بیوگرافی داریوش موفق + عکس

بیوگرافی داریوش موفق + عکس های داریوش موفق

داریوش موفق بازیگر تلویزیون و تئاتر در سال 1348 در تهران به دنیا آمد. او در سریال خاتون با کارگردانی تینا پاک روان نقش قرقی را بازی کرد. پس از فارغ التحصیلی در رشته گرافیک، وارد دانشگاه تهران شد و در رشته تئاتر تحصیل کرد. اما تحصیلات خود را در این رشته به پایان نرساند و موفق به اخذ مدرک علمی نشد. او از سنین پایین شروع به فعالیت در عرصه تئاتر کرد تا به یکی از موفق ترین بازیگران تئاتر در سال های اخیر تبدیل شود او در تئاترهای مختلفی مثل نوروز 72 ، همسایه ها ، باغ آلبالو ، مرگ فروشنده ، کمربندها را ببندیم ، مسخره باز به ایفای نقش پرداخت.

کارهای سینمایی داریوش موفق

داریوش موفق برای اولین بار در سینما ظاهر شد و در سال 1386 در فیلم هملت شازده کوچولو دانمارک با کارگردانی رضا بابک به ایفای نقش پرداخت. ایفای نقش در این فیلم اگرچه به موفقیت بازی های دیگرش مثل سریال ما فرشته نیستیم خوب نبود ولی برای او تجربه خوبی است. او در این فیلم با هنرمندانی چون لیلی رشیدی، جمشید جهان زاده، بهرام شاه محمد لو و پرستو گلستانی همبازی است.یکی از کارهای خاص  این هنرمند این است که در دوران بازیگری هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است، اما بهتر است او را مانند اکثر آثارش که 70 درصد آثارش را شامل می شود، یک بازیگر سینما بدانیم و 29 درصد از آثار او در تلویزیون می باشد.داریوش موفق در کارنامه خود در 5 اثر سینمایی با نام های فیلم اسم، مرگ فروشنده، باغ آلبالو، هملت و فیلم شازده کوچولوی دانمارک، هملت و علاوه براین دو فیلم تلویزیونی حضور داشته است. آثاری با نام سریال ما فرشته نیستیم و سریال هشت بهشت ​ بازی کرده است.

کارهای تلویزیونی داریوش موفق

داریوش موفق در سال 1393 در سینما و تلویزیون فعال بود و در آثار مهمی به ایفای نقش پرداخت. او در سه فیلم و سریال مهم بازی کرد و با آنها توانست شهرت بیشتری پیدا کند. از آثار مهمی که او بازی کرد می توان به ما فرشته نیستیم فلورا سام، هشت بهشت ​​سعید علم زاده و مرگ فروشنده نادر برهانی مرند اشاره نمود. سریال ما فرشته نیستیم یکی از کارهای مهم این بازیگر در نظر گرفته شده است. او در این سریال که در سال 1393 تولید شد نقش مهمی را ایفا کرد و با مهارتی که داشت توانست در بین مردم شناخته شود و به مخاطبان تلویزیون هم عرضه شود. این بازیگر در سال 93 علاوه بر بازی در سریال ما فرشته نیستیم، در سریال هشت بهشت ​​نیز بازی کرد. او این بار با سعید علم زاده کارگردان سریال و علاوه بر این هنرمندانی چون فرهاد بشارتی، فرج الله گل سفیدی، علیرضا جعفری و مهدی ساکی همکاری می کند. داریوش موفق در این سال ها با هنرمندان زیادی کار کرده و بیشتر از همه با لیلی رشیدی کار کرده است.

سریال خاتون

داریوش موفق در سریال خاتون با کارگردانی تینا پاک روان نقش قرقی را داشت. این سریال که یکی از سریال های جدید تینا پاک روان بوده دارای داستانی درام اجتماعی درباره سال های اشغال ایران به وسیله متفقین در دهه 1320 است. قهرمان این سریال زنی مستقل و قدرتمند است که در طول تاریخ با مشکلات مختلفی روبرو است. داریوش موفق در این سریال با هنرمندانی چون نگار جواهریان، مرجان متقی، بابک حمیدیان، شبنم مقدمی، رضا بهبودی، اشکان خطیبی، ستاره پسیانی ، علی فروتن ، مهتاب ثروتی ، غزل شاکری ، مهران مدیری و ….. به ایفای نقش پرداخته است.

جوایز داریوش موفق

این بازیگر در سال 87 جایزه بازیگری را ازجشنواره تئاتر فجر در مجموعه شب های آوینیون برنده شده است علاوه بر این از جشنواره تئاتر دانشجویی رتبه اول بازیگری را بدست آورده است.

 

گردآوری: بخش بیوگرافی بازیگران روبکا