطفی زندی و سجاد پهلوان فیلمنامه نویسان این اثر هستند و تصویربرداری او را محمود کلاری انجام داده است. این فیلم یکی از آثار موفق مستانه مهاجر است. او که تدوینگر شناخته شده ای است، این فیلم بلند را با تجربه ای متفاوت جلوی دوربین می برد. مستانه مهاجر نیز در کارنامه هنری خود تهیه کننده اسرافیل است.

فهرست آثار مهتاب ثروتی

فیلم های سینمایی مهتاب ثروتی

 پاستاریونی شیطان وجود ندارد
 دختران زمستان حریم شخصی
 بی نام

 

سریال های مهتاب ثروتی

روح الله کیمیا
در جستجوی آرامش سرباز

 

فیلم های تلویزیونی

آخرین زمزمه متولد 65
هدیه

 

تئاتر

نمایش ایران استرالیا نمایش “چه می کنه این عادل فردوسی پور”

 

گرداوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا