انواع چمن مصنوعی برای دیوار

اکثر مردم فکر می کنند که چمن مصنوعی فقط برای استفاده در سطوح مناسب است و تنها می‌توان آن را روی سطح زمین اجرا کرد.  تا چند وقت پیش این نظر کاملا درست بود؛  اما امروزه ایده خلاقانه روی کار آمده که به تازگی خیلی هم معروف شده است و آن  استفاده از چمن مصنوعی برای دیوار است. برای اطلاعات بیشتر در مورد چمن مصنوعی دیواری و نکات مهم در این مورد، تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

خرید چمن مصنوعی دیواری

پیش از اینها فروش چمن مصنوعی فقط به صورت حضوری انجام می‌شد؛ اما امروزه می توانید این کار را به صورت آنلاین و بدون صرف وقت و هزینه اضافه انجام دهید.  البته در صورتی که می خواهید چمن‌مصنوعی را به صورت آنلاین یا تلفنی  سفارش دهید باید دقت کنید که حتماً به وب سایت فروشگاه های معتبر مراجعه نموده  و از گارانتی و خدمات پس از فروش آن ها مطمئن باشید.

فواید استفاده از چمن مصنوعی روی دیوار

استفاده از چمن مصنوعی برای دیوار می تواند به شما کمک کند تا فضایی جذاب و منحصر به فرد و مدرن ایجاد کنید.  استفاده کردن از دیوار سبز چه در منازل و چه در محیط هایی مانند کافی شاپ ها می تواند احساس خوبی در افراد حاضر در محیط ایجاد نمایند و  طراوتی مشابه طبیعت به فضای شما ببخشد.

به دیوارهایی که طرح چمن مصنوعی روی آن ها اجرا شود دیوار سبز یا گرین وال می گویند که می تواند یک انتخاب عالی برای هر محیطی باشد و بهار را به فضا هدیه دهد. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از دیوار سبز فقط باعث زیباسازی محیط نمی شود؛ بلکه آرامش خاصی نیز به افراد می‌بخشد و می‌تواند استرس روزمره شما را کم کرده و  خستگیتان را در کند.

 چمن مصنوعی  روی چه دیوار هایی نصب می شود؟

شاید فکر کنید که باید دیوار  مورد نظر شما از جنس خاصی ساخته شده باشد تا بتوان طرح چمن مصنوعی را روی آن اجرا کرد.  اما ما برای شما خبر خوش داریم و آن این است که چمن مصنوعی تقریباً به هر دیواری دیوار های کاهگلی و گچی قابل اجرا می باشد.  به این معنا که فرقی نمی کند دیوار مورد نظر شما آجری باشد یا یک دیوار پیش ساخته، در هر صورت شما می توانید طرح چمن مصنوعی مورد نظرتان را روی آن اجرا نمایید.

 اجرای طرح چمن مصنوعی دیواری به چه صورت  انجام می شود؟

پس از آنکه دیوار موردنظرتان را انتخاب کردید،  چمن مصنوعی باید به اندازه ابعاد دیواری که در نظر دارید سایز بندی شده و برش بخورد.  بر خلاف کفپوش های سنگی  و دیگر کفپوش‌های که برش آن ها کار بسیار سخت بوده و نیازمند وقت و انرژی بالایی می باشد؛ برش زدن چمن مصنوعی کار راحتی بوده و با ابزارهای معمول قابل انجام است.  پس از این کار،  باید دیوار مورد نظر با برایت فاصله ۳۰ سانتی از حاشیه ها،  به چسب مخصوص چمن مصنوعی که معمولاً چسب ۸۸۸۸ پارس می باشد؛  آغشته می شود.

چمن مصنوعی برای دیوار

بعد از اینکه مقدار کافی  از چسب را به سطح مورد نظر زدید؛  باید پیش از این که چسب خشک شود چمن‌مصنوعی را روی دیوار نصب نمایید.  بعد از انجام این کار وقت آن رسیده که دور تا دور سطح چمن مصنوعی خود را (یعنی همان ۳۰ سانتی که آن را بدون چسب باقی گذاشته بودید) به چسب پلی اورتان ضد آب آغشته کنید تا لبه ها را به نحوی آب بندی کرده و از نفوذ کردن آب بر پشت چمن مصنوعی شما جلوگیری نماید.

 از چمن مصنوعی برای دیوار چه محیط هایی می توان استفاده کرد؟

همان طور که پیش‌تر هم گفتیم استفاده از چمن مصنوعی برای دیوارها ایجاد ظاهری جذاب تر فضا کرده و باعث کاهش استرس،  ایجاد روحیه مثبت و طراوت بخشیدن به محیط خواهد شد.  در نتیجه در هر جایی که نیاز به  طراوت خاص و آرامش طبیعت دارید می توانید از چمن مصنوعی برای دیوار خود استفاده نمایید.  استفاده از چمن مصنوعی در مواردی مانند تراس خانه محل کار و گلخانه‌ها بیش از هر جای دیگر مرسوم است.  با توجه به آرامشی که ایجاد می کند می توان از چمن مصنوعی در دفاتر مشاوره  و اینکه بعضی از پزشکان نیز استفاده کرد.

