بیوگرافی مریم سلطانی + عکس

بیوگرافی مریم سلطانی

مریم سلطانی در بهمن 1332 در تهران به دنیا آمد. در رشته مدیریت فارغ التحصیل شد. او با حضور در کلاس های آقای حمید سمندیان بازیگر شد و در آن زمان در فیلم انتظار به ایفای نقش پرداخت.او سپس کار خود را در تلویزیون آغاز کرد و در سریال کلانتر بازی کرد. او در یکی از پربیننده ترین سریال به نام سه در چهار به کارگردانی مجید صالحی بازی کرد و بیشتر بین مخاطبان معروف شد.او چندین سال است که از بازیگری دور بوده و سالن زیبایی شیمر را اداره می کند. او به این کار بسیار مشغول است و تاکنون سه شعبه افتتاح کرده است.

آغاز کارهای هنری مریم سلطانی

مریم سلطانی بازیگر شدن را با حضور در کلاس های بازیگری نزد حمید سمندیان شروع کرد. او بلافاصله موفق شد در سال ۱۳۷۹ برای بازی در نخستین فیلم معرفی گردد و بدین ترتیب نخستین تجربه بازیگری خود را به دست آورد. او در سال 1382 با بازی در سریال کلانتر به تلویزیون وارد شد و با این سریال مشهور شد. بعدها  سریال هایی مانند جوان امروز (1391)، سریال سه در چهار، سریال با زنان در نقش ماهرخ و … کارش را ادامه داد. در سال 1393 در مجموعه تلویزیونی دولت مخفی ایفای نقش کرد، سپس حدود شش سال از بازیگری در تلویزیون خداحافظی کرد و از سال 1378 فعالیت بازیگری خود را از سر گرفت و این بار در سریال خانمان در نقش ماهرخ بازی کرد. این سریال در آن زمان از شبکه 3 پخش می گردید.

مدیریت سالن زیبایی

او پس از وقفه در عرصه بازیگری چندین سال است که سالن زیبایی شیمر را اداره می کند و تا الان موفق به افتتاح سه شعبه شده است. جالب است بدانید با وجود اینکه او همچین سالنی را دارد اما خودش سادگی را دوست دارد و چهره های عجیب و غریب برایش جذاب نیست. او از درآمد سالن زیبایی رضایت دارد اما می گوید مشکلاتش را دارد، اما مزایای آن درمقایسه با بازیگری این است که می تواند شب ها استراحت کرده و نیاز نیست برای پروژه ای به شهرها مسافرت نماید. سالن زیبایی او لوکیشنی لوکس در تهران بوده و بازیگران زیادی مثل ستاره اسکندری، الناز حبیبی، گلاره عباسی، بهنوش بختیاری، لیلا اوتادی، بهاره رهنما، پریزاد ایزدیار، مهناز افشار و غیره به سالن او سر می زنند و از این نظر احساس  دوری از حرفه بازیگری نمی کند.

کارهای مورد علاقه مریم سلطانی

او علاقه به بدنسازی وشنا دارد و آن ها را به صورت حرفه ای انجام می دهد علاوه بر این علاقه به نواختن پیانو دارد و معتقد است که موسیقی باید جزو زندگی هنرمند شود.

دور شدن مریم سلطانی از بازیگری

او شش سالی است که از بازیگری فاصله گرفته و در رشته آرایشگری شروع به کار کرده است که به گفته خودش حضور هر روزه در محل کار نیازمند خدمات است و همین سبب شده از دنیای بازیگری دور شود. ولی می گوید که خوشبختانه دوستان این بازیگر به دیدن او آمده و او احساس دوری از بازیگری ندارد و می گوید به مرور زمان بازی خواهد کرد زیرا پیشنهادهای کاری زیادی به او رسیده است. او پس از دور شدن از بازیگری و شروع حرفه آرایشگری، به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش نکردن به دلیل اشتغال، ظاهر خود را تغییر داد و گفت اگر قرار بود مریم سلطانی باشد که در سریال دیدید، اینکه باید سخت کار کنم و ساعت 6 صبح از خواب بیدار شوم و ورزش کنم.

پارتی بازی مدیران شبکه

مریم سلطانی یکی از دلایل دور شدن از بازیگری را مهمانی بعضی مدیران شبکه بیان می کند. وی نامی از فرد خاصی نبرده ولی می گوید برخی از کارگردانان با فلان بازیگر رابطه فامیلی دارند و گاهی همسر و فرزندانشان بنا به سلیقه شخصی از آنها می خواهند که بازیگری را برای بازی دعوت نمایند. به همین خاطر کمی احساس خطر می کردم چون نمی خواستم منتظر بمانم تا ببینم با من تماس خواهند گرفت یا خیر. او از یکی از مدیران شبکه انتقاد می کند و می گوید اسمم هر جایی بوده او آن را خط زده است. مریم سلطانی می گوید علاقه زیادی به بازیگری دارد و وقتی که به عنوان بازیگر کار می کرد تمام وقت کار می کرد و تمام وقت کار می کرد به گونه ای که تعداد روزهای بیکاری او یک هفته هم نبود.

مریم سلطانی در سریال سه در چهار

سریال سه در چهار سریالی پر از بازیگران محبوب بود، بنابراین مریم سلطانی می گوید به سختی می توان چنین سریالی را ازیاد برد. او می گوید در این سریال او و خانم لرستانی هر روز درد دل داشتند و در تمام صحنه ها با هم بودند. آقای مجید صالحی کارگردان این مجموعه هم انرژی زیادی داشت و خودش خوب درخشید. خیلی از مردم او را با بازی در این سریال شناخته و هر وقت حتی در رابطه با سالن زیبایی عکس می گیرد، همه پیام می دهند و از سه در چهار صحبت می کنند.

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا