بیوگرافی پروانه معصومی

بیوگرافی پروانه معصومی + عکس های پروانه معصومی

پروانه معصومی با نام قبلی سکینه کبودر آهنگی در ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. او بازیگر تلویزیون و سینمای ایران می باشد. پروانه معصومی فارغ التحصیل دانشکده زبان های خارجی دانشگاه ملی ایران بود و برای ادامه دادن تحصیل به آلمان مهاجرت کرد. پروانه معصومی در خانواده ای پرجمعیت مذهبی به دنیا آمد و در منزل ۷ برادر و خواهر بودند. پروانه معصومی ابتدا در سال 1350 در فیلم بی تا نقش کوچکی ایفا کرد و بعد در فیلم بهرام بیضایی ایفای نقش کرد.

پروانه معصومی در همان سال هایی که در آلمان تحصیل می کرد با مسعود معصومی در سال 1316 ازدواج کرد و تقریبا سال 1349 راهی آلمان شد و در رشته عکاسی تحصیل کرد. همسر پروانه معصومی تحصیلات خود را در رشته عکاسی به پایان رساند و سپس به ایران برگشت و در دانشگاه های مختلف ایران به تدریس عکاسی پرداخت.

ثمره ازدواج پروانه معصومی و مسعود معصومی یک پسر به اسم نیما است. همسر پروانه معصومی در 12 اسفند 95 بر اثر بیماری از دنیا رفت.

پروانه معصومی دلیل مهاجرت خود به روستا را اینگونه بیان کرد من خودم سال هاست در تهران مستاجر هستم و این افزایش سالانه اجاره بها برایم دردسر بزرگی کرده است. پس از تهران فرار کردم و به شمال پناه بردم و با پولی که داشتم در روستای صومعه سرای گیلان خانه ای خریدم و در آنجا گل و گیاه می کارم.

گردآوری: روبکا

بیوگرافی پروانه معصومی