 چمن مصنوعی مناسب برای دیوار باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

زیبایی و آرامش‌بخشی چمن مصنوعی دیواری نیست که آن را به یک انتخاب مناسب تبدیل می کند.  که یک چمن مصنوعی دیواری باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد.  چمن مصنوعی باید یک دست باشند و چسبندگی مناسبی روی دیوار داشته باشد علاوه بر آن باید دیر تاثیر شده و امکان نظافت آسان داشته باشد.  چمن مصنوعی دیواری باید فاقد زهکشی باشد تا آب به عمق آن نفوذ نکرده و باعث  آسیب سیدن به الیاف آن نشود. Green wall نوعی طراحی روی دیوارها و سطوح عمودی است که با استفاده از چمن مصنوعی انجام می شود. دیوارهای آجری و سنگی بهترین مصالح برای نصب چمن مصنوعی هستند. اساس کار به این ترتیب است که چمن مصنوعی رول در ابعاد متفاوت روی دیوار فیکس می شود و نمایی سبز به وجود می آید. دیوار سبز چمن مصنوعی را می توان در هر مکانی که امکان پرورش گیاه طبیعی وجود نداشته باشد، به کار گرفت.

چمن مصنوعی مورد نظر شما باید عمر مفید بالا و قیمت مناسبی داشته باشد تا انتخاب اقتصادی محسوب شود.  علاوه بر آن چمن مصنوعی مورد نظرتان باید عایق مناسبی در برابر  دود و آتش بوده و  آنتی باکتریال باشد.  وجود این ویژگی ها می تواند باعث شود  تا بتوانیم یک چمن مصنوعی دیواری را مناسب بنامیم.

 انواع چمن مصنوعی دیواری کدام ها هستند؟

فکر کنید و همه انواع چمن مصنوعی شبیه یکدیگرند  پس فرقی با هم ندارند.  اما حقیقت دقیقاً بر عکس این تصور است.  انواع مختلف از چمن مصنوعی دیواری وجود دارد که شما می توانید با توجه به خواست نیاز و بودجه خود مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

چمن های مصنوعی از نظر تراکم الیاف به دو دسته کم تراکم تر و پر تراکم تر  تقسیم می‌شوند تراکم الیاف مصنوعی بالاتر برود قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. اما  در برابر آلودگی و  سایش و رطوبت مقاومت بالا تر داشته و مفید بالاتری هم خواهد داشت.  بنابراین پیشنهاد می شود که در صورتی که می توانید کمی بیشتر هزینه کنید؛  از چمن های مصنوعی پرتراکم تر استفاده کنید.

از نظر طرح و ظاهر نیز مدل های مختلف ومتنوعی از چمن مصنوعی وجود دارد. از بین آنها سه مدل  برای استفاده  و نصب دیواری به شما پیشنهاد می شود که عبارتند از  چمن مصنوعی مدل صدف،  چمن مصنوعی مدل سپیدار و چمن مصنوعی مدل فیروزه.  این سه نوع از چمن های مصنوعی به خاطر الیاف مناسبی که در بافت آنها استفاده شده در برابر اشعه های خورشید و تغییرات دما  مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و به همین دلیل برای نصب روی دیوار ها مناسب هستند.

 راهنمای خرید چمن مصنوعی

این به این خاطر است که در صورت خرید آنلاین شما نمی توانید الیاف مصنوعی مورد نظرتان را لمس نمایید و از مناسب بودن جنس آن اطمینان حاصل کنید. برای همین باید فقط از سایت های معتبر خرید کنید تا از کیفیت کار آنها اطمینان داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد راهنمای خرید چمن مصنوعی صحبت کردیم و گفتیم که اجرای آن روی دیوار نیز ممکن است. در ادامه در مورد مهم ترین فواید گرین وال صحبت کردیم و اشاره کردیم که می توان طرح چمن مصنوعی را روی هر نوع دیواری به جز دیوارهای گچی و کاهگلی اجرا نمود. سپس نگاهی داشتیم به نحوه اجرای چمن مصنوعی و این که برای هر محیطی که نیاز به فضای با طراوت و کاهش استرس داریم؛ مناسب است.

در ادامه به ویژگی های چمن مصنوعی دیواری مناسب اشاره کرده و انواع مختلف چمن مصنوعی را بررسی کردیم و گفتیم که کدام مدل ها برای ایجاد دیوار سبز مناسب تر می باشند. در نهایت نیز به روش های ممکن برای چمن مصنوعی اشاره کردیم. برای مشاهده قیمت چمن مصنوعی به https://gamantj.com/artificial-turf-price/ مراجعه کنید و از همکاران ما مشاوره بگیرید.